06:46 | دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شستا

«شستا» لیدر می‌ماند؟!
شستا به سبب در اختیار داشتن منابع قابل توجه می‌تواند سهم بزرگی در بازار سرمایه ایفا کند و در روزهای بحرانی به کمک سهامداران بیاید.
تفنگ‌داران سیمانی شستا بدون مشتری ماندند!
برای سیمان آبیک، ساوه و خوزستان آخرین هفته تیرماه چندان خوش‌یمن نبود.
هفته آینده عرضه سیمان حجم می گیرد
مهمترین دلیل رشد قیمت سیمان شوک ناشی از کاهش عرضه هاست که این معضل به سبب قطعی برق کارخانه‌های سیمانی رخ داده اما از هفته آینده با راه اندزی معاملات سلف سیمان این مشکل رفع می شود.
کسب بازدهی ۱۴۴ درصدی «وهامون» طی سه سال اخیر
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا وجه تمایز این شرکت را در پرتفوی سرمایه‌گذاری متنوع دانست که طی سه سال اخیر به طور متوسط بازدهی ۱۴۴ درصدی را کسب کرد. این رقم به طور میانگین ۱۰ درصد بالاتر از بازدهی شاخص کل طی این مدت بوده است.
نتیجه قطعی برق؛ افت تولید و رشد قیمت سیمان است
چالش قطعی برق در کنار افزایش هزینه‌های ثابت و جاری شرکت‌های سیمانی منجر به کاهش تولید سیمان شده است، معضلی که نتیجه‌ای جز ضرر به شرکت‌ها و افزایش قیمت برای خریداران به دنبال نخواهد داشت.
شاخص کل با رشد هشت هزار واحدی همراه شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۰.۶۵درصد رشد داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۶۸درصد صعود کرد.
«تاپیکو» نماد پرطرفدار حقیقی‌ها و «وتجارت» نماد پرطرفدار حقوقی‌ها
در جریان معاملات امروز، ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰، سه نماد «وتجارت»، «فولاد» و «وبملت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تاپیکو»، «شستا» و «صباح» معطوف بود.
مدیریت بهتر بازار سیمان بهتر می‌شود
کارشناس بازارسرمایه گفت: انتظار می‌رود با ورود عرضه‌کنندگان و متقاضیان بیشتر به بورس کالا شاهد ایجاد یک رقابت سالم در معاملات، رشد حجم دادوستد‌ها در بورس و در نهایت کشف نرخ بهینه‌تر در حضور شمار زیادی از خریداران و فروشندگان باشیم.
رشد 26 هزار واحدی و سیگنال صعود
نماد برتر - در معاملات امروز دوم تیرماه ۱۴۰۰، شاخص با رشد ۲۶ هزار و ۹۴ واحدی به یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید.
ریزشی که همچنان ادامه دارد
نماد برتر - در معاملات امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شاخص با اُفت ۱۳ هزار و ۵۴۷ واحدی به یک میلیون و ۱۹۴ هزار واحد رسید.
«شستا» و ادعای سود 32 هزار میلیاردی
نماد برتر - مدیرعامل شستا با اعلام دستاوردهای سال های اخیر گفت: سود خالص شرکت اصلی طی دو سال ۱۵ برابر شده و پیش‌بینی می‌شود در پایان سال مالی جاری به ۳۲ هزار میلیارد تومان برسد.
سهامدارن «شستا» می فروشند!
نماد برتر - سود‌های غیرعملیاتی ناشی از فروش‌های بلوکی و عمدتا معاوضه‌ای که تنها سود‌هایی کاغذی و البته غیر قابل تقسیم را در صورت‌های مالی این شرکت‌های سرمایه‌گذاری نمایان می‌کند.
معاملات مشکوک "خزامیا"، ۴ سهم دارویی و پرداخت، یکی از پربازده ترین ها و ۹ نماد
نماد برتر- در روز افت ۱۰ هزار و ۸۸۸ واحدی شاخص، زیرمجموعه سایپا، چهار شرکت حاضر در صنعت پرداخت و دارو، یکی از پر بازده ترین سهم ها به همراه ۹ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.
۱۴۰۰، سال عرضه املاک و اوراق مبتنی بر ملک در بورس کالاست
نماد برتر- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از جمله مذاکره با مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت برای عرضه املاک دولتی در بورس کالا، امضای تفاهمنامه برای عرضه املاک شستا و همچنین تاکید قانون رفع موانع تولید بر عرضه املاک بانک ها در بورس به نظر می رسد که در سال ۱۴۰۰ شاهد عرضه مطلوب املاک و اوراق مبتنی بر ملک در بورس کالا خواهیم بود.
عرضه اولیه‌های از ارج و قرب افتاده!
نماد برتر- ماه‌های ابتدایی سال گذشته بود که بسیاری از سهام داران چشم انتظار عرضه اولیه ها بودند تا با خرید این سهم ها سود بیشتری از بازار سرمایه کسب کنند. عرضه اولیه ها که همسو با روند نزولی بازار کم کم از ارج و قرب افتادند و کمتر مورد توجه قرار گرفتند. به طور کلی در سالی که گذشته شاهد ۲۷ عرضه اولیه بودیم که از این تعداد ۹ سهم در بورس و ۱۸ سهم در فرابورس عرضه شد.