20:03 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت صنع

مصوبه جدید مجاز بودن تهاتر ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان
با مصوبه جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ، تهاتر ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان مجاز شد تا وارد کنندگان قادر به تامین نیاز هر میزان ارز شوند و واردات انبوه امکان‌پذیر باشد.
رفع نیاز کشور به خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی از سوی دانش بنیان‌ها
نماد برتر-یکی از شرکت‌های دانش بنیان با بومی سازی تولید خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی ۵۵ تن، خط تولید آن را با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی کردند تا بتوانند ناوگان فرسوده کشور در زمینه این صنعت را به روز رسانی کند.
طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی تصویب شد
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی رای دادند.
چراغ سبز اتحادیه املاک برای انتقال به وزارت راه و شهرسازی
نماد برتر- پیگیری وزیر راه و شهرسازی برای انتقال اتحادیه مشاوارن املاک از ذیل وزارت صمت با موافقت رییس اتحادیه همراه شده و آن را فرصتی برای تبدیل شدن از صنف به کانون می داند.
مخالفت با تغییر قیمت‌گذاری خودرو / ضرر ۱۰ هزار میلیاردی یک شرکت در نیمه اول
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس ضمن مخالفت با خروج قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت و ضرر ۱۰ هزار میلیاردی یک شرکت در نیمه اول سال ، مزایای عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرد .
آمادگی داخلی سازی محصولات ۴ صنعت بورسی به ارزش ۲۴۵ میلیون یورو
نماد برتر- وزارت صنعت برای برگزاری میز تخصصی داخلی سازی برای ۴ صنعت بورسی پتروشیمی، پالایشگاهی، لوازم خانگی و خودرو به ارزش ۲۴۵ میلیون یورو ، اعلام آمادگی کرد.
اختیار صادرات و واردات نهاده‌های دامی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در مجلس از تفاهم نامه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای بازگشت اخیارات سابق وزارت جهاد کشاورزی مثل صادرات و واردات نهاده دامی خبر داد.
۲۴۵ میلیون یورو از نیازمندی‌های صنعتی، داخلی‌سازی می‌شود
نماد برتر- طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) این وزارتخانه برای برگزاری ۴ میز تخصصی ساخت داخل در حوزه‌های پتروشیمی، صنعت پالایشگاهی، لوازم خانگی و صنعت خودروسازی با مجموع داخلی سازی ۲۴۵ میلیون یورو آماده است.
بخش کشاورزی بدون اتکا به یارانه ها به بخشی اقتصادی تبدیل شود
نماد برتر- پنجمین جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با موضوع چالش‌های تولید در بخش کشاورزی صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام قیمت ها هستند / خروج از زیان انباشته
نماد برتر- با حمایت مشاور اقتصادی رهبری و وزیر صنعت ، هیات‌مدیره ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام نرخ ها بوده و احتمالا" از زیان انباشته خارج خواهند شد .
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
سه توافق مهم فولاد مبارکه با ایران خودرو و سایپا
نماد برتر- شرکت های فولادی با سایپا و ایران خودرو درباره اعتبار خرید ۷.۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه ، دوره اعتبار و تعهد تامین کامل ورق فولادی مورد نیاز در نیمه دوم سال توافق کردند .
تولید انواع خودرو و لاستیک ۱۹ و ۲۹.۵ درصد بیشتر شد
نماد برتر- طبق آمار وزارت صنعت برای نیمه نخست سال جاری، تولید انواع خودرو سواری و لاستیک با رشد ۱۹ و ۲۹.۵ درصدی به ۴۱۴.۳ هزار دستگاه و ۱۳۱.۴ هزار تن رسیده است.
واکنش سایپا به شایعات شیوه جدید قیمت‌گذاری خودرو
نماد برتر- سایپا ضمن تکذیب مذاکره و مصاحبه مدیرعامل درباره قیمت گذاری محصولات اعلام کرد: اتخاذ هر تصمیم در شیوه جدید قیمت گذاری خودرو منوط به تصویب نهایی وزارت صنعت و خودروسازان است.
برنامه "فخوز" برای حذف واسطه ها / فروش 3.8 هزار میلیارد تومانی در یک ماه
نماد برتر- مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به سیاست‌های جدید وزارت صنعت از حذف دلالان و واسطه‌ها با هدف تولید محصول نهایی با قیمت مناسب خبر داد.