12:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

رابطه با همسایگان را روز به روز توسعه خواهیم داد
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت، رونق تولید و اشتغال جوانان است، اظهارداشت حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران درسال 98بیش از ۲۰ درصد افزایش می یابد.
خط قرمزهای یک سفر دریایی
پایگاه خبری راد: رعایت ایمنی در زمان گردشگری دریایی یکی از مهمترین مسائلی است که موجب حفظ سلامت مسافران و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی می‌شود.
واردات ۵۰ هزار رأس دام زنده از طریق بندر چابهار
پایگاه خبری راد: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان برای تخلیه سریع محموله‌های وارداتی دام زنده آمادگی کامل دارد.
صادرات نفت ونزوئلا از سر گرفته شد
پایگاه خبری راد: بندر خوزه که پایانه صادراتی اصلی نفت ونزوئلا است، فعالیتش را از سرگرفت و یک محموله نفت خام برای نخستین بار از زمانی که خاموشی فعالیت‌های این بندر را از هفته گذشته متوقف کرد، ارسال شد.
سهم هر بخش در صادرات فرآورده‌های نفتی چقدر است؟
پایگاه خبری راد: دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی سهم شرکت‌های صددرصد دولتی، شرکت‌های عضو این اتحادیه، شرکت‌هایی که عضو اتحادیه نیستند و سایر شرکت‌های خصوصی در صادرات فرآورده‌های نفتی در سال ۱۳۹۶ و هشت ماهه سال جاری را اعلام کرد.
۵۰ هزار راس دام زنده به ماکو می‌آید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از انعقاد تفاهم‌نامه با ترکیه برای واردات ۵۰ هزار رأس دام زنده از اروپا خبر داد که اولین محموله آن پیش از پایان سال وارد کشور خواهد شد.
چرا ۳۰۰۰ کانتینر لوازم یدکی خودروسازان در چابهار خاک می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: گمرک اعلام کرده تا آخر اسفند به دو خودروساز فرصت می‌دهد تا ۳۰۰۰ کانتینر کالاهای یدکی خود را از چابهار ترخیص کننند، کالاهای یدکی خودروسازان قبلا متمرکز از بندرعباس ترخیص می‌شده اما چرا این بار در چابهار است؟
پرونده باز و راه بسته واردات خودرو
پایگاه خبری راد: بحران فعلی واردات خودرو از کجا شروع شد و چه افرادی در ایجاد این وضعیت مقصر بودند؟
چین و عراق، اولین و دومین شرکای تجاری ایران / حذف کنترل‌های فیزیکی مزاحم در گمرکات
پایگاه خبری راد: رئیس کل گمرک ایران گفت: کشور چین با ۸.۳ میلیارد دلار اولین و اصلی‌ترین شریک تجاری ایران است و عراق با ۸.۲ میلیارد دلار شریک دوم تجاری است.
نوع خودروهای ترخیصی مشخص نیست!
پایگاه خبری راد: عدم ترخیص خودروها از گمرک علی‌رغم ابلاغ دستورالعمل‌های صریح برای ترخیص، در حالی به پایان سال می‌رسد که خریداران از ۹ ماه‌ پیش مبالغ قابل توجهی را به عنوان "پیش‌پرداخت" به نمایندگی‌های واردکننده پرداخت کرده‌اند. البته روزهای اخیر ۲۰۰ خودرو ترخیص شده که کمتر از دو درصد از کل خودروهای دپو شده است و گمرک نیز از اعلام نوع آنها خودداری و اعلام کرده که کسب آمار نوع خودروهای ترخیص شده طولانی است!
آخرین وضعیت راه‌آهن قزوین - رشت و رشت آستارا
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که چهارشنبه هفته جاری با حضور رییس جمهوری راه‌آهن قزوین–رشت افتتاح می‌شود، اعلام کرد: راه‌آهن رشت – آستارا در همین روز به پیمانکار تحویل می‌شود و آغاز برنامه مورد نظر جهت عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار می‌گیرد و تمام منابع مالی آن نیز پیش‌بینی شده است.
واردات ۲۱ هزار تن گوشت در انتظار انتقال وجه/ شوک‌های قیمتی حاصل فضاسازی دلالان
پایگاه خبری راد: مدیر نظارت بر توزیع کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که در حال حاضر همه کالاهای اساسی از محل تولید و واردات تأمین شده و هیچ مشکلی برای بازار شب عید در این زمینه نداریم و شوک‌های قیمتی که در بازار به وجود می‌آید، حاصل فضاسازی و خبرسازی دلالان در این زمینه است.
بالاخره ترخیص خودورهای دپو شده آغاز شد
پایگاه خبری راد: علی‌رغم اعلام گمرک مبنی بر اجرایی شدن دستورالعمل ترخیص خودروها، رئیس کل گمرک اعلام کرد که از زمان ابلاغ این مصوبه در ماه گذشته، ۲۰۰ خودرو از گمرک خارج شده است؛ امری که به نظر می‌رسد به خاطر وجود ۱۰ هزار شاکی برای این خودروها باشد.
لوازم یدکی دپو شده در گمرک مشکل اسنادی دارند؛ به گمرک مربوط نیست
پایگاه خبری راد: معاون گمرک ایران درباره مشکل ترخیص نشدن لوازم یدکی واحدهای تولیدی گفت که "سیاست‌های اتخاذ شده وزارت صمت ارتباطی با گمرک ندارد. تا زمانی که کالای وارداتی به گمرک اظهار نشده است، گمرک پاسخگو نیست و امکان انجام تشریفات گمرکی وجود ندارد".
به مرغ‌های گوشتی هورمون رشد می‌زنند؟
پایگاه خبری راد: یک فعال اقتصادی در صنعت طیور در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه خوراندن هورمون رشد به مرغ های گوشتی، با رد این ادعا تصریح کرد: منظور از هورمون در واقع آنتی بیوتیکی است که برای مرغ‌های غیر ارگانیک مصرف می شود که این موضوع صحت نداشته و اساسا با قیمت بسیار بالای هورمون‌ها، اصلا توجیه ندارد.