18:49 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رزمی

۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن
پایگاه خبری راد: معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در هر دهه ۶۵ میلیمتر به سمت بیابانی شدن پیش رفته است و حدود ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن قرار دارند.
درخواست یک بشکه را هم بی‌جواب نمی‌گذاریم
پایگاه خبری راد:وزیر انرژی عربستان سعودی در حاشیه نشست انرژی کشورهای گروه G۲۰ در ناگانوی ژاپن اظهار کرد حتی یک بشکه نفت درخواست شده از آرامکوی سعودی نبوده که ما آن را پاسخ نداده باشیم.
نقش تعاونی‌ها در اشتغال اقشار کم‌درآمد
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد وضعیت توانمندی اقشار ضعیف تحت پوشش شرکت‌های تعاونی چندان رضایت‌بخش نبوده و در این خصوص شرکت‌های تعاونی چندان موفق عمل نکرده‌اند.
سالی ۱۰ برابر دریاچه ارومیه از آب‌های زیرزمینی برداشت می‌شود
پایگاه خبری راد: یک پژوهشگر حوزه منابع آب با اشاره به اینکه سالانه ۵۰ میلیارد متر مکعب از منابع آب زیرزمینی یرداشت می‌شود، گفت: این مقدار به اندازه حجم ۱۰ دریاچه ارومیه است.
شرط کاهش نرخ دلار
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان ضمن پیش‌بینی وضعیت دلار در ماه‌های آینده در این باره اظهار کرد: اگر تراز ارزی کنترل شود، دامنه قیمتی ارز در محدوده‌های پایین‌تری سیر خواهد کرد، در غیر این صورت باید انتظار افزایش قیمت ارز را داشته باشیم.
فاصله گرفتن جغرافیدانان از علم جغرافیا / سازمان‌ها با جغرافیدانان همکاری خیلی کمی دارند
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن جغرافیای ایران با تعریف دانش جغرافیا به عنوان دانش آگاهی انسان بر ضوابط و ظرفیت‌های محیط گفت: متاسفانه در ۱۵ سال اخیر بعضی دوستان به دلیل جذابیت‌هایی که برنامه‌ریزی در شهر، روستا، کشاورزی، صنعت و سرزمین داشته، از مقوله‌های جغرافیایی فاصله گرفتند و به مرزهای دانش‌های دیگر نزدیک شده‌اند و این ایراد و اشکال بزرگی است که من در آموزش جغرافیا می‌بینم.
بهره‌برداری از سالن مسافری پایانه مرزی سرو در نیمه نخست سال
پایگاه خبری راد: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: عملیات ساخت سالن مسافری و محوطه سازی پایانه مرزی سرو بالغ بر ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
جزییات افتتاح چهار طرح توسعه منابع آب و خاک
پایگاه خبری راد: از سال ۱۳۹۳ اجرای طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در ۱۲ استان مرزی کشور در قالب ۶۱ طرح و ۱۲۰ پروژه با هزینه کردی بالغ بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال، سرعت یافت. در این راستا طرح‌های توسعه منابع آب و خاک استان آذربایجان‌غربی شامل ۸ پروژه در قالب ۴ طرح فردا با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.
ارزهای صادراتی به جیب چه کسانی رفت؟!
پایگاه خبری راد: جدا از اختلاف ۳۵ درصدی آمار ارائه شده در بازگشت ارز صادراتی به کشور، هویت فراریان ارزی مشخص نیست و وزارت اقتصاد به عنوان اصلی‌ترین نهاد تنظیم‌گر سیاست‌های اقتصادی باید پاسخگوی این سوال باشد که چرا با این همه ابزارهای گمرکی، مالیاتی و مقرراتی که در اختیار دارد، نتوانسته مانع فرار ارزهای صادراتی شود و اساساً راهکارش برای تکرار نشدن این وضعیت در ماه‌های آینده چیست؟
تهدیدات سد «لاسک» برای تالاب انزلی
پایگاه خبری راد: به دنبال آغاز ساخت سد لاسک در استان گیلان و تلاش فعالان محیط زیست برای توقف اجرای این طرح، مدیر کل دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست آسیب‌های ناشی از سد لاسک را برای تالاب انزلی تشریح کرد و گفت: سدسازی مانع ورود سیلاب‌های بهاره به تالاب، انباشت رسوبات و در نتیجه کم‌عمق شدن آن می‌شود.
کسی زیر بار افت ۶ درصدی رشد اقتصادی نمی‌رود
پایگاه خبری راد: علی‌رغم افت شش درصدی رشد اقتصادی در ۹ ماهه سال گذشته نسبت به سال قبل از خود (۱۳۹۶)، وزارت اقتصاد به عنوان نهاد مسئول تنظیم سیاست‌های اقتصادی در قبال علل این افت تاریخی و نقش این وزارتخانه در جلوگیری از رخداد آن سکوت پیشه کرده است.
طرح بازدید کمیسیون کشاورزی مجلس از پروژه‌های آبخیزداری
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از طرح بازدید اعضای کمیسیون از پروژه‌های آبخیزداری جهت حمایت و نظارت بیشتر کمیسیون خبر داد.
دلارهایی که برای پوره و گربه می‌رود!
پایگاه خبری راد: علیرغم اینکه در شرایط فعلی اقتصاد، چگونگی دخل و خرج ارزی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد، آمارها چیز دیگری می‌گوید؛ چراکه در مواردی ارز آن هم از نوع دولتی برای واردات محصولات لوکس و غیر ضرور از جمله غذای سگ و گربه و پوره میوه از جیب کشور رفته و در ازای آن قرار است ارزهایی حاصل از صادرات محصولات آب‌بر و یارانه‌بر کشاورزی به کشور بیاید که اگر بیاید...
قنات‌ها زنده می‌مانند؟
پایگاه خبری راد: مشاور ارشد مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست هرچند بصورت آزمایشی در یکسال مالی، بودجه‌ای معادل ایجاد یک سد را به احیا و مرمت کلیه قنوات کشور اختصاص دهند.
افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
پایگاه خبری راد: در پی بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری میزان ورودی به سدهای پنجگانه استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون با رشد ۹۵ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.