18:42 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ماهواره

ساخت پهپاد سمپاش در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
نماد برتر- پژوهشگران یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موفق به ساخت پهپادی شدند که قابلیت حمل ۱۰ لیتر محلول فشرده برای مقیاس متوسط را داراست و می تواند عملیات سمپاشی به میزان ۱۰ هزار مترمربع را در ۱۰ دقیقه انجام دهد.
پایان تست‌های عملیاتی "پیشرفته‌ترین" ماهواره‌ سنجشی ایران
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان تست‌های عملیاتی ماهواره‌ سنجشی "پارس۱" خبر داد.
پاویون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه برپا می‌شود
نماد برتر- با برپایی پایون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه زمینه‌ای فراهم شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور بتوانند در رویداد این هفته که شامل "نمایشگاه‌های بین‌المللی سویاز ۲۰۲۰" و "ناوی‌تک ۲۰۲۰" می‌شود، حضور یابند.
رشد سریع دریاچه‌های یخچالی در سراسر جهان
نماد برتر- تصاویر ماهواره ای حاکی از رشد سریع دریاچه های یخچالی در سراسر جهان است.
تا پایان سال ۱۴۰۰، تمامی خدمات دولت الکترونیکی می‌شود
نماد برتر- عملکرد وزارت ارتباطات در دولت یازدهم و دوازهم حکایت از روند رشد عملکرد در تمام زمینه‌ها دارد. پیش‌بینی وزارت ارتباطات این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ صد درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی ارائه شود.
بروکراسی شدید اداری و موانع جدی بر سر راه تولید و اشتغال جوانان را ناامید کرده است
نماد برتر- یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با انتقاد از وضعیت فرهنگی کنونی کشور در عرصه استفاده از تکنولوژی عنوان کرد: تغییر جنون آمیز تلفن همراه و غرق شدن در ابتذال ماهواره و تلگرام نوجوانان ما را در کوچه های حیرت و سرگردانی سردرگم کرده است.
گسترش همکاری دانشگاه علم و صنعت با وزارت راه وشهرسازی
نماد برتر- تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت راه و شهرسازی، در راستای گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری به امضاء رسید.
از مدیریت ماهواره‌ای زمین زراعی تا تعیین زمان مناسب کشت
نماد برتر- به منظور تزریق فناوری و جذب سرمایه گذار در حوزه کشاورزی، با برگزاری رویداد دوشنبه‌های استارتاپی در صندوق نوآوری و شکوفایی ۶ ایده پرداز از ایده‌های خود در حضور سرمایه‌گذاران دفاع کردند.
فیسبوک برای بهبود دسترسی به اینترنت ربات و کابل فیبر نوری خود را می سازد
نماد برتر- شرکت فیسبوک به امید بهبود زیرساخت های اینترنت و بهبود دسترسی به اینترنت از طریق ربات هایی که به سرعت در امتداد خطوط برق حرکت می کنند، ربات و کابل فیبر نوری مخصوص خود را می سازد تا خطوط طولانی کابل فیبر نوری خود را مستقر کند.
رصدخانه‌های کشور شبکه‌سازی می‎‌شوند/مشارکت ایران در طرح پایش پسماندهای فضایی سازمان اپسکو
نماد برتر- رییس گروه نجوم سازمان فضایی ایران از شبکه‌سازی برای رصدخانه‌های کشور و عضوگیری رصدخانه‌های فعال در این شبکه خبر داد و گفت: این شبکه‌سازی موجب می‌شود که داده‌های نجومی سهل‌الوصول‌تر در اختیار محققان این حوزه قرار گیرد، ضمن آنکه بستری برای مشارکت ایران در پروژه‌های Fallow Up جهانی فراهم خواهد شد.
آذری جهرمی: علت عدم موفقیت «ظفر» ۱۲ ثانیه لعنتی بود
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در ۱۲ ثانیه آخر که سوخت یا توان موتور ماهواره باید افزایش پیدا می‌کرد تا به سرعت مورد نظر دست پیدا کند، این اتفاق نیفتاد و علت این هم می‌تواند به کیفیت سوخت و وزن مرحله دوم ماهواره ارتباط داشته باشد و هم می‌تواند به توان موتور مرتبط باشد.
تصاویر و مشخصات جدید سوناتا ۲۰۲۰
پایگاه خبری راد: به تازگی شرکت کره‌ای هیوندای موتورز قیمت و مشخصات خودروی جدید سوناتا ۲۰۲۰ را منتشر و اعلام کرده است.
تاکید «لاریجانی» بر توسعه خدمات الکترونیکی مردم محور
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توسعه خدمات الکترونیک مردم محور گفت: در شرایطی که دولت با مشکلات حوزه بودجه و درآمد مواجه است، این خدمات باید زندگی مردم را تسهیل و گره از کار آنها باز کند.
"ناهید" هنوز پرتاب نشده است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت مراحل انتهایی تحویل ماهواره ناهید به وزارت دفاع در حال انجام است اما این ماهواره هنوز پرتاب نشده است.
سیر صنعت هواپیمایی جهان در عصر تکنولوژی
پایگاه خبری راد: سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) پیش‌بینی می‌کند که سود خالص صنعت هواپیمایی جهانی در سال ۲۰۱۹ به ۳۹.۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. در همین حین، آخرین تکنولوژی‌های روز برای افزایش امنیت و کاهش زمان انتظار مسافران، به کمک ایرلاین‌ها می‌آیند.