13:47 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یکطرفه

اعلام محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پیش‌رو
پایگاه خبری راد: وزارت راه و شهرسازی جزییات محدودیت‌های ترافیکی حدفاصل چهارشنبه 30 آبان‌ماه تا دوشنبه 5 آذرماه را اعلام کرد.
قیمت اتاق هتل ۳ستاره ایرانی اندازه همبرگر اروپایی!؟
پایگاه خبری راد: «قیمت کرایه یک شب اتاق در هتل‌های ۳ستاره ایران اندازه پول یک همبرگر در قاره اروپا است.» هتلداران معتقدند اقامت در ایران برای خارجی‌ها «مفت» شده، از طرفی با اعمال قوانین سختگیرانه، به خارجی‌ها برای خوابیدن در هتل‌های ایران یارانه داده می‌شود.
توجه به بخش خصوصی افزایش یابد
پایگاه خبری راد: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت به مشکلات اساسی موجود در سه بخش صنعتی، معدنی و تجاری کشور اشاره و از وزیر جدید درخواست کرد تا توجه به تشکل‌ها و بخش خصوصی افزایش یابد.
سفر خارجی ایرانی‌ها ۱۱ درصد کمتر شد
پایگاه خبری راد: ۳ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۵۹ ایرانی در پنج ماه نخست امسال به خارج از کشور سفر کردند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.
بخشنامه اخیر بانک مرکزی موجب از دست‌دادن بازارهای صادراتی عراق و افغانستان می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بخشنامه اخیر بانک مرکزی در مورد لغو قراردادهای ریالی با برخی کشورها را موجب تعطیلی واحدهای تولیدی در داخل و بروز مشکل برای کارگران ایرانی عنوان کرد.
سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری قطر در آلمان
پایگاه خبری راد: امیر قطر در جریان دیدار با صدراعظم آلمان گفت این کشور ۱۰ میلیارد دلار در آلمان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
تبدیل تهدید نوسانات بازار نقدی سکه به فرصت
پایگاه خبری راد: یک فعال بازار آتی می‌گوید با وجود اینکه معاملات در حال تسویه است و ما فعالان بازار آتی، ۱۰ سال به معامله سکه پرداختیم، شاید بتوان تهدید نوسانات شدید بازار نقدی سکه را به یک فرصت برای توسعه بازار آتی و اختیار معامله بر پایه دارایی‌های متنوع تر تبدیل کرد.
وزیر جدید اقتصاد با بانک مرکزی تعامل مثبت داشته باشد
پایگاه خبری راد: درپی برکناری وزیر امور اقتصادی و دارایی، یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد ساختار اقتصادی کشور شکننده است که باید تغییر کند. از سوی دیگر کسی که به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب می‌شود باید تجربیاتی باشد که بتواند اقتصاد را به سر و سامان برساند و تعامل مثبت با بانک مرکزی داشته باشد.
ترافیک نیمه‌سنگین در جنوب به شمال محور هراز/ محور مرزن‌آباد به سمت کرج یک‌طرفه می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور هراز و جنوب به شمال محور قزوین - رشت خبر داد.
خداحافظی با بلیت‌های کمتر از ۲۵۰ هزار تومان!
پایگاه خبری راد: چند روز پس از ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی به ایرلاین‌های ایرانی وضعیت بازار بلیت‌های داخلی نشان از افزایش کامل در تمام مسیرهای هوایی دارد.
در جاده یکطرفه نمی‌توان حرکت کرد/ برای حل مشکلات اقتصادی روش‌ها اصلاح شود
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که نباید از بخش خصوصی خواست که در برنامه‌های اقتصادی کشور تنها مجری باشد و در این جاده یک طرفه نمی‌توان کار کرد؛ بنابراین تصمیم گیران باید در مقابل تصمیمات خویش پاسخگو باشند و برای حل مشکلات اقتصادی امروز روش باید اصلاح شود.
می‌خواهند بخش خصوصی فقط مجری باشد
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: همه خواستار مشارکت با بخش‌خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی هستند ولی از این بخش می‌خواهند در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور فقط مجری باشد که اینگونه نمی‌شود.
فقط چالوس یکطرفه می‌شود
پایگاه خبری راد: وزارت راه و شهرسازی جزئیات محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته حدفاصل چهارشنبه ۱۰ مرداد تا شنبه ۱۳ مرداد را اعلام کرد.
تِیک‌آف چراغ خاموش نرخ بلیت هواپیما+ قیمت
پایگاه خبری راد: با وجود آن‌که سیاست جدیدی در رابطه با افزایش نرخ بلیت پروازهای بین‌المللی ارائه نشده، اما با بالا رفتن نرخ ارز عملا قیمت بلیت این پروازها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
سیاست‌های فعلی وزارت کشاورزی عرصه را بر صنعت مرغداری تنگ‌تر می‌کند
پایگاه خبری راد: در خبرها داشتیم که مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست‌های پیشین این وزارتخانه مبنی بر یکپارچه سازی صنعت مرغ گوشتی، یک شرکت زنجیره‌ای را در یکی از استان‌ها افتتاح کرد. به همین بهانه و همچنین به خاطر آشفته بازار اخیر واردات نهاده‌های دامی با استفاده از ارز دولتی که می توانست کمک حال صنعت در شرایط فعلی باشد بر آن شدم نکاتی را خدمت ایشان و همکارانشان یادآور شوم.