11:23 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گلستان

سیمان «هگمتان» راهی بورس کالا می‌شود
مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از پذیرش کالای سیمان شرکت سیمان هگمتان در بازار اصلی این بورس خبر داد تا شمار شرکت‌های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا به ۵۶ شرکت برسد.
REITs؛ ابزار بین‌المللی کسب سود از سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (Real Estate Investment Trust (REIT))، ابزار مالی است که مالک، اداره یا تأمین‌کننده املاک درآمدزا است. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات که بر اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طراحی شده‌اند، سرمایه سرمایه‌گذاران متعددی را جمع آوری می‌کنند. این امر به سرمایه گذاران خرد امکان می‌دهد از سرمایه‌گذاری در املاک سود ببرند، بدون آنکه مجبور باشند ملک را خریداری، مدیریت یا تأمین مالی کنند. از سویی دیگر، REITs به عنوان پرچین سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در برابر تورم عمل می‌کند.
۶۰ شرکت، ۴ بانک و ۵ پالایشگاه به تابلو بازگشتند / توقف ۵ نماد برای مجمع
در برابر توقف ۵ نماد بورسی و فرابورسی برای مجمع سالانه و فوق العاده، ۶۰ شرکت دیگر، چهار بانک و پنج پالایشگاه با بازگشایی نماد به تابلو معاملات بازگشتند.
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
رشد دسته جمعی شاخص‌های بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۶ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۵ هزار و ۷۲۴ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۹۷۱ واحد افزایش به عدد ۴۰۲ هزار و ۵۸۳ واحد رسید.
شاخص سبزپوش به تعطیلات رفت
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۳ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش یک هزار و ۶۰۲ واحد به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۲۷۸ واحد افزایش به عدد ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.
انتخاب شما؛ سهامداری شرکت کوکاکولا یا فیسبوک و توییتر
در سال ۲۰۱۳ ارزش شرکت باسابقه کوکاکولا ۳۲۰ میلیون پوند بود؛ درحالی‌که همان زمان ارزش توییتر به عنوان یک شرکت جدید التأسیس ۱۳ میلیارد دلار برآورد و مدتی بعد از آن واتس آپ ۱۹ میلیارد دلار ارزشگذاری شد.
 شانه به شانه بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۰ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش۱۹۱.۹۱ واحد به رقم ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.
بارش باران در ۱۹ استان کشور
نماد برتر- مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در ۱۹ استان کشور طی امروز(۵ فروردین ماه) خبر داد.
صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون
نماد برتر- تهیه شکلات فرآیندی طولانی و پیچیده است، اگرچه در طول سال‌ها تغییر و ساده‌سازی شده است. اصطلاح شکلات از کلمه آزتک "xocoatl" گرفته شده و در اصل یک نوشیدنی تلخ بوده که با استفاده از دانه‌های کاکائو تولید و به‌صورت شکلات شیرینی امروزی نبوده است بلکه به‌عنوان یک دارو و تقویت‌کننده انرژی ارزشمند بود.
انتقاد ۱۱ مدرس و استاد حسابداری از نحوه امتحان گزینش داوطلبان حسابدار رسمی
نماد برتر- ۱۱ مدرس و استاد دوره های آموزشی حسابداران رسمی خواهان ورود وزیر اقتصاد و هیات تشخیص صلاحیت جامعه حسابداران رسمی به امتحان گزینش داوطلبان حسابدار رسمی شدند.
مجوز پرواز به کیش و قشم و ادامه ممنوعیت ورود مسافران از انگلستان
نماد برتر - تا ۲۰ اسفند ماه پروازهای انگلستان ممنوع شده اما تصمیمی تا کنون برای محدودیت پروازهای کیش و قشم گرفته نشده است.
همایش بین‌المللی تأمین مالی با مدیرانی از ایران، آمریکا، انگلستان، رئیس سازمان و...
نماد برتر- همایش بین‌المللی تأمین مالی با سخنرانی مدیرانی از کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، هندوستان و اتریش و رئیس سازمان بورس، دوشنبه آینده در سه محور برگزار می‌شود.
اصلاحیه لایحه بودجه تا یکشنبه آینده نهایی می‌شود / عامل ریزش بورس
نماد برتر- وزیر اقتصاد از نهایی شدن اصلاحیه لایحه بودجه سال آینده تا یک شنبه هفته آینده خبر داد و عامل ریزش قیمت سهام و شاحص را اعلام کرد .
پیش بینی افزایش مصرف و تولید فولاد و مهم‌ترین فرصت های شرکت های ایرانی
نماد برتر- تحلیلگر ارشد بین‌المللی صنایع معدنی با اعلام پیش بینی رشد مصرف و تولید فولاد در سال ۲۰۲۱ ، مهم‌ترین فرصت های صنعت فولاد ایران در آسیا ، اروپا و خاورمیانه را معرفی کرد.