07:49 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تکنو

ماجرای هک سایت "علی بابا" چیست؟
نماد برتر- روز گذشته اعلام شد که تعدادی از سرورهای علی‌بابا موردحمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند.
هواوی محصولات بیشتری را با سیستم‌عامل اختصاصی عرضه می‌کند
پایگاه خبری راد: هواوی به تازگی اعلام کرده است که محصولات بیشتری را با سیستم عامل اختصاصی خود روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.
بهترین گوشی‌های تاشو ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: با توجه به محبوبیت گوشی‌های تاشو در سال جاری میلادی، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل به سمت توسعه و تولید این محصولات روی آورده‌اند.
توسعه صنعت خودرو چین: عزم ملی با تکیه بر توان بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی با مروری بر آنچه که بر صنعت خودروسازی چین گذشت، وضعیت صنعت خودرو در ایران را به چالش کشید.
چین دل کاربران آمریکایی را برده!
پایگاه خبری راد: آمارهای منتشر شده حاکی‌است که علاقه و تمایل کاربران آمریکایی به استفاده از اپلیکیشن‌های چینی در طول یک سال گذشته ۶۵ درصد رشد و افزایش یافته است.
می‌خواستند آب خزر را به دریاچه ارومیه منتقل کنند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ می‌خواستند که آب خزر را به دریاچه ارومیه منتقل کنند. همزمان نشست‌هایی با انجمن علوم آبیاری آمریکا برگزار شد که در این نشست‌ها گفتند که ۲۰ سال است متوجه شده‌ایم که انتقال آب بین حوزه‌ای بزرگترین اشتباه ما بود.
معمای حریم خصوصی و دسترسی آزاد به اطلاعات باید حل شود
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در عصر فضای مجازی پیش از واژه دسترسی، واژه اشتراک گذاری متداول است و یکی از صفات بارز این فضاست.
سوئد هم به دومینوی تحریم هواوی می‌پیوندد؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که سوئد به دنبال محدودسازی فعالیت شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه ۵G است.
طراحی نیروگاه ملی/آغوش باز همسایگان برای متخصصان ایرانی
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با تاکید بر این‌که ایران با همسایه‌ها در بخش برق ارتباطات وسیعی دارد، گفت: همسایگان ما از جمله افغانستان، عراق و غیره با آغوش باز پذیرای نیروهای متخصص ما هستند.
اپل اوج گرفت؛ فروش گوشی ریزش کرد
پایگاه خبری راد: میزان فروش سه ماهه سوم ۲۰۱۹ گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته روندی نزولی را تجربه کرده است.
مروری بر شاسی‌بلند کوچک و جدید بی‌ام‌و
پایگاه خبری راد: خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و X1 مدل 2019 قابلیت و امکانات گسترده‌ای را نسبت به مدل‌های پیشین خود در اختیار علاقه مندان قرار داده و آن را به یکی از جذاب‌ترین شاسی بلندهای کوچک جهان تبدیل کرده است.
تحریم رمزارز فیس‌بوک؛ این بار توسط مسترکارت و ویزا!
پایگاه خبری راد: به‌دنبال خروج شرکت PayPal از انجمن حمایت از لیبرا، دو شرکت مالی بزرگ، ویزا و مسترکارت، نیز از عدم پشتیبانی خود از رمزارز اختصاصی فیس‌بوک خبر دادند.
صدای پای گوشی مبتنی بر بلاک‌چین می‌آید!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که ال‌جی نیز قصد دارد همچون سامسونگ به توسعه و عرضه یک مدل گوشی هوشمند مبتنی بر پلت‌فرم بلاک‌چین بپردازد.
تحریم‌ها آمریکا را بیشتر از هواوی متضرر می‌کند!
پایگاه خبری راد: به گفته یکی از مقامات ارشد هواوی، تحریم‌های خصمانه دولت ترامپ علیه این شرکت چینی، بیشتر از هواوی، موجب ضرر و زیان آمریکا خواهد شد.
مهم‌ترین ویژگی آیفون ۱۱
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند مهم‌ترین ویژگی آیفون ۱۱ قیمت آن است که در مقایسه با سال گذشته، کاهش قابل توجهی یافته است.