22:09 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
صعود یکپارچه شاخص‌های بورس تهران

1400/05/17 15:50

در جریان معاملات امروز به ثبت رسید؛

صعود یکپارچه شاخص‌های بورس تهران

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه هفدهم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد به رقم یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۵۳۶ واحد افزایش، رقم ۴۰۷ هزار و ۷۹۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش نماد برتر، برپایه معاملات دومین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۴۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۶ هزار و ۷۹۳ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۳ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه شیمیایی با ۸۰ هزار و ۸۰۵ معامله به ارزش ۶ هزار و ۷۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۰ هزار و ۷۰۶ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۹ هزار و ۵۶۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۳۷ هزار و ۲۴۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال و گروه فرآورده های نفتی با ۲۸ هزار و ۴۷۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۲۴۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۷۵۳ واحد، گروه مپنا با ۶۷۸ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۳۹ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۵۶۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۳۳۰ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۲۷ واحد، بانک پارسیان با ۳۲۳ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲۹۵ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲۹۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.