15:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

قطعی برق در استان تهران متوقف شد
پایگاه خبری راد: استاندار تهران گفت: قبل از اجرای این مصوبه قطعی برق در بسیاری از اماکن عمومی و منازل مسکونی مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده بود اما با اجرای این طرح قطعی برق در استان تهران متوقف شد.
عدم درج قیمت بالاترین تخلفات صنفی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم درج قیمت به عنوان بزرگترین تخلف صنفی در کشور یاد کرد و گفت: ما در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در کشور انجام دادیم.
به وقت شفافیت
پایگاه خبری راد: ایجاد انواع و اقسام مشکلات اقتصادی برای کشور به‌خصوص در ماه‌های اخیر و ابهامات بر سر واگذاری ارز و سکه سرانجام رهبر انقلاب را هم وارد ماجرا کرد تا ایشان به رئیس‌جمهور دستور دهند که "ضمن رسیدگی به موضوع، گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود".
واردات هزاران موبایل با مسافران کثیرالسفر
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که پرونده‌هایی از جمله واردات ۶۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس، ساماندهی کالای همراه مسافر برای جلوگیری از واردات هزاران تلفن همراه توسط یک شخص و غیره در حال بررسی توسط دستگاه‌های متولی است، اما برای کاهش و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز باید سامانه‌های دیجیتال در همه دستگاه‌ها فعال شوند که برخی از این دستگاه‌ها در حوزه تجارت، اقتصاد، امنیت، انتظامات و قضایی مقاومت می‌کند.
کشف 186 هزار دلار و یورو قاچاق از کوله یک مسافر + عکس
پایگاه خبری راد: فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری یک قاچاقچی با 150 هزار دلار آمریکا و 36 هزار و 900 یورو قاچاق در راه آهن مشهد خبر داد.
استنکاف از فروش به بهانه های واهی
پایگاه خبری راد: با آشکار شدن قیمت‌های واقعی گوشی تلفن همراه پس از انتشار فهرست واردکنندگان با ارز دولتی، برخی فروشندگان به امید گران‌تر شدن گوشی از فروش آن خودداری می‌کنند.
واردات ۶ خوراکی معروف خارجی ممنوع شد
پایگاه خبری راد: گمرک ایران فهرست خوراکی‌های غیر مجاز وارداتی را اعلام کرد.
رجیستری؛ الگویی که پرونده یک دهه قاچاق گوشی را می‌بندد
پایگاه خبری راد: تعداد واردات قانونی گوشی در مقایسه با سال گذشته نزدیک به سه برابر شده و ارزش آن نیز ۱۶۳ درصد افزایش داشته است. این موضوع از تاثیر اعمال رجیستری بر واردات قانونی و جلوگیری از قاچاق این کالا هم حکایت دارد؛ همین موضوع سبب شده که این طرح به عنوان الگویی برای مقابله با قاچاق قرار داده شود.
کشف کالای قاچاق 60 میلیاردی در غرب استان تهران
پایگاه خبری راد: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف کالای قاچاق به ارزش 60 میلیارد ریال از یک انبار درشهرستان شهریار خبر داد.
قاچاق قطعات خودرو، صرفه اقتصادی ندارد
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: وقتی شما 1500 کالا را با حجم واردات 4 میلیارد دلار ممنوع اعلام می کنید یعنی بازار داخلی تشنه این حجم واردات است و برای تامین این نیاز خود از هر روشی استفاده خواهد کرد.
آرامش بر بازار حاکم شود!
پایگاه خبری راد: مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از درخواست این سازمان برای استقرار نمایندگان دستگاه‌های نظارتی با توجه به ضرورت تصمیم گیری‌های آنی در رسیدگی به تخلفات ارزی خبر داد.
انتشار لیست ارزبگیران به ضرر چه کسانی است؟
پایگاه خبری راد: پس از انتشار لیست واردکنندگان با ارز دولتی و زمانی که مشخص شد برخی با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالاها را با ارز آزاد فروخته‌اند، مسیر شفاف‌سازی و رسوایی سودجویان تا اندازه‌ای هموار شد؛ با این حال ظاهرا برخی معتقدند این اقدام وزیر ارتباطات خوب نبوده که بخواهند دنباله‌روی این راه باشند.
فرصت بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی به ۲ماه کاهش یافت
پایگاه خبری راد: معاون اول رییس جمهور در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی در خصوص مصوبه دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز، مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور توسط صادرکنندگان کالا را از شش ماه به دوماه تغییر داد.
فرصت ۶ ماهه برای ارائه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما
پایگاه خبری راد: طبق مصوبه دولت، به صادرکنندگان پتروشیمی شش ماه فرصت داده شده که ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما وارد کنند که با توجه به میزان صادرات تاکنون دو میلیارد یورو به سامانه نیما وارد شده و شش ماه فرصت برای واریز ۱۰ میلیارد یورو به سامانه نیما است.
تکلیف وزارت اطلاعات در راه‌اندازی دو سامانه
پایگاه خبری راد: یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق تا پایان تیرماه در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، گفت: اشکال اساسی در روند مبارزه سیستمی با قاچاق، فقدان ارتباط میان سامانه‌های دستگاه‌های متولی است.