06:49 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دود

عرضه نزدیک به ۲۰۰ هزار تن شمش، تختال و ورق فولادی
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز سه شنبه ۲۷ مهرماه شاهد عرضه ۱۳۲ هزار و ۱۰ تن شمش بلوم، ۴۰ هزار تن تختال C و ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۱۰ هزار تن ورق سرد، ۵ هزار و ۵۰۰ تن ورق گرم و ۵۰۰ تن ورق رنگی است.
نمادهای فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی قابل معامله می‌شوند
قابلیت معامله نمادهای فصلی در بازار سلف مصرف‌کنندگان بزرگ و عمده‌فروشی فراهم شد و از فردا امکان انجام معامله برق در نمادهای با دوره تحویل فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی ایران میسر می‌شود.
سرمایه شرکت‌های کارگزاری در سال ۱۳۹۹ مسیر صعودی پیمودند
با مقایسه سرمایه شرکت‌های کارگزاری در دوره ۴ ساله از نیمسال اول ۹۶ تا نیمسال اول ۹۹ میتوان دریافت که سرمایه شرکت‌های کارگزاری در سال گذشته با رشد مناسبی همراه بودند.
رشد نرخ «آهک» در میزان فروش‌ "سکرد"
درآمد‌های سیمان کردستان از ۲ بخش بازار داخلی و صادراتی حاصل‌شده که بیشترین مقدار درآمد را از فروش محصولات در بازار داخلی با ۲۸۳ میلیارد ریال به ثبت رسانده و مابقی آن نیز در بازار صادراتی با ۲۶۶ میلیارد ریال شناسایی‌شده است.
گام بلند بانک ایران زمین در خدمات دهی نوین
این روزها به لطف فعالیت های نوین بانکداری در ایران دیگر شاهد صف های طولانی در شعب بانک ها نیستیم و مراجعه حضوری هموطنان به شعب بانک کاهش یافته است و این امر موجب بالا رفتن خدمات رسانی بانک ها به مشتریان شان شده است.
«کلینکر» بورس کالایی شد
بازار فرعی بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۲۶ مهر ماه برای نخستین بار میزبان عرضه ۲ هزار تن کلینکر تیپ دو شرکت سیمان ارومیه به عنوان ماده اولیه تولید سیمان است.
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
سنگ آهنی‌ها به جمع سیمانی می‌پیوندند
امروز بورس کالا میزبان عرضه ۴۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۵۰ هزار تن گندله سنگ آهن و حدود ۲۰۰ هزار تن سیمان است.
درآمدزایی ملی مس ایران رکورد ۴ ماه را زد
مجموع درآمد این هفته ملی مس ایران به یک هزار و ۵۵۱ میلیارد و ۲۲ میلیون تومان رسید و مس کاتد در این هفته حتی کاتد ۲ را هم به عنوان محصول کمکی برای رکوردشکنی به همراه خود آورده بود.
دولت؛ بزرگترین بازیگر اوراق بدهی
در حال حاضر بزرگترین بازیگر بازار بدهی، دولت است که از این بازار به عنوان ابزاری برای پرداخت مطالبات خود و به تعویق انداختن این مطالبات به سال‌های آتی استفاده می‌کند.
از اعتبار موسسات رتبه‌بندی تا اعتماد مردم
موسسه‌های رتبه بندی اگر به اندازه کافی بزرگ بوده و اعتبار کافی داشته باشند، برای حفظ یک مشتری، رتبه‌ نادرست به کسی نمی‌دهند.
صندوق‌های توسعه و تثبیت؛ بازگرداننده اعتماد عمومی به بازار سرمایه
با حضور صندوق‌ توسعه بازار و صندوق تثبیت، هیجان‌های بازار سرمایه به میزان قابل توجهی کنترل و مدیریت می‌شود، در نتیجه، اعتماد عمومی به بازار افزایش می‌یابد.
هیچ ریسکی از درون، بازار را تهدید نمی‌کند
هیچ ریسکی از درون بازار سرمایه، تهدیدکننده آن نیست. تولید و فروش شرکت‌ها در شهریور ماه و همچنین عملکرد معقول آنها طی ۶ ماهه نخست سال، همگی حکایت از سودآوری بازار طی نیمه دوم سال دارند.
عرضه همزمان ۲۸ شرکت فولادی در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه میزبان عرضه ۱۴۷ هزار و ۲۲۴ تن میلگرد و تیرآهن است.