00:49 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبرید و تمام برقی چه تفاوت‌هایی دارند؟
پایگاه خبری راد: با توجه به افزایش محبوبیت خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست، شرکتهای خودروسازی بسیاری در جهان به دنبال توسعه فناوری‌های نوین و تولید خودروهایی هستند که آلایندگی کمتری داشته باشند.
کاهش سن سکته‌های قلبی به زیر 40 سال
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: میزان بیماری های قلبی عروقی با بالا رفتن سن افزایش می یابد و بیشترین شیوع آن پس از سن 60 سالگی است اما متاسفانه امروزه سن بروز آن کاهش یافته و شاهد موارد زیاد سکته‌های قلبی در سنین زیر 40 سال هستیم.
اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری
پایگاه خبری راد: مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاوررزی چهارمحال و بختیاری از اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تا پایان سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تا پایان امسال، 58 درصد از از اراضی کشاورزی استان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری خواهد شد و این نشان از اهمیت به موضوع بهره‌وری و صرفه‌جویی آب در استان است.
امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی
پایگاه خبری راد: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تبادل تجارب و اطلاعات و همچنین بهره‌مندی از توانمندی‌های تخصصی و امکانات طرفین در حوزه ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.
اینترنت اشیا در چه زمینه‌هایی می‌تواند به بهبود زندگی کمک کند؟
پایگاه خبری راد: به‌تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری فهرستی از مزایای اینترنت اشیا و گجت‌های هوشمند را منتشر کرده‌اند که به‌وضوح نشان‌دهنده بهبود زندگی شهروندان در آینده است.
تبعات افزایش نرخ بنزین در آمریکا
پایگاه خبری راد: با افزایش قیمتهای سوخت در آمریکا که رفتار رانندگی را تغییر داده، مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است.
مقایسه مصرف برق در خانه‌های ایران و جهان
پایگاه خبری راد:میزان مصرف برق در هر کشور و در هرخانه بسته به میزان مصرف و شرایط مختلف متفاوت است، اما به طور میانگین باید گفت که بر اساس میانگین جهانی مصرف برق در خانه‌ها برابر با ۳.۳۷۰ کیلووات ساعت است.
این کُره برقی!
پایگاه خبری راد: نسبت به دیگر انواع انرژی، مصرف برق با بیشترین نرخ در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۷ مصرف برق جهان ۲.۶ درصد افزایش داشت که بخش اعظم آن مربوط به آسیا بود. با وجود بهبود کارایی مصرف انرژی، تحول صنایع در چین باعث شده این کشور بخش عمده‌ای از برق جهان را مصرف کند.
صادرات برق جدی شد
پایگاه خبری راد: موضوع صادرات و واردات برق بعد از ایام پیک مصرف برای تبادل انرژی با کشورهای همسایه قوت گرفت که بر اساس آمار موجود از تاریخ بیست و هفتم شهریورماه تاکنون بالای ۱۰۰۰ مگاوات صادرات صورت گرفته و در واردات نیز ارقام مختلفی ثبت شده که میانگین آن بالای ۳۰۰ مگاوات است.
یک توصیه تغذیه‌ای برای پیشگیری از سکته مغزی
پایگاه خبری راد: متخصصان تغذیه و سلامت بر اساس یافته‌های جدید معتقدند رژیم غذایی مدیترانه‌ای علاوه بر سایر مزایا نظیر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی همچنین می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد.
مشترکان پر مصرف بر لبه تیغ
پایگاه خبری راد: مدتی است که بحث اصلاح تعرفه برق مشترکان پرمصرف از سوی وزارت نیرو و نمایندگان مجلس مطرح شده تا شاید از این طریق بتوان وضعیت خاموشی‌ها در کشور را سر و سامان داد.
اولتیماتوم به خودروسازان/ جریمه در انتظار نیمی از خودروها
پایگاه خبری راد: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان ملی استاندارد و مجلس شورای اسلامی سه ضلع مثلثی هستند که با همکاری یکدیگر سختگیری‌ها در صدور برچسب انرژی خودروها را تشدید کردند و در این راستا اعلام شده است خودروسازها فقط دو سال فرصت دارند که استانداردها را رعایت کنند.
مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: درخواست کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین تقاضای ۱۵ نماینده برای مسکوت ماندن طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو به مدت ۶ ماه با مخالفت مجلس روبرو شد.
خطر گسترش کانون گرد و غبار در حاشیه دریاچه ارومیه + فیلم
پایگاه خبری راد: طرح‌ تثبیت کانون‌های گرد و غبار در حاشیه دریاچه ارومیه و طرح تصفیه فاضلاب‌های شهری و انتقال پساب آن به دریاچه ارومیه، از آن دست پروژه‌هایی است که از ابتدای شروع کار ستاد احیای دریاچه ارومیه در اولویت قرار گرفته و گرچه تاکنون در اجرای این برنامه‌های مصوب، موفقیت‌هایی حاصل شده، اما هنوز ستاد به دلیل نبود اعتبارات کافی نتوانسته است به وعده‌های خود به‌طور کامل عمل کند.
یک قطره کمتر!
پایگاه خبری راد: تابستان در پایان راه است ولی مشکل همچنان باقیست، کو تا بارش های پائیزی؟