09:56 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شکر

فولاد مبارکه بیمارستان تخصصی احداث می کند
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: احداث بیمارستان مجهز نیز یکی دیگر از اقداماتی است که برای سرویس‌دهی به کارمندان در شرایط خاص و اورژانسی که ممکن است ناشی از فعالیت در حین کار باشد، در دستور کار قرار گرفته است.
قیمت گذاری دستوری سطح زیر کشت چغندر قند را پایین آورد
قیمت گذاری دستوری در صنعت قند و شکر از سوی دولت، باعث شده چغندرکاران تمایل چندانی برای کشت چغندر نداشته باشند و سطح زیر کشت این محصول کاهش یابد.
تقدیر از اقدامات رییس سازمان بورس برای معرفی دارندگان اطلاعات نهانی
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس ضمن تشکر از اقدام این سازمان در راستای شفافیت بیشتر و دسترسی بهتر و آسان‌تر ذینفعان بازار سرمایه به اطلاعات بنگاه‌ها، خواستار بررسی ابعاد دسترسی افراد به اطلاعات نهانی و موارد استفاده آنها شد.
تقاضای فوری سهامداران "وسدید" از رئیس قوه قضائیه برای پایان مالکیت۳۳درصدی
جمعی از سهامداران حقیقی خواهان رسیدگی فوری رئیس قوه قضائیه به پرندوه دعوای طولانی و ۷ باره گروه ‌صنعتی‌سدید و فرآب درباره مالکیت ۳۳ درصدی سهام شدند.
سودسازی درخشان صنایع بورسی در سال ۹۹
بررسی اجمالی سال مالی صنایع بورسی طی سال ۹۹ نسبت به سال پیشین نشان می دهد بیشتر صنایع بورسی توانستند در بازه زمانی مذکور سود خالص و سود تقسیمی بیشتری را نسبت به سال ۹۸ به ثبت برسانند. بر اساس آمار ها از میان ۴۷ صنعت فعال در بازار تنها ۴ صنعت از رشد سود خالص جاماندند و در زمینه سود تقسیمی نیز تنها یک گروه نتوانست در رالی صعودی EPS صنایع بورسی قرار داشته باشد. در این میان صنایع بزرگ بازار مانند فرآورده های نفتی، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی از گروه های برجسته صعودی در این دوران بودند.
افزایش ظرفیت تصفیه شکر خام "قجام" با خرید یک دستگاه سانتریفوژ
شرکت فرآورده‌های غذائی و قند تربت جام از نقل و انتقال دارایی‌های ثابت شرکت خبر داد.
زخم کاری قیمت گذاری بر پیکر اقتصاد در حال ترمیم است
کارشناس خبره بازار سرمایه معقتد است که تجربه دهه‌های اخیر اقتصاد ایران در اجرای قیمت گذاری دستوری باعث شده تا بورس کالا به بستر اصلی مبادلات کالاهای مهم و مواد اولیه مبدل شود که روند پرسرعت ورود کالاهای جدید به این بورس بیانگر اثبات ناکارآمدی قیمت گذاری در میان بسیاری از مسوولان و سیاست گذاران است و می توان گفت این زخم کهنه و کاری بر پیکیر اقتصاد با اعتماد به مکانیزم بورس کالا در حال ترمیم است.
شیرینی «قثابت» برای سهامداران کم شد
نماد برتر - در ۶‌ماهه سال مالی جاری می‌توان به افزایش مقادیر فروش محصولات اصلی و تحقق سود ناخالص از فروش محصولات اصلی نظیر شکر استحصالی از چغندرقند اشاره داشت.
درآمدهای «شکربن» آب رفت!
نماد برتر - گزارش عملکرد فروردین ماه این شرکت حاکی از رشد مجدد نرخ‌های فروش دود‌های داخلی و صادراتی در مقایسه با اسفندماه سال گذشته است.
بانک مرکزی بزرگ‌ترین بدهکار است
نماد برتر - بنابر گزارش وزیر نفت پول حاصل از صادرات نفت به حساب بانک مرکزی واریز شده اما این بانک در تبدیل ارز به ریال دچار تاخیر است و به همین دلیل در حال حاضر بانک مرکزی بزرگ‌ترین بدهکار دولت است.
نقشه «تبرک» برای آینده چیست؟
نماد برتر - بیشترین مقدار بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تبرک" در بورس از بخش «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» با یک هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال بوده است.
بانک ملت برترین عملکرد مالی سال گذشته را کسب کرد + بازدهی سهام
نماد برتر- بانک ملت طبق بررسی های وزارت اقتصاد، برترین عملکرد مالی سال ۹۹ در بین تمام بانک های دولتی و خصوصی را کسب کرد.
پاسخ به ادعای کارشکنی در سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد یورویی چین در ایران
نماد برتر- رییس برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه به ادعای سفیر اسبق ایران در چین و رئیس گروه دوستی این دو کشور در مورد کارشکنی سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد یورویی ، پاسخ داد.
رکورد فروش جدید برای «شکربن»
نماد برتر - نرخ فروش دوده داخلی و صادراتی شرکت به ترتیب با ۸ و ۹ درصد افزایش قیمت مواجه بوده اند.
صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون
نماد برتر- تهیه شکلات فرآیندی طولانی و پیچیده است، اگرچه در طول سال‌ها تغییر و ساده‌سازی شده است. اصطلاح شکلات از کلمه آزتک "xocoatl" گرفته شده و در اصل یک نوشیدنی تلخ بوده که با استفاده از دانه‌های کاکائو تولید و به‌صورت شکلات شیرینی امروزی نبوده است بلکه به‌عنوان یک دارو و تقویت‌کننده انرژی ارزشمند بود.