22:47 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

برنامه‌هایی برای گذر از خاموشی تهران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور از پیک بار سال ۹۸ گفت: در این خصوص طرح‌های ویژه ملی، برنامه‌های مدیریت سمت تقاضا، طرح‌های بهینه سازی، راهبردی، نگهداری شبکه و بهره وری اقتصادی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم در استان تهران مسئله خاموشی را مدیریت کنیم.
ضرورت الحاق به توافقنامه پاریس از زبان مشاور انرژی سازمان محیط زیست
پایگاه خبری راد: مشاور انرژی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه عدم اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، سالانه بیش از ۷ میلیارد دلار خسارت وارد می‌کند، گفت: هزینه هر تن کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن ۳۲۰ هزار تومان برآورد شده این در حالی است که میزان سودآوری حاصل از کاهش هر تن دی‌اکسید کربن ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود.
هر ایرانی سالانه معادل ۱۴ تا ۱۶ بشکه نفت، انرژی مصرف می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصاد انرژی گفت: اگر میزان انرژی که مصرف می‌کنیم را به بشکه نفت تبدیل کنیم، عدد قابل توجهی به دست می‌آید و بیانگر این است که هر ایرانی سالانه معادل ۱۴ تا ۱۶ بشکه نفت، انرژی مصرف می‌کند.
برپایی کنگره ملی مهندسی شیمی ایران در بهمن‌ماه/اختصاص یک کمیته ویژه به صنعت
پایگاه خبری راد: شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران ۲ الی ۴ بهمن ماه با شعار "توسعه پایدار در صنایع ایران" در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
ابراز تاسف رئیس سازمان محیط زیست از خروج «توتال» از پروژه پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با روسای گروه دوستی مجالس ملی و سنای فرانسه از خروج شرکت توتال از پروژه پارس جنوبی و انتقال نیافتن تکنولوژی‌های نوین خودروسازی از جانب شرکت‌های فرانسوی برای کاهش مصرف سوخت و افزایش کیفیت خودروها اظهار تأسف کرد.
افزایش راندمان نیروگاه‌ها با یک ایده‌ی جدید
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز توسعه فناوری نانو در بخش برق و انرژی گفت: به منظور افزایش راندمان نیروگاه‌ها، محصولاتی مبتنی بر فناوری نانو با کاربرد ویژه در صنعت نیروگاهی توسط متخصصان داخلی تولید شده است.
حفاظت از طبیعت بهترین راه برای خنک نگه‌داشتن زمین
پایگاه خبری راد: کارشناسان مطالعات آب و هوایی در گزارشی اعلام کردند که حفاظت از طبیعت بهترین روش برای خنک نگه‌داشتن زمین است.
ادامه حیات انسان بر روی زمین در گرو کاهش "مصرف گوشت"
پایگاه خبری راد: محققان طی جدیدترین تحقیقات خود نشان دادند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، جهان نیاز دارد که ۵۰ درصد غذای بیشتری تولید کند تا جوابگوی نیاز نزدیک به ۱۰ میلیارد نفر در کره زمین باشد.
مهر تایید بر فعال سازی مجدد کارت سوخت
پایگاه خبری راد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز بر پیشنهاد وزارت نفت برای فعال سازی مجدد کارت سوخت مهر تایید زده است.
ماجرای رشد سریع مرغ در 42 روز چیست؟
پایگاه خبری راد: رئیس اداره دامپزشکی نوشهر گفت: تزریق هورمون در دام و طیور شایعه فضای مجازی است.
سهم فرسوده ها در افزایش مصرف سوخت
پایگاه خبری راد: خودروهای فاقد استاندارد سهم مهمی را در افزایش مصرف سوخت کشور و هدررفت یارانه بخش انرژی دارد؛ به طوری که با رعایت استانداردهای خودرویی در این زمینه و استفاده از فناوری های جدید می توان حدود 30 درصد از مصرف بنزین کاست.
تکمیل زنجیره دانش‌بنیان درگرو حمایت دولت بعنوان مشتری پارک‌ها/کندی نهادهادربجاآوردن تعهدات مالی
پایگاه خبری راد: رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی رتبه این استان در کشور به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را سوم اعلام کرد و با بیان اینکه انرژی، ICT، کشاورزی و هوشمندسازی از جمله حوزه‌ها و ظرفیت‌های فعال این پارک هستند، تأکید کرد: اگر به درستی از ظرفیت دولت به عنوان مشتری پارک علم و فناوری استفاده شود، زنجیره پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی کامل خواهد شد که البته کندی سیستم‌های دولتی مانعی در جهت تحقق این موضوع به حساب می‌آیند.
چرا کار اصفهان به جیره بندی آب نکشید؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل آب و فاضلاب اصفهان گفت: در تابستان سال جاری ۹.۶ درصد کاهش تولید آب داشتیم که می‌توانست اصفهان را به جیره‌بندی آب بکشاند، اما مردم ۹ درصد کاهش مصرف در بخش شرب اعمال کردند که همین مساله راه نجات استان شد.
برای تولید یک پرس برنج چقدر آب مصرف می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقاء بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت: برای تولید یک پرس برنج ۶۸۰ لیتر آب معادل ۴۵۰ بطری آب‌معدنی مصرف می‌شود، علاوه بر این برای تولید هر نان سنگک معادل ۲۰۰ لیتر آب و برای تولید یک کاغذ A۴ بالغ بر ۱۰ لیتر آب به میزان شش بطری آب معدنی مصرف می‌شود.
تولید سوپرجاذب‌های کشاورزی به همت یک شرکت دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید پلیمر سوپرجاذب کشاورزی با برند تراوا شد.