14:29 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سایپا

نرخ قراضه های " خلیبل" کاهش یافت
شرکت مالیبل سایپا از تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ خرید مواد اولیه خبر داد.
کاهش قیمت چهارچرخ‌ها با تصویب طرح ساماندهی
قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است و واردات مدیریت شده خودرو می تواند موجب کاهش حباب کنونی بازار شود.
پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس
اگر روند قیمت گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین گیر می‌شوند.
توقف "ولساپا"،"غدام"/ "رمپنا " آماده انجام معامله شد
بازگشایی و توقف نماد‌های معاملاتی امروز چهارشنبه مورخ ۳۱ شهریور ماه اعلام شد.
"رانفور" متوقف می‌شود/ تعلیق "رمپنا" به مدت ۲ روز کاری
بازگشایی و توقف نماد‌های معاملاتی امروز یکشنبه مورخ ۲۸ شهریورماه اعلام شد.
افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
امروز چه نمادهای معاملاتی بازگشایی و متوقف شدند؟
توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی امروز مورخ ۲۰ شهریور ماه اعلام شد.
"خکاوه" ۶ دانگ ملک این شرکت را به "ولساپا" فروخت
شرکت سایپا دیزل ۱۰۰ درصد سهام شرکت خدمات فنی رنا را واگذار کرد.
تداوم رشد شاخص بورس تهران
شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۱۳ شهریورماه) ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی به روند صعودی خود ادامه داد.
افزایش سرمایه "خپارس" هنوز به تایید سهامدار عمده نرسید
شرکت پارس خودرو از لزوم موافقت سهامدار عمده با برنامه افزایش سرمایه خبر داد.
کاهش سهم «سایپا» با خروج پراید از چرخه تولید
دو غول خودروساز کشور در چند سال اخیر حاصلی جز شناسایی زیان نداشتند و سیاست‌های غلط قیمت گذاری، ضمن ملتهب کردن بازار، سود این صنعت را به جیب دلالان ریخت.
ترکیب هیات مدیره "خلیبل" تغییر کرد
شرکت مالیبل سایپا هیات مدیره شرکت را تغییر داده است.
آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور
صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی با عنوان قیمت گذاری دستوری مواجه شده و این امر آسیب های جدی به آن وارد کرده که نیاز به تفکر و خرد جمعی دارد تا ضمن جمع بندی نظر متخصصان و مدیران این صنعت، راهکاری اساسی برای برون رفت از مشکلات ارائه و اجرا شود.
ضرورت اصلاح ساختار خودرو سازان
مدیران بدانند که قیمت گذاری دستوری مانع حفظ منافع و ایجاد رشد از طریق ثبات مالی و صنعتی شرکت های خودرو ساز است و کاهش تولید ناخالص داخلی، رشد نقدینگی و تورم را به دنبال دارد.
زیان انباشته ۸۵ هزار میلیارد تومانی «خودرو» درنتیجه قیمت گذاری دستوری
سیاست گذاری های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده به طوریکه «ایرانخودرو» به ازای تولید هر خودرو ۳۵میلیون تومان زیان متحمل شود.