12:52 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

۳ پیشنهاد قطعه‌سازان برای دریافت طلب ۳۴ هزار میلیارد تومانی از خودروسازان
نماد برتر- رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان از ارسال ۳ پیشنهاد به وزیر صنعت برای طلب بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومانی از خودروسازان خبر داد.
حمایت از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در راستای توسعه صنایع دریایی
نماد برتر- در قالب برنامه توسعه صنایع نرم و خلاق در صنعت دریایی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند.
اثر سه عامل بر روند آینده بورس + مقایسه بازدهی بازار سهام با رقبا
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با بررسی اثر سه عامل ارز، نرخ تورم و انتخابات آمریکا بر آینده بورس گفت: سرمایه‌گذاری در بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای مالی از بازده به ریسک بالاتری برخوردار است.
افزایش تقاضای خرید اجناس الکترونیکی دست دوم
نماد برتر- رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و وابستگی شدید به اقلام الکترونیکی اعم از رایانه، لپ‌تاپ، تبلت و... و با توجه به این‌ موضوع که این اقلام در حال حاضر در سبد خانوار قرار گرفته و به ‌نوعی جزو اقلام اساسی محسوب می‌شود، تقاضای خرید برای جنس دست دوم افزایش یافته ‌است.
شروع بازارگردانی سهام ایران خودرو و دو زیر مجموعه و خدمات انفورماتیک
نماد برتر- عملیات بازارگردانی سهام شرکت‌های ایران خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، قطعات اتومبیل ایران و خدمات انفورماتیک شروع شد .
رشد ۲۸ درصدی فروش ایران خودرو در ۷ ماه سال / رد شائبه احتکار
نماد برتر- قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو از تولید ۲۸۵ هزار دستگاه با رشد ۲۸ درصدی فروش و کاهش ۸۳ درصدی تعهدات معوق طی ۷ ماه گذشته خبر داد و شائبه احتکار خودرو را رد کرد.
موافقت آمریکا با فروش حسگرهای سونی به هواوی
نماد برتر- شرکتهای سونی و امنی ویژن تکنولوژیز مجوزهای آمریکا را برای ازسرگیری فروش برخی از حسگرهای تصویری به شرکت هواوی تکنولوژیز دریافت کردند.
ایران خودرو تولید دو نوع هایما را متوقف کرد / معرفی محصولات جایگزین
نماد برتر- ایران خودرو با صدرور اطلاعیه ای از توقف تولید هایما S۷ و S۵ خبر داد و اعلام کرد این دو محصول به دنا پلاس و دنا پلاس توربو شارژ و پارس تیو 5 و پارس اتوماتیک تویو 5 تبدیل خواهند شد.
آمادگی داخلی سازی محصولات ۴ صنعت بورسی به ارزش ۲۴۵ میلیون یورو
نماد برتر- وزارت صنعت برای برگزاری میز تخصصی داخلی سازی برای ۴ صنعت بورسی پتروشیمی، پالایشگاهی، لوازم خانگی و خودرو به ارزش ۲۴۵ میلیون یورو ، اعلام آمادگی کرد.
۲۴۵ میلیون یورو از نیازمندی‌های صنعتی، داخلی‌سازی می‌شود
نماد برتر- طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) این وزارتخانه برای برگزاری ۴ میز تخصصی ساخت داخل در حوزه‌های پتروشیمی، صنعت پالایشگاهی، لوازم خانگی و صنعت خودروسازی با مجموع داخلی سازی ۲۴۵ میلیون یورو آماده است.
ارزش بازار "ختوقا" ۶ هزار میلیاردی شد
نماد برتر- ارزش بازار گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹، با افزایش ۱۴۷ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال به ۶ هزار و ۴۱ میلیارد و ۸ میلیون ریال رسید.
راهکاری برای افزایش راندمان کمپرسورهای وارداتی صنایع نفتی/ایران‌ساخت شدن ۱۷۰ قطعه وارداتی
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر آنکه موفق به بازطراحی موتور توربین بخار با توان ۳ مگاوات شدند، به راهکاری برای افزایش بازده کمپرسورهای وارداتی که به دلیل مقاوم بودن شرایط آب و هوایی و ترکیبات گازی، با راندمان ۴۰ درصدی کار می‌کنند، دست یافتند و به گفته آنها با این دانش فنی می‌توان بازده این تجهیزات را تا ۷۰ درصد ارتقا داد.
سطح داخلی‌سازی واگن‌های مترو به ۸۵ درصد می‌رسد
نماد برتر- ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری بازیگران اصلی زیست‌بوم ریلی درون شهری در تلاش است تا بومی‌سازی واگن‌های مترو را در کشور محقق کند. پیش‌بینی شده دانش فنی و طراحی داخلی واگن‌های مترو تا پایان امسال به ۸۵ درصد می‌رسد.
افزایش ۱۰۹ درصدی هزینه خانوارهای ایرانی در خرید خودرو
نماد برتر- در حالی طی ماه گذشته هزینه خانوارهای ایرانی نسبت به پارسال بیش از ۴۱ درصد افزایش داشته که در این بین خودرو بالاترین حد تورم را به خود اختصاص داده و هزینه‌های مردم در این بخش به طور متوسط ۱۰۹ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
گزارش مرکز آمار از تورم نقطه‌ای مهر ماه با شکستن رکورد ماهانه
نماد برتر- مرکز آمار اعلام کرد: تورم نقطه ای در مهر سال جاری از ۴۱ درصد عبور کرد و نرخ تورم ماهانه نیز نسبت به ماه قبل به ٧ درصد رسید.