11:45 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فلزات

شاخص در یک قدمی کانال ۱.۵ میلیون واحدی
در جریان معاملات امروز (دوشنبه، هفدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۴۹۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲۳۷ واحد افزایش، به رقم ۳۸۴ هزار و ۹۲۹ واحد را به ثبت رساند.
۱۳ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات امروز (یکشنبه، پانزدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۹ هزار و ۶۸۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۵۸ واحد کاهش، به رقم ۳۸۴ هزار و ۶۹۶ واحد را به ثبت رساند.
بورس، چتر سبزش را در روز بارانی گشود
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، ۱۵ آبان با رشد ۴۲ هزار واحدی در آستانه ورود به نیمه بالایی کانال ۱.۴ میلیون واحدی قرار گرفت.
صعدود شاخص بورس تهران تداوم یافت
در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، دوازدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۳۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۷۲۷ واحد افزایش، به رقم ۳۷۴ هزار و ۳۵۳ واحد را به ثبت رساند.
رشد ۵۷ درصدی در فروش صنایع بورسی
مقایسه فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه مبتنی به ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، حکایت از میانگین رشد ۵۷ درصدی در این صنایع دارد.
راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت حذف اقتصاد دستوری
یکی از مهمترین ویژگی­های هر اقتصاد آزادی­، پیش­بینی ­پذیری قیمت‌ها است از این رو دولتمردان کشورمان باید با راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت زمینه اجرای یک اقتصاد آزاد و قیمت‌گذاری مبتنی بر عرضه و تقاضا و خصوصی سازی واقعی را در کشور فراهم کنند.
سبزپوشی یکپارچه شاخص های منتخب بورس تهران
در جریان معاملات امروز (دوشنبه، دهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۱ هزار و ۱۱۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۲۲ واحد افزایش، به رقم ۳۶۳ هزار و ۱۰۵ واحد را به ثبت رساند.
۶ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات امروز (یکشنبه، نهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۲ هزار و ۵۳۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۴۴۴ واحد کاهش، به رقم ۳۵۹ هزار و ۹۷۹ واحد را به ثبت رساند
P/E  تاریخی بازار؛ فرصتی برای اهل صبر
در حال حاضر بازار از نظر قیمتی در شرایط مناسب و معقولی است و به نظر می‌رسد کلیت بازار و نه همه سهم‌ها برای خرید مناسب باشند، به شرط اینکه با سیاست­گذاری صحیح در بازار سرمایه اعتماد به خریداران برگردد.
«فلزات اساسی» در صدر برترین گروه‌ معاملاتی
در جریان معاملات امروز (شنبه، هشتم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۴۳ واحد کاهش، به رقم ۳۷۰ هزار و ۴۲۶ واحد را به ثبت رساند.
رنگ سبز بر قامت شاخص کل در آخرین روز هفته
در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵۰ واحد کاهش، به رقم ۳۷۶ هزار و ۴۹۶ واحد را به ثبت رساند.
اثر بازارهای جهانی بر بازارسرمایه؛ مستقیم اما تدریجی
تاثیر بحران‌های جهانی بر بازار سرمایه کشور به علت وجود تحریم‌ها روند پرشتابی ندارد اما اثر تغییرات قیمتی بر بازار کامودیتی‌ها به تدریج در داخل کشور مشاهده می‌شود.
الاکلنگ شاخص کل و شاخص هم‌وزن
در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، چهارم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۶۳۲ واحد کاهش، به رقم ۳۷۶ هزار و ۵۲۶ واحد را به ثبت رساند.
نخستین عرضه صادراتی ملی مس در بورس کالا
مس به عنوان رهبر فلزات پایه که اغلب، قیمت‌های آلومینیوم، نیکل، سرب و سایر کالاهای صنعتی از نرخ این فلز تاثیر می‌پذیرند و در میان شماری از تحلیلگران به دلیل تطابق شاخص تقاضا و قیمت آن با روند اقتصادی جهانی به «دکتر مس» شهرت دارد، فردا برای نخستین بار روی تابلوی تالار صادراتی بورس کالا در جزیره کیش می‌رود.
از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.