18:50 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

بررسی سموم مصرفی تولیدات کشاورزی استان تهران
پایگاه خبری راد: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به اینکه در بخش واحد تولیدی مواد غذایی و کشاورزی، ارزیابی‌های انجام شده نشان می دهد، سموم مصرفی این بخش بسیار زیاد است گفت: سموم مصرفی در تولیدات کشاورزی استان تهران در شورای سلامت استان بررسی خواهد شد.
رویکرد وزیر نیرو در مورد اقتصاد آب
پایگاه خبری راد: "نظام تعرفه فعلی آب مشوق بد مصرفی است"؛ این موضوع یکی از مهم‌ترین صحبت‌های وزیر نیرو در دوران وزارتش است، چراکه وی معتقد است نظام فعلی تعرفه‌گذاری آب بویژه در بزرگ‌ترین حوزه مصرف‌کننده یعنی کشاورزی، هرگز با توسعه پایدار مبتنی بر شناسایی ارزش ذاتی آب سازگار نیست و باید این موضوع اصلاح شود.
مردم در استفاده از منابع طبیعی دولت را رقیب خود می‌دانند
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت جلب مشارکت مردمی برای حفظ و مدیریت محیط زیست گفت: متاسفانه در شرایط حاضر دولت خود را صاحب منابع می‌داند. از سوی دیگر مردم نیز خود را صاحب منابع و در رقابت با دولت می‌بینند. قطعا این رویکرد منجر به توسعه پایدار نخواهد شد.
توقف طرحی که ایران را پنجمین کشور صاحب فناوری معرفی کرده بود!
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی دستگاه‌هایی را با قابلیت چاپ‌پذیری در سطوح پلیمری و ورق‌های فلزی تولید کردند؛ این طرح در مرحله تجاری به دلیل بد عهدی‌های صورت گرفته و بی‌توجهی به مالکیت معنوی طرح، متوقف شده و دستگاه‌های حمایت‌کننده مجریان این طرح و شرکت فناوری همکار را برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی هدایت کرده است.
 علل پیشرفت نکردن طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع برنج
پایگاه خبری راد: مدیر گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: عمده‌ترین علل نداشتن پیشرفت طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع برنج، عدم پذیرش این نوع مبارزه توسط کشاورزان و یا در صورت پذیرش، عدم ادامه این روش بوده است.
 درخواست دستمزدهای گزاف هنرمندان برای پیوستن به کمپین شورای شهر!
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته سلامت شورای شهر از درخواست هنرمندان برای دریافت پول برای پیوستن به کمپین تهران بدون پلاستیک گلایه کرد.
روشی ساده برای کاهش مصرف پلاستیک در استرالیا
پایگاه خبری راد: جهان در حال حاضر با اعتیاد به استفاده از مواد پلاستیکی رو به رو است و همه کشورها برای مقابله با مصرف بیش از اندازه مواد پلاستیکی تلاش می‌کنند.
 ناکارآمدی طرح زوج و فرد در شهرهای مختلف جهان
پایگاه خبری راد: بانک جهانی در مطالعاتی که بنا به درخواست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام داد، اعلام کرد که اجرای طرح زوج و فرد در شهرهای مختلف جهان ناکارآمد بوده است.
 معجزه استفاده از گیاه منداب به عنوان کود سبز برای افزایش تولید محصول !
پایگاه خبری راد: پسته، زرشک، عناب از محصولات خوشمزه و با شهرت جهانی خراسان جنوبی است ؛ همین عامل سبب شده که کشاورزان و جهاد کشاورزی دست به دامن مهندسان کشاورزی برای بکارگیری فکری بکر به منظور بالابردن بازدهی خاک خسته این منطقه شوند.
پیک تقاضا برای سوخت کثیف تا سال 2040
پایگاه خبری راد: بر پایه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی برای زغال سنگ تا سال ۲۰۴۰ به ۵.۴ میلیارد تن می‌رسد که تنها ۱.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ بالاتر خواهد بود.
اثرات مخرب مهاجرت‌های اقلیمی در ایران!
پایگاه خبری راد: تغییرات اقلیمی یک مسئله کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی است و مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد.
 صنایع ایران با حمایت یونیدرو،بهره وری انرژی خود را افزایش دادند
پایگاه خبری راد: طرح ارتقاء آگاهی و فرهنگ‌ بهره‌وری انرژی در صنایع انرژی‌‎ بر ایران با حمایت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد به صورت پایلوت در شرکت فولاد آلیاژی ایران در استان یزد اجرایی شد.
 یافتن جای پارک با هوش‌مصنوعی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های استارت‌آپی با تکیه بر تکنولوژی هوش مصنوعی راهکاری را ارائه کردند که در این راهکار تنها با یک سنسور طراحی‌شده توسط این گروه، قادر به تشخیص پر یا خالی بودن 100 جای پارک است.
اولین محصول بسته‌بندی‌شده شکر استویا به مرحله تجاری‌سازی رسید
پایگاه خبری راد: "شکر استویا"، اولین محصول بسته‌بندی‌شده در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی واحد ایلام با هدف پیشگیری از دیابت به مرحله تجاری‌سازی رسید.
توجیه‌پذیر شدن انتقال آب خزر به سمنان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت: تدوین و نهایی شدن سند توسعه آب استان سمنان عاملی شد که طرح‌های انتقال بین حوزه‌ای آب در استان، از جمله انتقال آب دریای خزر توجیه پذیری داشته باشد.