08:41 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

بنادر کوچک؛ بلای جانِ تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: در شرایط تحریم علاوه بر بندر چابهار که مورد معافیت قرار گرفته است، مصون بودن بنادر کوچک از تحریم‌های یک جانبه آمریکایی‌ها می‌تواند فرصت بسیار مناسبی تلقی شده که با ایجاد بستر برای پذیرش کشتی‌ها هرچند در سطحی کوچک‌تر، می‌توانند مقداری از بار مورد نیاز کشور را پذیرا باشند.
داستان جدید اعلام حقوق و مزایای مدیران
پایگاه خبری راد: با وجود تکلیف قانونی برای شفاف‌سازی حقوق و مزایای مدیران و کارکنان و ثبت آن در سامانه حقوق و مزایا، نه تنها تاکنون تمام دستگاه‌ها برای اعلام پرداختی‌های خود ورود نکرده‌اند، بلکه انتقال سامانه به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بلاتکلیفی آن خود ماجرایی دیگر است.
ابلاغ تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی سال۹۸
پایگاه خبری راد: مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی از ابلاغ تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی به بنادر کشور خبر داد و اعلام کرد: تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی پس از کار کارشناسی گسترده به تصویب رسید و جهت اجرا به کلیه بنادر ابلاغ شد.
ضرر پالایشگاه‌های آسیایی از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا
پایگاه خبری راد: پالایشگاه‌های آسیایی نخستین ماه بدون نفت ایران را سر کردند اما محرومیت از نفت ایران برای آنها بدون هزینه نبود.
سنگ آهن امسال گران‌تر خواهد شد
پایگاه خبری راد: پس از این‌که قیمت سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد به تازگی برای نخستین بار در پنج سال گذشته به بالای ۱۰۰ دلار در هر تن صعود کرد، تحلیلگران قیمت مورد پیش‌بینی برای این ماده خام فولادسازی را بالا بردند.
آغاز فعالیت مسیر دریایی هندوستان - قشم با ورود اولین کشتی تجاری
پایگاه خبری راد: فعالیت مسیر دریایی هندوستان-قشم با ورود اولین کشتی تجاری رسماً آغاز شد.
تمرکز ایران برای ترانزیت "آزادراهی" به ترکیه
پایگاه خبری راد: پس از اجلاس دو جانبه ایران و ترکیه برای بهبود همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل و ارائه پیشنهاد ایران به منظور افزایش حمل و نقل ریلی بین ایران و ترکیه تا سقف یک میلیون تن، به نظر می‌رسد برنامه جدی نیز برای ترانزیت جاده‌ای از ایران به ترکیه تعریف شده است.
سقوط شاخص تجارت جهانی به پایین‌ترین رکورد ۹ ساله
پایگاه خبری راد: شاخص دورنمای سه ماهه سازمان جهانی تجارت با سقوط به پایین‌ترین جایگاه ۹ ساله، نشان داد رشد تجارت کالاهای جهانی ضعیف می‌ماند.
گرانی کم‌سابقه سنگ آهن در بازار جهانی
پایگاه خبری راد: بهای معاملات آتی سنگ آهن چین پس از ثبت بزرگترین رشد هفتگی در یک ماه و نیم اخیر، روز دوشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و به بالای ۱۰۰ دلار در هر تن رسید.
تهدیدات سد «لاسک» برای تالاب انزلی
پایگاه خبری راد: به دنبال آغاز ساخت سد لاسک در استان گیلان و تلاش فعالان محیط زیست برای توقف اجرای این طرح، مدیر کل دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست آسیب‌های ناشی از سد لاسک را برای تالاب انزلی تشریح کرد و گفت: سدسازی مانع ورود سیلاب‌های بهاره به تالاب، انباشت رسوبات و در نتیجه کم‌عمق شدن آن می‌شود.
هدایت بخشی از کشتی‌های کالاهای اساسی از بندر امام به بنادر رجایی و چابهار
پایگاه خبری راد: در نشست مشترک با نمایندگان وزاری اقتصادی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، تمهیدات لازم برای تسریع در روند خروج کالاهای اساسی اتخاذ شد.
کل بازار گاز چین دست روسیه می‌افتد؟
پایگاه خبری راد: تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین ممکن است فضای بیش‌تری برای همکاری انرژی میان چین و روسیه فراهم کند که به دنبال شرکای تجاری و سرمایه‌گذاری جدید در چین و سایر کشورهای خاورمیانه است.
تشریح دلایل افزایش قیمت کنجاله سویا در بازار
پایگاه خبری راد: این روزها قیمت کنجاله سویا که مصرف بالایی در مرغداری‌ها دارد، به بیش از 4500 تومان در هر کیلوگرم رسیده و تا چندی پیش از مرز 5500 تومان در هر کیلوگرم نیز گذشته بود، این در حالی است که متولی تأمین و توزیع کنجاله سویا نهادهایی همچون وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل پشتیبانی دام در استان مازندران هستند.
ترخیص ۳۵۰ خودرو دپو شده از گمرک
پایگاه خبری راد: آمار از این حکایت دارد که در فروردین‌ امسال حدود ۳۵۰ خودرو وارداتی دپو شده از گمرک ترخیص شده است.
وزیر کشور: مشکلات را بیش از آنچه هست نشان ندهیم
پایگاه خبری راد: بیست و سومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، شامگاه دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در وزارت کشور برگزار شد.