15:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت صنع

کمبود پوشک نداریم/ قیمت مواد اولیه افزایش یافته است
نماد برتر- طبق گفته فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات سلولزی کمبودی در زمینه پوشک در بازار وجود ندارد و حتی تولید بیش از نیاز است، اما به دلیل افزایش نرخ ارز قیمت محصولات این بخش که بخشی از مواد اولیه آن وارداتی است افزایش یافته است.
قیمت کالاهای اساسی کاهش می‌یابد
نماد برتر- مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.
خودتحریمی‌ معضل کسب‌وکارهاست
نماد برتر- رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با انتقاد از نگاه لوکس به حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌های داخلی گفت: ما تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستیم و از طرف دیگر مجموعه قوانین و مقررات در داخل کشور هم به شکل خودتحریمی عمل می‌کند و اینها موانعی است که باید برداشته شود.
چه کسی مسئول تولید و تنظیم بازار کالاهای اساسی است؟
نماد برتر- براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاهای اساسی و ضروری، از جمله محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده فروشی همچنان بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ تا مرحله عمده فروشی به قیمت مصوب، با وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.
ساماندهی بازار با انتقال اتحادیه املاک به وزارت شهرسازی
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وارد مرحله تدوین بسته اجرایی در اختیار گرفتن اتحادیه املاک شده ایم گفت: الحاق اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی می تواند زمینه ارتقای وضعیت فعالان بازار مسکن از حالت سنتی به بستر جدید علمی و تخصصی را فراهم کند که ثمره های مفیدی برای مصرف کنندگان، مالکان، خریداران و مستاجران خواهد داشت.
جزئیات ترخیص فوری کالاهای رسوبی از گمرکها
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی با اخذ تعهد از واحدهای واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی تا حد ۹۰ درصد ترخیص می‌شود تا کالاهای رسوبی در گمرکها وارد چرخه تولید و بازار شود.
بهترین حامی بورس در هیات دولت تنها است/ درخواست تنبیه مجریان
نماد برتر- کارشناس ارشد بازارسرمایه با رد نقش سازمان بورس و وزیر اقتصاد در جلوگیری از ریزش چهار ماه اخیر شاخص، دژپسند را یکی از بهترین وزرا معرفی کرد و خواهان تنبیهاتی برای مجریان از سوی روحانی شد.
منتظر کاهش قیمت کالاها از هفته آینده باشید
نماد برتر- وزیر صنعت با اعلام هماهنگی با جهادکشاورزی، گمرک و بانک مرکزی در ترخیص کالاها ، وعده داد هفته آینده تغییرات محسوسی در قیمت کالا‌های اساسی رخ می دهد.
نتایج جلسه مهم قطعه سازان با ایران خودرو سایپا /عدم اعمال قیمتهای جدید در مهر
نماد برتر- سخنگوی انجمن سازندگان قطعات، نتایج جلسه مهم با ایران خودرو و سایپا و وزارت صنعت را با مصوباتی مانند پرداخت۲۵۰۰ میلیارد تومان به سایپا و عدم اعمال قیمت های جدید در مهرماه اعلام کرد.
تمام محصولات فولادی در بورس عرضه می‌شود
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با هدف تنظیم بازار داخل، حمایت از صادرات و عرضه تمام محصولات فولادی در بورس خبر داد.
طرح دریافت مالیات از صادرات فولاد با وجود کاهش ۴۰ درصدی
نماد برتر- موضوع دریافت مالیات از زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع مجلس در شرایطی کلید خورده که در نیمه نخست سال تمامی اقلام صادراتی شمش، مقاطع طویل و تخت فولادی با کاهش متوسط ۴۰ درصدی روبرو شدند.
عرضه کل تولید در بورس کالا، شاه بیت طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون متبوعش خبر داد و عرضه کل تولید در بورس کالا را شاه بیت این طرح دانست.
پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی از احتمال تغییرات مهم در بازار ارز
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اعلام تصمیمات مناسب ، بدون اشاره به دلیل خاصی ، پیش بینی کرد طی روز‌های آینده بازار با تغییرات مهمی روبرو شود .
گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور
نماد برتر- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در اولین نشست کمیته پایش تجارت خارجی کشور گفت: روند رشد صادرات در تمامی کالاهای غیرنفتی آهنگ مثبتی دارد و با گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور، این روند مثبت استمرار خواهد یافت.
عرضه اجباری سنگ آهن در بورس کالا در انتظار تصویب مجلس ماند
نماد برتر- تصویب عرضه اجباری سنگ آهن در بورس کالا و تعیین قیمت بر اساس رقابت در صحن علنی مجلس مطرح شد تا در صورت تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان، تبدیل به قانون شود.