16:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای اسلامی

یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- طی هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که مهم ترین آن ها به موضوعاتی همچون ممنوعیت فروش فولاد خارج از بورس کالا، عرضه داخلی در بورس کالا نسخه شفاف بازارها و اختصاص تسهیلات بانکی به خریداران سلف بورس کالا اختصاص داشت.
تاسیس شبکه‌های خصوصی رادیویی و تلویزیونی در ایران امکان‌پذیر است؟
نماد برتر- به مانند ماه های قبل، ایرانی ها بیش از هر ملیت دیگری در ترکیه خانه خریده اند.
تولید سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور
نماد برتر- به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع، میزان ذخیره شناخته شده قطعی قیر طبیعی (بیتومین) کشور تاکنون حدود ۱.۵ میلیون تن است و سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور تولید می‌شود.
آصفری: عدم تامین مواد اولیه فرصت تولید را از صنایع می‌گیرد
نماد برتر- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تامین مواد اولیه فرصت تولید را از برخی صنایع می‌گیرد و این در حالی است که در صورت تامین مواد اولیه کارخانجات، ظرفیت تولید از ۳۰ به ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
باقری: تحریم ١٨ بانک ایرانی نمایش تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات آمریکاست
نماد برتر- رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی تحریم ١٨ بانک ایرانی را شوی تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دانست.
منتظر رونق دوباره بورس باشیم؟
نماد برتر- درحالی بحث فروش سهام عدالت این روزها عامل اثرگذار در روند معاملات یاد میشود که برخی از بازگشت رونق به بورس خبر می‌دهند.
پیشنهاد مجلس برای اصلاح ساختار بودجه؛ تهاتر پروژه‌های عمرانی با نفت
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش پیشنهادی مجلس در اصلاح ساختار بودجه گفت: در این روش تهاتر پروژه‌های عمرانی با نفت پیش‌بینی شده که در صورت تحقق آن هم فروش نفت تضمین می‌شود و هم محدودیت اعتبارات عمرانی از بین می‌رود.
حسین‌زهی: باید بر نرخ ایرلاین‌ها نظارت شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید نظارت عالی‌ای بر روی نرخ بلیت هواپیماها اعمال شود.
 افزایش نرخ بلیت هواپیما اجحاف در حق اقشار متوسط جامعه است
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست‌ گذاری‌های غلط در حوزه حمل و نقل عمومی منجر به تشویق مردم به استفاده از وسیله شخصی نقلیه می‌شود و قطعا مجلس شورای اسلامی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نخواهد داد.
بهره‌مندی بیش از ۸ میلیون مشترک از طرح برق رایگان
نماد برتر- عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اجرای پویش ملی «برق امید» گفت: در فاز اول اجرای این طرح از ۳۰ میلیون مشترکی که داریم حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار از طرح برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.
مخالفت با رهاسازی قیمت بلیت هواپیما
نماد برتر-رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه با رهاسازی قیمت بلیت هواپیما مخالف هستیم، گفت: در جلسه ای که بین همه ذی‌نفعان در این حوزه برگزار می‌شود تکلیف نرخ بلیت هواپیما مشخص می‌شود اما باید به این نکته توجه کنیم که به مردم اجحاف نشود.
روستاییان از پربازده ترین سهم دو ماهه بورس طرح دعوی کردند + توضیحات شرکت
نماد برتر- شرکت معدنی دماوند که یکی از پربازده ترین سهام دوران رکود چند ماه اخیر است از طرح دعوی اهای روستا برای فعالیت غیر اصولی معدن و کارخانه سرب خبر داد .
 افزایش قیمت بلیت هواپیما اقدامی نامعقول است
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این کمیسیون به بحث افزایش قیمت بلیت هواپیما ورود جدی خواهد داشت.
ریشه نوسانات اقتصادی کشور چیست؟
نماد برتر- استادیار گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ایران به بخش ساختاری اقتصاد مربوط بوده که با وجود تحریم‌ها اثر آن شدیدتر شده است.
تحلیل تورم سه ماهه بهار ۱۳۹۹
نماد برتر- مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به تحلیل تورم در سه ماهه بهار ۱۳۹۹ پرداخت.