به گزارش پایگاه خبری راد، برخلاف تشدید اختلافات و جنگ تجاری میان چین و آمریکا، به نظر میرسد که چین با توسعه اپلیکیشنها و شبکههای اجتماعی جذاب و شگفتانگیز در سال های اخیر توانسته است به میزان قابل توجهی نظر و توجه کاربران در کشورای مختلف جهان را به سمت و سوی خود جلب کند.
حالا بر اساس تازهترین آمار و گزارشهای منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی سنسور تاور، علاقه و تمایل کاربران آمریکایی به خریداری، استفاده و وقت گذرانی بر اپلیکیشن های چینی ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
این تحلیلگران با بررسی دادههای موجود عنوان کرده اند که افزایش چشمگیر تمایل و علاقه کاربران آمریکایی به اپلیکیشن های چینی موجود در فروشگاه اپ استور و پلی استور، بدان معناست که چین در حوزه تکنولوژی، شبکه های اجتماعی و توسعه اپلیکیشن های متناسب با نیاز کاربران عملکرد بسیار موفقیت آمیزتری نسبت به سایر کشورها علی الخصوص ایالات متحده آمریکا داشته و توانسته به توسعه برنامه هایی بپردازد که مشابه آمریکایی آن وجود نداشته و یا در امکاناتش به تکامل نرسیده است.
بر اساس گزارش شبکه CNBC، به عنوان مثال یکی از اپلیکیشن های چینی که در طول یک سال اخیر به شدت از سوی کاربران در سراسر جهان مورد استقبال و محبوبیت قرار گرفت، Tik Tok است که یک شبکه اجتماعی با پلتفرم ویدئو محور است که فیلمهای کوتاه و جذاب با ترند روز را برای کاربران به نمایش در می آورد.
طبق اطلاعات منتشر شده در این گزارش، اپلیکیشنهای توسعه داده شده توسط شرکتهای چینی موفق شده اند در سه ماهه گذشته سال جاری میلادی، ۷۴۵ میلیون دلار درآمدزایی کنند.
همچنین آمارها حاکیست که کاربران آمریکایی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۳.۴۳ میلیارد دلار برای خریداری و استفاده از اپلیکیشنهای موجود در پلتفرم گوگل پلی استور و اپ استور اپل هزینه کرده اند که ۲۲ درصد از آنها، اپلیکیشن های چینی بوده اند.
طبق وب سایت phonearena، این بدان معناست که از میان ۱۰۰ اپلیکیشن محبوب و برتر برای کاربران آمریکایی، ۲۵ اپلیکیشن به توسعه دهندگان چینی تعلق داشته است. این رقم در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته با اندکی افزایش روبرو شده است. از میان بازیهای محبوب چینی در میان کاربران جهان، میتوان به اپلیکیشن بازی PUBG اشاره کرد.