19:49 | يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سودآوری

مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
گاز؛ بهانه جدید سیمان‌فروشان برای نایابی و گرانی!
نماد برتر - بازی جدید صندوق های بازنشستگی کشور برای سودآوری کاذب؛ کلید می خورد!
اقتصاد کشور نیاز به نسخه‌ای اصولی و منطقی دارد
نماد برتر- دوری از پیشنهادهای مخرب چون قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید و ایجاد اشتغال بیشتر، یک ضرورت است.
دولت؛ ناکام یا کامروا در جراحی اقتصادی
نماد برتر- یکی از مهمترین حمایت‌های دولت و مقامات سیاست‌گذار از بازارسرمایه و سایر بخش‌های اقتصادی، افزایش هرچه بیشتر شفافیت اطلاعاتی و به حداقل رساندن ابهامات در مسیر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران است. در این میان با وجود اعتقاد دولت به جراحی‌های اقتصادی در مسیر افزایش شفافیت، در عمل ناتوانی آن در تحقق این هدف مشهود است.
یک اشتباه؛ اختصاص وزن زیاد به بازار بدهی
در نگاهی کلی بازارهای سرمایه و بدهی به یکدیگر مرتبط بوده و از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند؛ اما از آنجایی که فعالان اصلی این دو بازار با یکدیگر متفاوتند نباید به اشتباه وزنی بیش از واقعیت به تأثیر این دو بازار بر هم داد.
آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
همگامی بازار سرمایه با رشد قیمت نفت
افزایش تقاضای جهانی برای نفت و مشتقات نفتی در پی بهبود کرونا و شروع فصل سرما، در سودآوری شرکت‌های پتروپالایشی اثرگذار است. بنابراین، با توجه به وزن بالای این صنعت در بازار سرمایه، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه در ماه‌های انتهایی سال، از رشد نسبی برخوردار شود.
از پیش‌بینی پذیری اقتصادی تا رسیدن به اهداف سرمایه‌گذاری
پیش‌بینی پذیری اقتصاد، زنجیره به‌هم پیوسته‌ای از عوامل و مؤلفه‌های متعدد است که از طریق آن بازارها می‌توانند افزون بر رسیدن به ثبات بیشتر، توسعه یابند و بازیگران این بازارها نیز با داشتن چشم‌انداز روشن، با آسودگی وارد بازار شوند و به اهداف سرمایه‌گذاری خود برسند.
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
افزایش سرمایه «تنوین» در راه است
مدیرعامل تامین سرمایه نوین از اعلام برنامه افزایش سرمایه این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.
از پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد تا ثبات و تعادل در بازار سهام
پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد به سهامداران کمک می‌کند تا در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار سهام و ورود یا خروج از آن تصمیم درست و منطقی بگیرند. این امر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و همچنین کنترل و مدیریت عاقلانه‌تر بر سرمایه‌گذاری و در نتیجه، ثبات بیشتر در این بازار می‌شود.
شرایط بنیادی بازار سرمایه؛ بسیار خوب است
اتفاق‌های سال گذشته منجر به بی اعتمادی مردم نسبت به بازار سرمایه شد و من این حق را به آنها می‌دهم تا نسبت به سرمایه‌های خود نگران باشند، اما با توجه به شرایط موجود شرکت‌ها و عزم دولت سیزدهم برای حمایت از بازار سرمایه، به عنوان یک شخص حرفه‌ای در نهادهای مالی و این حوزه، اعلام می‌کنم جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادی بازار سرمایه شرایط بسیار خوبی است.
دو برنامه مهم سازمان بورس برای رسیدن بازار به ثبات
قیمت‌های کنونی سهام در بازارسرمایه، قیمت‌های جذابی هستند و سازمان بورس با تمام قوای خود در تلاش است تا ابهامات بازار را کاهش دهد. این موضوع مهمترین محور سازمان بورس و دولت است.
P/E  تاریخی بازار؛ فرصتی برای اهل صبر
در حال حاضر بازار از نظر قیمتی در شرایط مناسب و معقولی است و به نظر می‌رسد کلیت بازار و نه همه سهم‌ها برای خرید مناسب باشند، به شرط اینکه با سیاست­گذاری صحیح در بازار سرمایه اعتماد به خریداران برگردد.
اثر رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها
این روزها رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها تاثیر زیادی گذاشته، به طوری که نرخ گاز در آمریکا در ابتدای مارس ۲۰۲۱ (حدود ۸ ماه گذشته) ۲.۵ دلار بود که با رشد ۱۵۰درصدی به ۶.۲ دلار رسیده است.