18:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای اسلامی

کمیسیون عمران افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی می‌کند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در شرایط کنونی افزایش قیمت بلیت هواپیما قابل قبول نیست، تاکید کرد که کمیسیون عمران این موضوع را دنبال خواهد کرد.
مجلس هیچ طرحی برای تغییر در قیمت‌های یارانه‌ای و آزاد بنزین ندارد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هیچ طرحی در مجلس یازدهم برای تغییر در قیمت های یارانه ای و آزاد بنزین در دستور کار نیست.
ضرورت ساماندهی توزیع مواداولیه برای ادامه نهضت ساخت داخل
نماد برتر-رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور، ضمن تاکید براینکه به دنبال اجرای نهضت ساخت داخل، طبیعتا نیاز قطعه‌سازان به مواد اولیه بیشتر می‌شود، از وجود مشکلات برای زنجیره تامین کشور سخن گفته و از وزارت صمت خواست تا زمینه تامین مواداولیه مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی را فراهم کند.
واکنش گمرک به ادعای وزارت صمت: سند ارائه کنید
بعد از اعلام وزارت صمت مبنی بر عدم صدور هیچ بخشنامه ای در رابطه با لزوم ویرایش ثبت سفارش متعاقب تغییر تعرفه، معاون فنی گمرک ایران ضمن ارائه توضیحاتی در این رابطه گفت اگر وزارت صمت حتی در یک مکاتبه اعلام کرده که نیازی به ویرایش ثبت سفارش نیست ان را ارائه کند.
از مالیات بر عایدی املاک چه خبر؟
نماد برتر- با وجود آنکه حدود ۷۷ درصد خرید و فروش ها در بازارمسکن ایران را معاملات سوداگرانه تشکیل می دهد، هنوز طرح مالیات بر عایدی سرمایه اندر خم یک کوچه قرار دارد و از کمیسیون اقتصادی مجلس فراتر نرفته است.
۷ هزار تن زرشک خراسان جنوبی روی زمین مانده است
نماد برتر- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: هفت هزار تن از محصول زرشک سال گذشته در انبارهای کشاورزان استان باقی مانده است؛ این در حالی است که زرشک جدید نیز در حال برداشت از باغات بوده و کشاورزان مستاصل هستند که با این محصول چکار کنند.
تشکیل مجمع سهام‌داران حقیقی بورس چه زمانی راهگشا است؟
نماد برتر- بحث تشکیل مجمع سهام‌داران حقیقی درحالی از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که یک حقوق‌دان بازار سرمایه بر این باور است که باید هدف تشکیل مجمع سهام دارن حقیقی بررسی شود. اگر هدف این است که ساختار بازار سرمایه تغییر کند، از حقوقی محور، حقیق محور شود و برای اشخاص حقیقی در بازار سرمایه حقوق و اختیاراتی قائل شویم می تواند راهگشا باشد اما اگر هدف فقط مشارکت حداقلی حقیقی ها است نیاز به قانون ندارد.
دستور جهانگیری به ۴ عضو کابینه برای تقویت صنعت چای
نماد برتر- معاون اول رئیس جمهور ضمن موافقت با پیشنهادات ارائه شده از سوی وزیر کشور در خصوص حل مشکلات صنعت چای کشور، از ۴ عضو کابینه خواست تا اجرای این پیشنهادات را پیگیری و در دستور کار قرار دهند.
۳.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جلب شد
نماد برتر- وزیر اقتصاد از جلب ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در قالب پروژه‌های مصوب هیات سرمایه گذاری خارجی طی شش ماهه اول سال خبر داد و جزئیاتی از طرح این وزارتخانه برای تسهیل و تسریع جلب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور ارائه کرد.
دناپلاس اتوماتیک به ترتیب اولویت ثبت نام درحال واگذاری به مشتریان است/ افزایش قیمت بازار نفعی برای ایران خودرو ندارد
نماد برتر- محصول دناپلاس اتوماتیک ایران خودرو،‌ براساس موعد تحویل درحال واگذاری به مشتریان است و عامل اصلی تاخیر در تحویل نیز موضوع قیمت گذاری آن بوده است.
طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه اصلاح می شود
نماد برتر- نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاح طرح مربوط به واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کردند.
رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد
نماد برتر- نمایندگان مردم در خانه ملت، به علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.
فرهنگی: رزم حسینی راهکارهای روشنی برای بخش صنعت، معدن و تجارت ندارد
نماد برتر- نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات متعدد کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر پیشنهادی صنعت راهکارهای روشنی در این زمینه ارائه نکرده است.
 عامل اصلی گرانی‌های اخیر چیست؟
نماد برتر- اصناف و دستگاه‌های نظارتی، نوسانات نرخ ارز را متهم اصلی گران شدن اقلام مختلف در ماه‌های گذشته می‌دانند.
زیان ۲۵ هزار میلیاردی ایران خودرو و سایپا در سال گذشته
نماد برتر- صبح امروز (دوشنبه) نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با مدیرانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد که در ابتدای این نشست به بررسی مسائل روز صنعت قطعه‌سازی توسط اعضای هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازی در پنج محور مواد اولیه، قیمت‌گذاری، قرارداد و صادرات، ساخت داخل، نقدینگی، بازار لوازم یدکی و قاچاق و تامین ارز و چالش واردات پرداخته شد.