05:49 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ابر

رشد ۷۲ درصدی سود خالص شرکت‌ها در نیمه نخست سال
سود خالص شرکت‌ها در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ افزایش ۷۲ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. همچنین، دولت از ابتدای مهر تا الان هیچ گونه اوراقی را نفروخته است و صرفاً این آمار عملیات بازار باز است.
" پاسا " دست به جیب شد
شرکت ایران یاسا تایر و رابر از زمان پرداخت سود خبر داد.
پترویی‌ها مرکز اصلی تمرکز "شستا"
بیشترین دارایی "شستا" در اختیار بخش «سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت» با ۲۷۲،۰۱۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۷۸ درصد رشد را شاهد بوده و همان‌طور که شاهد هستیم «دریافتنی‌های تجاری» با ۲۴۲،۱۹۳ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
فلزات اساسی در صدر گروه‌های بورسی
در جریان معاملات امروز (دوشنبه، سوم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۳ هزار و ۶۴۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۹۲۷ واحد کاهش، به رقم ۳۸۰ هزار و ۱۵۷ واحد را به ثبت رساند.
«ثالث- اجباری» عمده‌ترین حق بیمه صادرشده "کوثر"
موجودی نقد بیمه کوثر به ۱،۰۳۳ میلیارد ریال رسیده، میزان سرمایه این شرکت بدون تغییر باقی‌مانده و سود انباشته نیز با رشد ۹ درصدی به ۱۲،۴۶۲ میلیارد ریال رسید.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
شتابزدگی سهامداران نسبت به تغییرات نرخ سود بانکی
یکی از دغدغه های مهم این روزهای اهالی بازار سرمایه حول محور رشد نرخ سود بانکی می چرخد؛ به عبارتی زمزمه‌های افزایش نرخ بهره یا نرخ سود از دلایلی است که بین سهامداران هراس ایجاد کرده و نسبت به آن شتابزده دست به تصمیم‌گیری گرفتند.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
کاهش تقاضا چشمگیر وکیوم باتوم "شپنا"
محصول دیگری که توسط پالایش نفت اصفهان مورد عرضه و تقاضا قرار گرفته مربوط به لوب کات سبک و گوگرد گرانوله بوده که طی این هفته شاهد عرضه ۱۸ هزار تن لوب کات سبک در بورس کالا بوده‌ایم و مقدار عرضه گوگرد گرانوله نیز ۳ هزار تن اعلام شد.
"شازند" با افزایش تقاضا ۵،۴۰۰ تنی وکیوم باتوم روبه‌رو بود
قیمت وکیوم باتوم پالایش نفت امام خمینی شازند برابر با ۹۰,۰۸۶ هزار ریال گزارش‌شده که نسبت به آخرین معامله در هفته منتهی به ۲۳ مهرماه ۱۰ درصد رشد نرخ داشت.
ملی مس ایران و حرکتی خلاف انتظار رشد درآمدها
مجموع درآمد این هفته ملی مس ایران به یک هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان رسید.
افزایش متقاضی برای محصول پلی اتیلن سنگین "شکبیر"
دیگر محصول این پتروشیمی مربوط به «پلی‌اتیلن سبک خطی» در گرید‌های مختلف بوده که در بورس کالا مورد عرضه قرار گرفت، مقدار عرضه این محصول برابر با ۴,۳۰۰ تن بود.
الزام سازمان بورس به بانک ملت برای برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی
پس از بررسی صورتهای مالی 6 ماهه بانک ملت در خصوص تغییرات با اهمیت در اطلاعات مذکور با این شرکت مکاتبه شد.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ آغازی بر حذف رانت و احتکار
با حذف ارز ترجیحی و واقعی شدن بهای تمام شده، شرکت‌های بورسی نه تنها از دایره قیمت‌گذاری دستوری خارج می شوند بلکه می­‌توانند با افزایش حاشیه سود و بهای تمام شده واقعی، درآمدهای عملیاتی خود را بهبود بخشیده و آن را وارد چرخه اقتصادی شرکت کنند.
سیر درآمدی ذوب آهن در نوار صعودی
ذوب آهن در این هفته با بیش از ۴۰ هزارتن انواع محصولات در سبد کالایی خود گام به بورس کالا گذاشته بود و ۱۶۹ میلیارد تومان به نسبت هفته گذشته، درآمد بیشتری کسب کرد.