01:31 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نوشابه

تورم 100 درصدی کالاهای صادراتی ایران !
پایگاه خبری راد: شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
آشغال‌های دوست‌داشتنی بچه‌های امروز
پایگاه خبری راد: هر نسلی کودکی‌اش را با سرگرمی دوران خودش سپری کرد. یک نسل با تیله‌بازی،‌ یک نسل با کارت‌بازی و حالا این شما و این نسلی که عاشق آشغال‌بازی است؛ آشغالی به نام «تِرَش‌پک»!
ایرانی‌ها روزی چند ساعت در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخند؟
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط مرکز آمار سرانه حضور افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ۱۳۹۶ در شبکه‌های اجتماعی یک ساعت و ٤ دقیقه در روز بوده است.
 اعلام جزئیات تورم آبان ماه
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارهای مرکز آمار، درصد تغییر شاخص کل نسبت به آبان ماه سال قبل ٣٤.٥ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٢.٤ درصد) ٢.١ واحد درصد افزایش را تجربه کرده است.
8 میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند/دیابتی‌ها صاحب بیمه تکمیلی می‌شوند
پایگاه خبری راد: ‌رئیس انجمن دیابت کشور گفت: در حال حاضر 8 میلیون ایرانی مبتلا به بیماری دیابت هستند که 70 درصد آنها از بیماری خود خبر ندارند.
انتقاد وزارت بهداشت از افزایش قیمت شیر و لبنیات
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن واکنش به آنچه که "افزایش قیمت شدید شیر و لبنیات در چند ماه اخیر" خواند و همچنین با اشاره به تبعات منفی آن بر سلامت، از دستگاه‌های نظارتی خواست با متخلفین این افزایش قیمت برخورد جدی داشته باشند.
یک تغذیه سالم باید چگونه باشد؟
پایگاه خبری راد: استفاده از هرم مواد غذایی و لیست جانشین مواد غذایی به شما کمک می‌کند تا برای تغذیه صحیح از غذاهای متنوع و گروه‌های مختلف غذایی استفاده کنید. زمانی که غذاهای متنوع می‌خورید، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم نیز به بدنت‌ان می‌رسد.
کدام کالاها کمترین و بیشترین تورم را داشتند؟
پایگاه خبری راد: شاخص‌های کلی تورم اعلام شده توسط مرکز آمار معمولا از سوی شهروندان، با مقاومتی ناخواسته روبرو می‌شود، چراکه احساس می‌کنند با واقعیت‌های روزمره زندگی‌شان همخوانی ندارند. در این گزارش به جزئیات آمارهای اعلام شده توسط مرکز آمار پرداخته شده که احتمالا به درک و پذیرش آنها بیشتر کمک خواهد کرد.
کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور /لبنیات در سفره مردم کم شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح برخی چالش‌های تغذیه‌ای در کشور مانند کم‌خوری، بیش‌خوری و شیوع بیماری‌های غیرواگیر و کمبود ریزمغذی‌ها، در عین حال از تدوین سند تغذیه برای متمرکز کردن اقدامات در حوزه غذا خبر داد.
نوشابه، جذب کلسیم را مختل می‌کند
رییس دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم توجه به تغذیه افراد در دو دهه اول زندگی، بر ضرورت ارایه آموزش‌های لازم درباره دریافت موادغذایی که در تراکم و استحکام استخوان نقش دارند تاکید کرد.
فراوری خرما؛ صنعتی که نمی‌توان نادیده گرفت...
پایگاه خبری راد: صندوق کارآفرینی امید با پرداخت بیش از هفت میلیارد ریال تسهیلات به حوزه خرمای استان بوشهر سعی دارد از خام فروشی و فروش محصولات با قیمت پایین جلوگیری کند.
PET همچنان می‌تازد
پایگاه خبری راد: علی‌رغم دستورالعمل فروش مستقیم مواد اولیه بطری به تولیدکنندگان نهایی محصول، کماکان این موضوع اجرایی نشده است و نیازمند ورود مستقیم مسئولان تصمیم‌گیر برای اجرای آن است.
دوغ و کفیر هم برای دندان مضر است؟
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاهی در تحقیقی نشان داده‌اند که حتی مصرف نوشیدنی‌های به‌ظاهر سالمی نظیر دوغ و کفیر نیز در صورت عدم توجه و رسیدگی مناسب پس از مصرف، می‌تواند موجبات تخریب و پوسیدگی مینای دندان‌ها را به دنبال داشته باشد.
کافئین تحمل درد را آسان می‌سازد
پایگاه خبری راد: مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مرتب کافئین توانایی بدن را برای تحمل درد افزایش می‌دهد.
چرا برخی مردم به سمت بازارها هجوم آوردند؟
پایگاه خبری راد: مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: در حال حاضر در بازار هیچگونه کمبودی نداریم، اما مهم‌ترین چیزی که در این روزها شاهد هستیم این بوده که مردم به شدت به سمت بازارها هجوم آوردند.