23:21 | يكشنبه 23 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ویتامین

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
سبزی روزانه چه مقدار مصرف می شود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: سبزی‌ها دارای انواع ویتامین‌های A، B، C، مواد معدنی و فیبر هستند که باید به میزان 3 تا 5 واحد در طول روز مصرف شود.
دلیل افزایش قیمت مرغ چیست؟!
پایگاه خبری راد: در حالیکه قیمت مرغ به یکباره به حدود ۱۴ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است، کارشناسان معتقدند افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کاهش سرانه تولید دو عامل اصلی هستند که موجب رشد نجومی قیمت گوشت سفید می‌شود.
 گیاه‌خواران باید نسبت به دریافت مواد پروتئینی هوشیار باشند!
پایگاه خبری راد: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاه‌خواری گرسنگی پنهان را که شکلی از سوء تغذیه است، افزایش می‌دهد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز
پایگاه خبری راد: خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع غلات، محفاظت از کندوهای زنبور عسل با توجه به سوز و سرما، جمع‌آوری ضایعات و سرشاخه‌های آلوده به بیماری­‌ها و آفات گیاهی و خودداری از تراکم دام‌ها به دلیل شیوع بیماری‌های تنفسی، بخشی از توصیه‌هایی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز اعلام شده است.
راه های مقابله با سرماخوردگی در فصل سرما
پایگاه خبری راد: زمانی که احساس بیماری به سراغ شما می‌آید، بررسی و در نظر گرفتن علائم اهمیت دارد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: محافظت از بره‌های تازه متولد شده، اجتناب از برافروختن آتش و اطمینان از خاموش بودن آن در جنگل‌ها و منابع طبیعی، جمع‌آوری و معدوم کردن کلیه میوه‌های ریخته شده و خودداری از هرس زودهنگام درختان هلو و شلیل از جمله توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی کشور برای استان‌های مختلف کشور در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ آذرماه ارایه شده است.
از بین رفتن پیشاهنگ جنگلهای شمال !
پایگاه خبری راد: "ازگیل" جنگلی یا "کنس" میوه‌ای با طعم ترش و شیرین که در سفره شب یلدای مازنی‌ها( مازندرانی‌ها) جایگاه خاصی دارد؛ بعلاوه از شیره این میوه جنگلی ربی تهیه می‌شود که یکی از پایه‌های اصلی غذاهای شمالی است.
 معجزه استفاده از گیاه منداب به عنوان کود سبز برای افزایش تولید محصول !
پایگاه خبری راد: پسته، زرشک، عناب از محصولات خوشمزه و با شهرت جهانی خراسان جنوبی است ؛ همین عامل سبب شده که کشاورزان و جهاد کشاورزی دست به دامن مهندسان کشاورزی برای بکارگیری فکری بکر به منظور بالابردن بازدهی خاک خسته این منطقه شوند.
افزایش طول عمر ایرانیان و چالشی به نام "پوکی استخوان"
پایگاه خبری راد: رئیس اداره بیماری‌های اسکلتی عضلانی وزارت بهداشت ضمن تشریح عوارض بیماری پوکی استخوان و اقدامات وزارت بهداشت در راستای پیشگیری و درمان این بیماری گفت: باید توجه کنیم بیماری پوکی استخوان با آرتروز اشتباه گرفته نشود؛ گرچه برخی از عوامل خطر بین این دو بیماری مشترک است، اما مجزا از یکدیگر هستند.
کشت میوه استوایی پاپایا در یزد!
پایگاه خبری راد: کشت پاپایا برای اولین بار در استان یزد به صورت آزمایشی انجام و منجر به ورود این استان به چرخه تولید کنندگان جهانی این میوه استوایی شد.
آغاز غنی‌سازی آرد با ویتامین D؛ بزودی
پایگاه خبری راد: مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: به زودی طرح پایلوت غنی سازی آرد نانوایی‌ها با ویتامین D اجرا می‌شود.
بررسی اثربخشی روغن ماهی در پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی
پایگاه خبری راد: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مکمل‌های ویتامین D و روغن ماهی در پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی اثربخش نیستند.
ارز نیمایی، علت افزایش قیمت مکمل‌ها
پایگاه خبری راد: مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه این سازمان متولی قیمت‌گذاری مکمل‌ها نیست، گفت: مواد اولیه مکمل‌ها و فراورده‌های نهایی آن، مشمول دریافت ارز دولتی نیستند و افزایش قیمت نسبی مکمل‌های تغذیه‌ای به همین دلیل است.
کاهش وزن؛ اساسی‌ترین اقدام درمانی کبد چرب
پایگاه خبری راد: یک متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به علل بروز کبد چرب، گفت: کاهش وزن اساسی‌ترین اقدام درمانی در کبد چرب است.