10:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

20 درصد

تشکیل کارگروه ویژه برای بازگشت آرامش به بازار خودرو
پایگاه خبری راد: نشست خودرویی دولت و مجلس با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس، وزیر صنعت و معاونان وی، مدیران شرکتهای خودروسازی شب گذشته برگزار و مسائل مربوط به تولید خودرو و شبکه توزیع فروش و بازار خودرو مورد نقد و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.
سپرده‌های گران بانکی تمدید می‌شود
پایگاه خبری راد: در آستانه سررسید سپرده‌های مدت‌دار یکساله، بانک مرکزی به بانک‌ها دستور داد که در صورت تمایل مشتری قراردادهای در فاصله دوم تا یازدهم شهریورماه سال گذشته را به مدت یک ماه تمدید کنند. در این فاصله سپرده‌های مدت‌دار با نرخ‌های بالا و غیرمتعارف جذب شده بود.
حاشیه‌نشینی مستأجران بجنوردی در پی افزایش اجاره بهاء
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاور املاک بجنورد گفت: افزایش اجاره‌بها، موجب شده تا شهروندان بجنوردی برای اجاره منزل به سوی مناطق حاشیه شهر گام بردارند.
تأسیس سومین مرکز مطالعات کشاورزی کشور در «آزادشهر»
پایگاه خبری راد: فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: سومین مرکز مطالعات کشاورزی کشور پس از تهران و مشهد در آزادشهر تأسیس می‌شود.
سود در بانک‌ها بالا رفت/ ۱۸ درصد یکساله
پایگاه خبری راد: اخیرا اغلب بانک‌ها به مشتریان خود اعلام کردند که امکان خرید اوراق گواهی ۱۸ درصد یک ساله فراهم شده است، سودی که سه درصد بالاتر از نرخ 15 درصد سپرده بانکی است.
نخستین کارآفرین برتر ملی چه ساخت؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران و مدیر اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملی با بیان این که کارآفرینی ایجاد یک ارزش جدید در راستای ثروت‌آفرینی است، گفت: این ثروت تنها محدود به خود کارآفرین نمی‌شود بلکه جامعه را نیز ثروتمند می‌سازد.
ارائه روشی برای کاهش هرزروی مواد معدنی با "نانو حباب‌ها"
پایگاه خبری راد: محققان کشور با انجام مطالعات بر روی کارخانه معدنی فسفات توانستند با استفاده از نانو حباب‌ها روشی را برای کاهش هرزروی مواد معدنی ارائه دهند.
نگرانی کرباسیان بابت سخت‌گیری صادرات
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه زنجیره فولاد درحال اصلاح شدن است، گفت: تحریم ها روزی تمام می‌شود، اما نخستین نگرانی سخت‌گیری در صادرات است.
اعلام آمادگی «کنترل بانک» اتریش برای تضمین مراودات تجاری با ایران
پایگاه خبری راد: نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی سفر فعالان بخش خصوصی به اتریش، با والتر روک رئیس اتاق اقتصاد وین دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس اتاق اقتصاد وین از آمادگی کنترل بانک اتریش برای تضمین مراودات تجاری دو طرف خبر داد.
آیین‌نامه جدید ساخت و ساز اماکن ویژه بزودی ابلاغ می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ضعف موجود در آیین نامه ساخت و ساز اماکن ویژه و عمومی کشور، ظرف دو ماه آینده آیین نامه جدید را ابلاغ خواهیم کرد.
نرخ رشد کانادا 5 برابر شد
پایگاه خبری راد: اقتصاد کانادا تا پایان ماه می 0.5 درصد رشد داشته است که پنج برابر بیشتر از رشد 0.1 درصدی ماه آوریل این کشور است.
حذف پنجمین مانع جدی کسب و کار با تصویب طرح اصلاح قانون چک
پایگاه خبری راد: در صورت تصویب طرح اصلاح قانون چک در صحن علنی مجلس، هم تعداد چک های برگشتی به عنوان پنجمین مانع جدی کسب و کار به شدت کاهش می یابد و هم امکان احقاق حقوق دریافت کنندگان این چک‌ها فراهم می‌شود.
راه آهن و آزادراه دو پروژه مهم برای اسدآباد خواهند بود
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهر سازی گفت: تحقق و به ثمر رسیدن راه آهن و آزاد راه در اسدآباد 2 پروژه مهم منطقه خواهد بود.
نیاز به اصلاح الگوی مصرف داریم/ می‌خواهیم خاموشی‌ها را تمام کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت کشت اصولی و متناسب با اقلیم هر منطقه، گفت: قریب به ۱۷۰ هزار هکتار برنج در استان‌های غیر از استان‌های شمالی کشت می‌شود که برخلاف اقلیم منطقه است؛ باید چاره‌ای برای معیشت این کشاورزان اندیشید و الگوها و کشت‌های مناسب را جایگزین کرد.
بهانه تراشی وزارت کشور برای اجرای قانون نصب فیلتر دوده
پایگاه خبری راد: دبیر کار گروه آلودگی هوا ضمن تشریح عملکرد ۷ ماهه دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا از بی توجهی برخی دستگاههای اجرایی نسبت به مصوبات کاهش الودگی هوا خبر داد و گفت: با گذشت پنج سال از تصویب ضرورت نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی هنوز وزارت کشور هیچ اقدامی برای اجرای این مصوبه انجام نداده است.