15:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اندرویدی

ماجرای تلگرام ویروسی چه بود؟
پایگاه خبری راد: اخیرا نسخه‌ای از نرم‌افزار اندرویدی تلگرام در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی انتشار یافت که کاربران را به دانلود سرویس تماس صوتی و تصویری دعوت می‌کرد؛ در حالی که مشخص شد این نسخه‌ها با ارسال تبلیغ خود به مخاطبان قربانی، تعداد قربانیان را گسترش می‌داد و به فیشینگ اقدام می‌کرد.
توضیحی درباره سوءاستفاده‌ی پیام‌رسان "بله" از اطلاعات کاربران
پایگاه خبری راد: در پی انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری درخصوص سوءاستفاده اپلیکیشن پیام‌رسان "بله" از اطلاعات کاربران که صرفا با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، مرکز ماهر اعلام کرد که اینگونه اظهارنظر نسبت به امنیت اپلیکیشن‌ها فاقد هرگونه اعتبار است.
شنود اطلاعات با میکروفون موبایل
پایگاه خبری راد: برخی از بازی‌های اندروید بی سروصدا با استفاده از میکروفون خود، عادات تلویزیونی شما و یا هر چیزی را که از طریق گوشی هوشمند مشاهده می‌کنید ردیابی می‌کند.
کمبود متخصص در حوزه استارت‌آپ‌ها
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کسب‌وکارهای نوپا با گلایه از محدودیت‌های موجود بر سر راه رشد و بقای استارت‌آپ‌ها در ایران به موانع مربوط به مسائل مقرراتی و منابع انسانی در این حوزه اشاره کرد.
چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم
پایگاه خبری راد: همزمان با فراگیر شدن استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال‌های اخیر، اخبار مرتبط با هک شدن این صفحه اجتماعی هم بیشتر به گوش می‌رسد.
معرفی برترین گوشی‌های آندروید سال ۲۰۱۷ میلادی
پایگاه خبری راد: کارشناسان برترین گوشی‌های اندروید سال 2017 را معرفی کردند.
حذف اپلیکیشن‌های آلوده به بدافزار از پلی استور گوگل
موسسه چک پوینت اعلام کرد گوگل تعدادی از اپلیکیشن‌های مشکوک به بدافزار را از فروشگاه اینترنتی پلی استور خود حذف کرده است.
انتشار بدافزاری در پوشش فیلترشکن/از مراجع نامعتبر دانلود نکنید
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد بدافزاری در پوشش فیلترشکن با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران در حال انتشار است.
ابداع روشی برای تشخیص سریع بدافزارهای اندرویدی در کشور
پایگاه خبری راد: پژوهشگران گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس روشی برای تشخیص سریع بدافزارهای اندرویدی با استفاده از الگوهای گرافی پیشنهاد دادند که نتایج این آزمایش نشان داد روش پیشنهادی با نرخ تشخیص 93.36 درصد علاوه بر تشخیص سریع بدافزار، خانواده آن بدافزار را نیز شناسایی می‌کند.
با اپلیکیشن اسنودن موبایل خود را به یک سیستم امنیتی تبدیل کنید
پایگاه خبری راد: مقاطعه‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا از ساخت اپلیکیشنی برای کنترل امنیتی و مراقبت در تلفن‌های همراه اندرویدی خبر داد.
گوشی مسروقه را چگونه به سرعت ردیابی کنیم؟
پایگاه خبری راد: گم شدن و یا به سرقت رفتن گوشی از جمله اتفاقاتی است که به صورت محتمل یکبار در زندگی خودتان یا دوستانتان به آن برخورد خواهید کرد. در این صورت اما هنوز راه‌هایی برای بازگرداندن گوشی تلفنتان وجود دارد.
هجوم بدافزارها به فروشگاه‌های نامعتبر؛ بزرگترین مشکل امنیتی اندروید
پایگاه خبری راد: گوگل برای حل بزرگترین مشکل امنیتی اندروید قصد دارد برنامه‌هایی را که در پلی‌استور از سرویس دسترسی ‌سوءاستفاده می‌کنند حذف کند؛ بنابراین از این پس بدافزارهای اندرویدی، تمرکز خود را بر فروشگاه‌های شخص ثالث قرار خواهند داد.
گوگل می‌داند کجایید حتی اگر نخواهید!
پایگاه خبری راد: اگر شما هم جزو میلیون‌ها کاربر تلفن‌های همراه اندرویدی هستید بنابراین یکی از میلیون‌ها نفری هستید که گوشی هوشمند آن‌ها به‌طور مخفیانه داده‌های موقعیت مکانی آن‌ها را جمع‌آوری کرده و برای گوگل ارسال می‌کند.
سوء‌استفاده از سرویس اندرویدی برای ضبط صدا
پایگاه خبری راد: یکی از آسیب‌پذیری‌های اندروید به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد محتوای صفحه نمایش دستگاه اندرویدی را رصد کرده و صداها را ضبط کنند و طبق آمار، سه‌چهارم از دستگاه‌های اندرویدی فعال فعلی، تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند.
اسامی ساعت‌های هوشمندی که اندروید جدید دریافت می‌کنند
پایگاه خبری راد: شرکت گوگل فهرستی از ساعت‌های هوشمندی که نسخه به‌روزرسانی جدید سیستم عامل اندروید اوریو ۸.۰ را به صورت رسمی دریافت خواهند کرد، منتشر کرده است.