10:41 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پسته

صندوق های سرمایه گذاری با دارایی پایه محصولات کشاورزی مجوز گرفتند
نماد برتر- رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری از صدور مجوز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا با دارایی پایه محصولات کشاورزی خبر داد.
انعقاد ۲۵۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا/ رشد ۸ درصدی حجم و ارزش معاملات
نماد برتر- در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۲۴۹ هزار و ۹۹۳ قرارداد آتی به ارزشی بیش از ۳۷۵۴ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال منعقد شد که هم در حجم و هم در ارزش معاملات نسبت به هفته پیش از آن با رشد ۸ درصدی رو به رو بود.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز پذیره نویسی و برگزاری مراسم رسمی افتتاح معاملات دو صندوق کالایی کشاورزی و معاملات گواهی سپرده خرما و اصرار وزارت صمت بر تغییر قیمت پایه فولاد برخلاف شیوه نامه دولت و واکنش فعالان بازار سرمایه، فولاد ونمایندگان مجلس اشاره کرد.
زنجیره ابزارهای مالی کالاهای کشاورزی تکمیل شد
نماد برتر- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: امروز با افتتاح معاملات صندوق‌های کالایی کشاورزی، شاهد تکمیل زنجیره ابزارهای مالی بورس کالا برای معاملات حوزه کشاورزی هستیم؛ به طوریکه هم اکنون محصولات کشاورزی در بازار فیزیکی، مشتقه و مالی بورس کالا فعال هستند.
درج «نهال» و «سحرخیز» بر تابلوی معاملات
نماد برتر- پذیره نویسی دو صندوق کالایی کشاورزی با نمادهای نهال و سحرخیز برای نخستین بار در بورس کالای ایران از امروز آغاز شده و تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد. فعالیت این دو صندوق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالای کشاورزی از جمله پسته، زعفران و زیره سبز است.
انعقاد بیش از ۲۵۰هزار قرارداد آتی در بورس کالا/ زعفران نگین زینت بخش بازار مشتقه
نماد برتر- انعقاد ۲۵۰ هزار و ۱۰۱ قرارداد آتی به ارزشی بیش از ۳۹۶۰ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال در بازار مشتقه بورس کالای ایران در حالی طی هفته گذشته به ثبت رسید که معامله گران این تعداد قرارداد را در ۹ سررسید معاملاتی و بر پایه ۴ دارایی زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز منعقد کردند. در پی ثبت این آمارها، حجم و ارزش معاملات هفته گذشته بازار آتی به ترتیب با رشد ۸۳ و ۴۱ درصدی نسبت به هفته پیش از آن رو به رو شد.
بازار ۲۷۹۷ میلیارد ریالی قراردادهای آتی در بورس کالا
نماد برتر- در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران ۱۳۶ هزار و ۴۲۸ قرارداد آتی را بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته فندقی و زیره سبز منعقد کردند و ارزش بیش از ۲۷۹۷ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.
نگاهی به معاملات ۷ محصول در بازار گواهی سپرده بورس کالا
نماد برتر- فعالان بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته ای که گذشت ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۹۱۷ گواهی را به ارزش ۱۷۸۵ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال دادوستد کردند. این حجم معامله بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران نگین، زعفران پوشال، پسته فندقی، پسته بادامی، زیره سبز و کشمش سبز انجام شد.
دادوستد نزدیک به ۴میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا
نماد برتر- فعالان بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته ای که گذشت ۳ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۶۳ گواهی را به ارزش ۲۳۸۹ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال دادوستد کردند که ارزش معاملات ۱۱ درصد افزایش یافت.
افزایش ۱۳۱ درصدی صادرات پسته/قیمت هر کیلو ۶.۴ دلار
نماد برتر- صادرات پسته ایران در سال جاری با رشد ۱۳۱ درصدی به بیش از ۶۷۰ میلیون دلار رسیده است.
معامله ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار گواهی سپرده در بورس کالا/ ثبت رشد ۳۱ درصدی در حجم معاملات
نماد برتر- در هفته پایانی آبان ماه ۱۳۹۹ معامله گران در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۰۱ گواهی سپرده کالایی را بر پایه محصولات سکه طلا، کشمش سبز قلمی، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز و پسته فندقی و بادامی دادوستد کردند که ارزش بیش از ۲۱۷۷ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال را در پی داشت که به دنبال آن، رشد ۳۱ درصدی در حجم معاملات به ثبت رسید.
وبلاگ به اینستاگرام می‌آید
نماد برتر- اینستاگرام اوایل امسال قابلیت جدیدی به نام "گایدز" عرضه کرد که به سازندگان محتوا اجازه می داد در یک تب اختصاصی در پروفایل کاربری خود به اشتراک توصیه ها، منابع و سایر محتوای طولانی بپردازند اما اکنون این قابلیت برای همه کاربران این اپلیکیشن قابل دسترس خواهد بود.
فرآوری پسته با دستگاه‌های دانش‌بنیان مکانیزه شد
نماد برتر- شرکتی دانش‌بنیان طراحی و ساخت ماشین‌آلات فرآوری پسته را تولید کرد که این امر منجر به فرآوری این محصول به صورت مکانیزه شده است.
صادرات پسته ورامین به کشورهای دیگر/ نیاز به برند سازی صادرات پسته
نماد برتر- رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: مردم ورامین با دارا بودن ۸ هزار هکتار باغات پسته، محصولی با کیفیت تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
ضرورت ایجاد پایانه صادراتی و ترمینال فرآوری پسته در ورامین
نماد برتر- در جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین حوزه دام و زراعت که در وزارت جهاد کشاورزی، مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، مورد بررسی قرار گرفت.