14:32 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اورانیوم

آیین‌نامه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ابلاغ شد / تکالیف چند وزارتخانه و سازمان
نماد برتر- آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد .
هشدار اروپا به ایران درباره نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و اجرای مصوبه مجلس
نماد برتر- فرانسه، انگلیس و آلمان در واکنش به تصمیم اخیر ایران برای نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و اجرای مصوبه مجلس درباره لغو تحریم ها، هشدار دادند.
تحلیل اکونومیست از تورم، رشد اقتصادی و نرخ مبادله ارز ایران در ۵ سال آینده
نماد برتر- اکونومیست چشم‌انداز پنج‌ ساله اقتصاد ایران از جمله روابط بین‌المللی، سیاست اقتصادی؛ مالی و پولی ،وضعیت تراز مالی، رشد اقتصادی، تورم و نرخ مبادله ارز را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
مخالفت دولت و وزارت خارجه با مصوبه امروز مجلس در لغو پروتکل الحاقی
نماد برتر- سخنگوی دولت و وزارت خارجه ضمن مخالفت با مصوبه مجلس مبنی بر لغو پروتکل الحاقی آن را ناکارامد و موجب دائمی شدن تحریم ها خواندند و خواستار تجدید نظر مجلس شدند.
کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد/ توضیح نماینده +واکنش قالیباف
نماد برتر- کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با ۲۵۱ رأی موافق در مجلس به تصویب رسید که با توضیح نماینده درخواست کننده و واکنش قالیباف به یک اخطار همراه بود.
تصویب کلیات لغو تحریم‌ها و الزام دولت در غنی سازی ۲۰ درصدی + متن مصوبه
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و الزام دولت برای غنی سازی ۲۰ درصدی خبر داد.
گزارش امروز بورس با رفتار دو گروه از سهامداران و آغاز تعطیلی‌ های فراگیر
نماد برتر- معاملات امروز بورس درحالی با رشد ۱۶ هزار و ۶۹۰ واحدی شاخص به پایان رسید که با رفتار دو گروه از سهامداران و آغاز تعطیلی‌ های فراگیر همراه بود.
ایران وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌ سازی شد
نماد برتر- سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌ ملل گفت: تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا یو.اف.۶ به سانتریفیوژ، آخرین مرحله برای آغاز غنی سازی و جداسازی اورانیوم ۲۳۸ از اورانیوم ۲۳۵ است.
بزرگترین مشکل فعلی بازار علاوه بر عوامل موثر بر تداوم روند نزولی شاخص
نماد برتر- در شرایطی که اعمال عملیات بازارگردانی هم نتوانسته کمکی به شرایط فعلی بازار کند علاوه بر عوامل موثر بر تداوم روند نزولی شاخص، بزرگترین مشکل فعلی بازار، عدم تقاضا است.
مجلس اقدام فوری و راهبردی لغو تحریم‌ها را تصویب کرد / تکلیف سه ماهه دولت
نماد برتر- طرح یک فوریتی مجلس در اقدام فوری و راهبردی لغو تحریم‌ها در مجلس تصویب و دولت مکلف شد در صورت عدم عادی شدن روابط بانکی اروپا و خرید نفت طی ۳ ماه ، پروتکل الحاقی را متوقف کند .
بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه مشترک به شورای امنیت، «ماشه» را غیرقانونی اعلام کردند
نماد برتر- در حالی که امریکا مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال کرد که بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه مشترک به شورای امنیت، «ماشه» را غیرقانونی اعلام کردند.
بررسی سرنوشت طرح‌های کلان ملی معاونت علمی/اجرای کند تورین ملی به دلیل کمبود اعتبارات
نماد برتر- رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سرنوشت برخی از طرح‌های کلان گفت: اجرای طرح تورین ملی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به دلیل سرمایه‌گذاری عظیم با کندی در حال اجراست و در زمینه تولید رادیوداروها قرارداد جدیدی به امضا رسیده است، علاوه بر آن در زمینه زباله‌سوزها نیز مذاکراتی انجام شده؛ ولی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی که می‌طلبد، این مذاکرات تاکنون به انعقاد قرار نرسیده است.
بزرگترین معدنکاران جهان کدامند؟
پایگاه خبری راد: معدنکاری یکی از مهمترین و دشوارترین مشاغل جهان است که نیازمند کار سخت و بی وقفه برای تولید محصولاتی از فلزات و سنگ‌های معدنی است. طلا، مس، بوکسیت، زغال سنگ، نیکل و روی با معدنکاری به دست می‌آیند.
صادرات فلزات گرانبهای موجود در ضایعات الکترونیکی اشتباه است
پایگاه خبری راد: مشاور بهره‌وری انرژی و محیط زیست ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی گفت: فلزات گرانبهای موجود در ضایعات الکترونیک در صنایع مختلف کشور قابل استفاده است.
دفاع مهاجرانی از هواپیمای جنگنده کوثر
پایگاه خبری راد: یک فعال سیاسی از تخریب دستاوردهای نظام همچون هواپیماهای جنگنده و غنی‌سازی اورانیوم انتقاد کرد.