23:28 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فولاد

پیشنهاد شرکت بورس تهران برای تغییر دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱
نماد برتر-بعد از نوسانات شدید ایجاد شده در بورس طی ٢ سال گذشته، اقدامات زیادی برای بازگشت آرامش به بازار و در راستای ایجاد تغییر در مسیر شاخص بورس در دستور کار مسوولان ارشد بازار سرمایه قرار گرفت؛ این در حالی است که با وجود تصمیمات اتخاذ شده به نفع معاملات بورس اما هیچ یک از آنها نتوانست با تاثیری مثبت بر روند بازار همراه شود و زمینه ساز روزهای خوش در بین سرمایه گذاران بازار سرمایه شود.
شاخص‌کل "بورس" با سرعت ۲۳ هزارتایی آغاز کرد/ خودرویی‌ها به وقت عرضه
گروه خودرو با عرضه‌های جدی روبرو شد و اگرچه برخی سهام کلیدی آن توانستند صف خرید خود را حفظ کنند، اما تعدادی از سهام آن حتی در مقادیر منفی مبادله شدند و البته خودرویی‌ها امروز حجم پول حقیقی بالایی را به نیش کشیدند.
پتانسیل بالای رشد قیمت ورق گرم در ایران پس از تعطیلات نوروز!
نماد برتر- با جهش قابل توجه قیمت ورق گرم فولاد در دنیا ناشی از محدودیت عرضه اسلب و انواع ورق فولادی از سوی روسیه و اوکراین، قیمت ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالای ایران حالا با رقم ۸۰۲$/تن جزء ارزانترین قیمت‌های دنیا است!
چرا پوتین خواهان اوکراین است
نماد برتر- در این بخش چند پارامتر مهم را می‌خوانید که چرا روسیه و ناتو برای اوکراین دندان تیز کرده‌اند.
رشد مجدد نرخ سنگ آهن و ورود به کانال ۱۵۰ دلار
نماد برتر- شاخص جهانی نرخ سنگ آهن ۶۲ درصد همزمان با بهبود وضع تقاضا، افزایشی شده و در آخرین ارزیابی‌ها با رشد ۱ دلاری ۱۵۰،۵۹ دلار قیمت خورده است.
لبخند سبز شاخص به قرن جدید
نماد برتر- در جریان معاملات آخرین روز سال (شنبه، ۲۸ اسفند ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۴۷۲ واحد افزایش، به رقم ۳۴۸ هزار و ۲۷۰ واحد را به ثبت رساند.
آیا ایران در نبود روسیه، نقش حیاتی ایفا می کند
با برسی سهم صادرات روسیه در دنیا و اختلال در این صادرات که سبب جهش قیمت‌ها در جهان شد کشور‌های واردکننده نیز در دو بعد تصمیم گرفتند تا این خلا را جبران نمایند هم بصورت فوری و هم بصورت اینده نگر.
عرضه وکیوم باتوم در تالار حراج باز بورس کالا
نماد برتر- تالار حراج باز بورس کالای ایران امروز یکشنبه ۲۲ اسفند ماه میزبان عرضه ۵۰ هزار تن وکیوم باتوم است.
رکورد شکنی در بازارهای جهانی فولاد
نماد برتر- گزارش عملکرد بازارهای جهانی فولاد در هفته گذشته منتشر شد.
۲۹۶ میلیاردتومان به سبد فروش فولادخراسان اضافه شد
نماد برتر- این شرکت فولادی در این هفته به رشد ۲۰۴ درصدی درآمدی یعنی معادل ریالی ۲۹۶ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومانی را از خود نشان داد اما؛ نباید فراموش کرد این شرکت در هفته گذشته آمار فروش جذابی را از خود برجای نگذاشته بود.
تالار حراج باز بورس کالا میزبان عرضه ۳۳۰ هزار تن تختال
تالار حراج باز بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۹ اسفند ماه میزبان عرضه ۱۳۰ هزار تن تختال C شرکت های فولاد هرمزگان جنوب و فولاد خوزستان، ۲۰۰ هزار تن تختال SM شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ۳۰ هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت بندرعباس و ۴۸۴ تن پلی وینیل کلراید (PVC) شرکت پتروشیمی اروند است.
کاهش تولید فولاد خام، محصولات فولادی، زغال سنگ و سیمان
نماد برتر- کارخانجات بزرگ فولادسازی کشور موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۴۴ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام و انواع محصولات فولادی تولید کنند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افت حدود ۷ درصدی مواجه شده است.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
تغییر به موقع فرمول قیمت‌گذاری گاز: مانعی در برابر نوسانات بازار سهام
نماد برتر- اگر اصلاح سقف گذاری قیمت گاز صنایع اتفاق نمی‌افتاد، امروز شاهد بروز نوسانات جدی، تحت‌تاثیر قرارگرفتن فعالیت صنایع تولیدی به دلیل افزایش قیمت ناگهانی گاز در اروپا بودیم.
عرضه ۳۴۵ هزار تن فولاد در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا امروز میزبان عرضه ۱۳۳ هزار و ۶۴۰ تن شمش بلوم، ۱۶۰ هزار تن تختال C و ۵۱ هزار و ۵۲۰ تن ورق فولادی است. همچنین امروز ۱۰۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۵ هزار تن وکیوم باتوم در تالار حراج باز عرضه می شود.