01:30 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مپنا

۱۱ میلیون کیلووات ساعت برق «پرند مپنا» در بورس انرژی معامله شد
روز گذشته، ۳۹ هزار و ۳۰۰ قرارداد معادل ۱۰ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۰۰ کیلووات ساعت به ارزش ۶ میلیارد و۵۷۲ میلیون و ۱۸۰ هزار ریال عرضه و مورد معامله قرار گرفت.
حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن
در جریان معاملات روز، (شنبه، بیستم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۴ هزار و ۵۰۹ واحد به رقم یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۷۵۳ واحد کاهش، رقم ۴۶۳ هزار و ۳۴۴ واحد را به ثبت رساند
بیش از ۳ میلیون کیلووات ساعت برق معامله شد
طی روز معاملاتی روز گذشته بیش از ۳ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی داد و ستد شد.
تداوم رشد شاخص بورس تهران
شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۱۳ شهریورماه) ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی به روند صعودی خود ادامه داد.
عرضه ۹۵ هزار کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
امروز در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۹۵ هزار کیلووات ساعت برق توسط شرکت‌ تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا برای دوره تحویل هفتگی شهریور ۱۴۰۰ عرضه خواهد شد.
دورهمی سهامداران "رمپنا" درآخرین روز ماه جاری
مجمع عمومی شرکت گروه مپنا در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ برگزار خواهد شد.
دادوستد بیش از ۸۰ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
در جلسه معاملاتی دیروز شنبه ۲۳ مرداد ماه در بازار فیزیکی برق بورس انرژی ایران ۱۵۷ هزار و ۱۰۰ قرارداد معادل ۸۰ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت برق به ارزش ۴۸ میلیارد و ۴۰۷ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال معامله شد.
حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن
در جریان معاملات امروز، (شنبه بیستم و سوم امرداد ماه) شاخص کل با کاهش ۳ هزار و ۷۹۷ واحد به رقم یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳۴۲ واحد افزایش، رقم ۴۲۲ هزار و ۶۸۱ واحد را به ثبت رساند.
معامله بیش از ۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا، شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند) و شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی نیروگاه شازند از عمده عرضه‌کنندگان برق در بورس انرژی طی روز گذشته بودند.
صعود یکپارچه شاخص‌های بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه هفدهم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد به رقم یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۵۳۶ واحد افزایش، رقم ۴۰۷ هزار و ۷۹۱ واحد را به ثبت رساند.
پیاده سازی متنوع ترین ابزارهای تامین مالی در صنعت برق
کارنامه بورس انرژی در تامین مالی صنعت برق شامل معامله بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۱۵,۶۹۵ میلیارد ریال، ۲۳ ۳۵۰ میلیارد ریال از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق و ۱۰۰۰ میلیارد ریالی از طریق پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پروژه است.
شستا و فملی در صدر جدول خروج پول حقیقی
در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شستا، فملی و حتاید تعلق داشت.
فقط یک عرضه در رینگ بین الملل بورس انرژی
هیدروکربن سبک حاصل از برش دوم میعانات گازی پارس جنوبی با کد ۳۵۱۳۸۰۱۵۳ شرکت پتروپالایش نیک یزد در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.
اصلاح اقتصاد برق، راه‌حل برون‌رفت از مشکلات این صنعت
راه حل برون رفت صنعت برق از مشکلات حاضر در گروی، اصلاح قیمت برق و استفاده از سازوکارهای شفاف بازار سرمایه برای کشف قیمت واقعی برق جهت ارائه سیگنال های قیمتی مناسب به سرمایه گذاران است.
ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!
ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان هفته گذشته منهی به تیرماه سال جاری شاید نسبت به هفته خود نوید ورود نقدینگی را دریافت کرده بود اما؛ با توجه به اتفاقاتی که بازارسرمایه در هفته گذشته تجربه کرد، این صندوق‌ها مجدد دروازه‌های خروج نقدینگی را بازشده دید.