14:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

عبور 11 میلیون تن بار ترانزیتی از کشور
پایگاه خبری راد: مدیر کریدورهای بین‌المللی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضمن تشریح آخرین وضعیت کریدور شمال–جنوب، اعلام کرد که طی سال گذشته 11 میلیون تن بار ترانزیتی از کشور عبور کرده است و در سال جاری نیز میزان بار ترانزیتی منتقل شده در کشور رقمی بیش از این میزان خواهد بود.
بی‌اعتنایی اوپک به ترامپ با کاهش شدیدتر تولید
پایگاه خبری راد: نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک با عرضه کمتر از سوی عربستان سعودی و سایر صادرکنندگان خاورمیانه و همچنین افت بیشتر تولید ونزوئلا، در فوریه به پایین‌ترین میزان در چهار سال گذشته رسید.
مراکز کدام استان‌ها به ریل متصل می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره‌برداری کریدور ریلی رشت-انزلی ظرف حدود دو و کریدور ریلی رشت-آستارا ظرف حدود پنج سال خبر داد.
موجودی گندم بیشتر از میزان ابلاغی و پیش‌بینی شده است
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه موجودی گندم کشور بیشتر از میزانی است که ابلاغ شده است گفت: ۲۵۰ کانتینر گوشت که به دلیل مشکلات ارزی در بنادر متوقف بود با حل این مشکلات، ترخیص می‌شود.
اتصال ترانزیتی هند و افغانستان از طریق چابهار
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه ‌گذاری‌های گسترده در بخش‌های مختلف حمل و نقل بویژه در بخش بندری، دریایی و ایجاد تسهیلات ترانزیتی گمرکی در زیرساخت‌های حمل و نقل در مسیر محور شرق و حمایت‌های گسترده دولتی، بندر چابهار را به عنوان اتصال ترانزیتی منطقه‌ای بین هند و افغانستان تبدیل کرده و در صورت رفع موانع علاوه بر توسعه محور شرق شاهد رونق ترانزیت در این مسیر خواهیم بود.
هیچ واحد تولیدی نباید بخاطر مشکلات قضایی تعطیل شود/ ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده است
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم هیچ واحد تولیدی به‌دلیل معوقات بانکی و مشکلات حقوقی و قضائی تعطیل شود.
افتتاح ۲۲ پروژه دریایی با اعتبار نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۲ پروژه دریایی و بندری استان هرمزگان شامل سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و اعتبار ارزی آن، ۱۰۴ میلیون یورو است که بخش عمده آن از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و بخشی دیگر نیز از محل جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.
در همایش ارگان‌های دریایی کشور چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرمانده نیروی دریایی سپاه، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل شرکت ملی نفت کش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از نمایندگان ارگان‌های دریایی کشور در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.
فقط از ۲۰ درصد ظرفیت ۱۱ بندر اصلی ایران استفاده می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ۹۸ درصد سواحل در کشور رها شده‌اند، گفت: تنها از ۲۰ درصد ظرفیت ۱۱ بندر اصلی کشور استفاده می‌شود.
آخرین آمار تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ٥
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نفت آخرین آمار تولید بنزین و گازوئیل نفت گاز را اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید بنزین یورو ٤ و یورو ٥ به ٧٦ میلیون بشکه در روز رسیده است.
چه کسی از تحریم‌های ونزوئلا سود می‌برد؟
پایگاه خبری راد: کارشناسان غربی می‌گویند تحریم‌های دولت ترامپ علیه ونزوئلا، تلاش‌هایش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را پیچیده خواهد کرد و واشنگتن برای اجتناب از جهش قیمت، احتمالاً ناچار خواهد شد معافیت برخی از خریداران نفت ایران را تمدید کند.
صفوف گوشت قرمز برچیده می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی از تصمیم این وزارتخانه برای عرضه هدفمند گوشت قرمز به گروه‌های هدف خبر داد و اظهار کرد: با این کار صفوف ایجاد شده بر چیده می‌شود.
کاهش ۱۳ درصدی فعالیت بنادر/ تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنیم
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر کشور با کاهش ۱۳ درصدی فعالیت روبرو شدند.
چابهار؛ سوپاپ اطمینان ‌بنادر ایران
پایگاه خبری راد: چابهار گزینه ناگریز ایران برای نقل و انتقالات از خلیج فارس است و نگاه و عزم ملی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی‌اش می‌خواهد؛ نگاهی که تعلل در آن عواقب سختی دارد.
قیمت گوشت قرمز کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: درپی صفر شدن سود بازرگانی واردات گوشت قرمز، اتحادیه‌های صنفی توزیع‌کنندگان گوشت اعلام کردند که این تصمیم قیمت گوشت قرمز را کاهش می‌دهد و به زودی نوسانات بازار گوشت قرمز برطرف می‌شود.