13:25 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جوجه

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری، تلاش کرده است تا مبادلات علمی و صنعتی در زمینه عطرسازی را میان فعالان کشور با دیگر کشورها از جمله فرانسه مورد حمایت قرار دهد.  در این راستا، همزمان با نمایشگاه مواد اولیه عطرسازی simppar در فرانس
نماد برتر- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از انجام بازرسی از ۵۲ تولیدکننده مرغ گرم که نهاده دولتی با ارز دولتی دریافت کرده بودند طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت که در این بازرسی ها ۴۵ واحد متخلف شناسایی شدند.
مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند
نماد برتر- نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: مرغداران می دانند که عدم امکان تامین نهاده و از طرفی اصرار ستاد تنظیم بازار به اجرای قیمت مصوب باعث ضرر و زیان آنها خواهد شد و بنابراین میل و رغبت آنها به جوجه ریزی کاهش یافته است.
افزایش قیمت لبنیات نداریم/ آغاز توزیع برنج از فردا
نماد برتر- رئیس ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه فعلا احتمال افزایش قیمت لبنیات منتفی است، از توزیع ۳۰ هزار تن برنج از فردا در سطح استان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه اقتصادی دولت مصوب شده با همکاری گمرک جمهوری اسلامی، بانک مرکزی و مجموعه وزارت صمت حدود سه میلیون تن کالای اساسی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص شود.
قیمت مرغ و گوشت قرمز در کردستان تابعی از قیمت‌های کشوری است
نماد برتر- استاندار کردستان تاکید کرد که قیمت مرغ و گوشت قرمز در استان باید همانند دیگر استان‌های کشور تعین شود تا به تولید کننده و مصرف کننده آسیب وارد نشود.
مرغ‌هایی که ارزن در خواب می‌بینند
نماد برتر- مرغ، این گوشتی که همواره در نبود گوشت قرمز زینت بخش سفره‌ها بود، اکنون در بازار گرانی به سر می‌برد و گویا این خوراکی نیز در حال پرکشیدن از سفره‌هایمان است، وقتی دنبال این گرانی را می‌گیریم به کمبود نهاده‌ها می‌رسیم.
اعظمی: مسئله غیر قابل انکار ارز و مدیریت داخلی ارز، علت افزایش قیمت مرغ است
نماد برتر- این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در مورد افزایش قیمت مرغ می‌گوید: بخشی از علت افزایش این محصولات به مسئله انکارناپذیر ارز بازمی‌گردد اما انصافا مسئله مدیریت داخلی هم نقش زیادی در افزایش قیمت این کالاها بازی می‌کند.
چرا قیمت دستوری شرکت های بورسی باید لغو شود؟ صدمات عدم ممنوعیت
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با انتقاد از قوانین ناقض کارکردهای اصلی بورس . لزوم تعیین تکلیف لایحه حمایت از سهامداران جزء ، خواهان لغو قیمت دستوری شرکت های بورسی شد.
آهن آلات صدرنشین افزایش قیمت در مرداد ماه
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی که هر ماه وضعیت قیمت آن‌ها بررسی می‌شود، در مرداد ماه قیمت تیرآهن تقریبا سه برابر و میلگرد و ورق سیاه تقریبا ۲.۵ برابر شده که بیشترین افزایش قیمت را در بین کالاهای اساسی داشته است.
توزیع سیستماتیک نهاده های دامی/ واحدهایی که جوجه ندارند، نهاده نمی گیرند
نماد برتر- در جلسه‌ای با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی با نمایندگان امور دام استان ها، وضعیت سامانه بازارگاه مورد پایش قرار گرفت و شرایط تخصیص و توزیع نهاده های دامی به واحد های تولیدی مشخص شد.
نخستین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی در ساوه افتتاح شد
نماد برتر- به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی، نخستین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی در شهرستان ساوه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
برنامه‌هایی برای برخورد با گران فروشی داریم
نماد برتر- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد که راهکارهای مناسبی برای کاهش و جلوگیری از گران فروشی در نظر داریم تا هیچ حقی اجحاف نشود.
 عامل اصلی گرانی‌های اخیر چیست؟
نماد برتر- اصناف و دستگاه‌های نظارتی، نوسانات نرخ ارز را متهم اصلی گران شدن اقلام مختلف در ماه‌های گذشته می‌دانند.
صادرات گوشت مرغ یزد متوقف شد
نماد برتر-رییس اتحادیه مرغداران یزد از کمبود نهاده‌ها و توقف صادرات گوشت مرغ مازاد یزد به دیگر استان‌ها خبر داد و گفت: وضعیت جوجه ریزی در یزد خوب نیست.
مرغداران از جوجه ریزی واهمه دارند
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به کمبود نهاده دامی و افزایش روزافزون قیمت آنها در بازار آزاد گفت: جوجه ریزی در واحدهای مرغداری کاهش یافته است، زیرا مرغداران به دلیل کمبود نهاده دامی از جوجه ریزی واهمه دارند.
مشخصات کلی شرکت جدید آماده عرضه ۲۰ درصدی سهام در بورس
نماد برتر- شرکت سپید ماکیان با سرمایه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد .