15:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بدون

شکست بیت‌کوین به عنوان پرچین تورم
نسیم نیکلاس طالب، نویسنده کتاب پرطرفدار قوی سیاه، آماردان و تحلیل‌گر ریسک لبنانی ـ آمریکایی، می‌گوید: بیت‌کوین ارزشی دقیقا معادل با صفر دارد و به عنوان ارز و پرچین شکست می خورد.
ساختمان اداری "لپارس" مشتری نداشت
مزایده فروش یک دستگاه ساختمان اداری شرکت کارخانجات پارس الکتریک بدون نتیجه بود.
معافیت بخشی از تحریم‌های ایران از سوی آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که معافیتی برای بخشی از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران اعمال می‌کند.
کاهش بهای ۱۹ ارز رسمی/نرخ ۱۴ ارز هم افزایش یافت
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۹ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۱۴ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۳ ارز ثابت ماند.
مدیریت بهتر بازار سیمان بهتر می‌شود
کارشناس بازارسرمایه گفت: انتظار می‌رود با ورود عرضه‌کنندگان و متقاضیان بیشتر به بورس کالا شاهد ایجاد یک رقابت سالم در معاملات، رشد حجم دادوستد‌ها در بورس و در نهایت کشف نرخ بهینه‌تر در حضور شمار زیادی از خریداران و فروشندگان باشیم.
گپ ۱۲۰دلاری نرخ قیر ایران با ارزان‌فروشی!
عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان قیر گفت: صادرات قیر از طریق رینگ بورس به ۴۲ کشور جهان انجام می‌شود. سال گذشته شرکت نفت جی، حدود ۹۰۰ هزار تن قیر صادر کرده و شرکت نفت پاسارگاد در ۱۱ ماهه ۹۹، حدود ۷۵۰ هزار تن قیر صادر کرده است.
تحریم‌ های آمریکا باید به صورت موثر برداشته شود / به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم، گفت: برای دولت های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است.
تأخیر یک ساله در واریز سود، ظلم به سهامداران است
قانون به شرکت ها مهلت یک ساله ای برای پرداخت سود مجامع می دهد و بعضی شرکت ها از کل 365 روز مهلتی که قانون به آنها می دهد استفاده می برند تا یک سال بعد از سال مالی سود سهام به حساب سهامداران واریز شود. این اقدام ظلم آشکاری است که در حق سهامداران می شود.
انتخاب شما؛ سهامداری شرکت کوکاکولا یا فیسبوک و توییتر
در سال ۲۰۱۳ ارزش شرکت باسابقه کوکاکولا ۳۲۰ میلیون پوند بود؛ درحالی‌که همان زمان ارزش توییتر به عنوان یک شرکت جدید التأسیس ۱۳ میلیارد دلار برآورد و مدتی بعد از آن واتس آپ ۱۹ میلیارد دلار ارزشگذاری شد.
رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
برنامه‌ها و سه طرح حمایتی سومین بانک بزرگ بورس برای شرکت های تولیدی
نایب‌ رئیس هیات‌‌مدیره بانک صادرات با اعلام برنامه‌ها برای حمایت از استمرار تولید و اشتغال در شرکت های تولیدی در خصوص ارائه خدمات با استفاده از سه طرح‌ توضیح داد.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
«دماوند» و طلب های میلیاردی از دولت
نماد برتر - اگر وزارت نیرو اجازه می‌داد که حداقل مابه‌تفاوت نرخ‌هایی که هیچگاه افزایش پیدا نمی‌کند را این شرکت‌ها با تولید رمزارز پوشش دهند، به شرط آنکه گسترش شبکه برق نخستین تعهد شرکت‌ها باشد.
«وسفارس» سود نمی دهد؟!
نماد برتر - عمده بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "وسفارس" در حوزه پذیرفته شده در بورس با ۲۸۱.۷۰۹ میلیارد ریال ارائه‌شده است.
کاهش فروش دان در «غدام»
نماد برتر - از ابتدای سال مالی تا اردیبهشت‌ماه بیشترین میزان فروش محصول در اختیار «دان مرغ» با ۱.۷۲۹ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد کاهش را به همراه داشته است.