10:48 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یونسکو

مادر جنگل‌های اروپا در ایران چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: مدیر محلی پروژه ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی گفت: از جنگل‌های هیرکانی با نام فسیل زنده یا موزه طبیعی نیز یاد می شود چرا که بسیاری از گونه‌های گیاهی موجود در این جنگل‌ها امروزه به صورت فسیل در اروپا یافت می‌شوند و شواهد علمی نشان می دهند که سابقه تاریخی این جنگل ها به دوران سوم زمین شناسی (ژوراسیک) یا همان عصر دایناسورها باز می گردد.
موزه دانشگاه فرهنگیان مشهد مکمل آموزشی دانش‌آموزان/برنامه موزه جهت ایجاددوره‌ کارورزی دانشجویان
پایگاه خبری راد: مسؤول موزه تاریخ طبیعی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ضمن تأکید بر خاصیت تعاملی و شکل گرفتن "گفت‌وگو" در این موزه، آن را یک بسته تکمیلی برای دانش‌آموزان دانست و ضمن یادآوری عضویت این موزه در کمیته ملی موزه‌های دانشگاهی یونسکو (UMAC)، افزود: در حال حاضر تلاش معاونت پژوهش‌وفناوری دانشگاه این است که امکان گذران دوره کارورزی دانشجویان در موزه فراهم شود.
چرایی ثبت "خلیج‌فارس" با پیشوند "مروارید"/ثبت در یونسکو نهایی نشده است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ثبت جهانی "خلیج فارس" در سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت: این ثبت از نوع ثبت جغرافیایی است و با ثبت این حوزه در یونسکو که بیشتر تاکید بر جنبه‌های فرهنگی دارد، متفاوت است.
وقتش رسیده که به «دوستی خاله خرسه» با میراث فرهنگی پایان دهند
پایگاه خبری راد: سیدمحمد بهشتی می‌گوید: مدیران برخی دستگاه‌های دولتی در سال‌های گذشته «قربة عنداللة» میراث را تخریب می‌کردند تا توسعه اتفاق بیفتد. آن‌ها با نیت خیر «دوستی خاله خرسه» با کشور داشتند، حالا وقت آن است که تفکر این مدیران را نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی تغییر دهیم.
شناسایی 2 منطقه امیدبخش آب‌های ژرف/"آب کارستی" بحران آب شرب کشور را حل نمی‌کند
پایگاه خبری راد: مطالعات محققان سازمان زمین‌شناسی نشان می‌دهد که کرمانشاه و ارتفاعات هزار مسجد مناطق امیدبخش آب‌های ژرف هستند، ولی این پژوهشگران اعلام کردند این منابع بحران کمبود آب را حل نمی‌کند و باید به سمت مدیریت مصرف آب حرکت کنیم.
با این همه معدن هنوز راه درست و حسابی ندارند!
پایگاه خبری راد: بخشدار ندوشن معتقد است: با وجود آنکه این بخش ظرفیت‌‎‎های بالای معدنی، گردشگری، دامپروری و اجتماعی دارد اما از راه دسترسی پرتردد و پایین‎تر از استانداردهای راه روستایی رنج می‌برد.
آب‌های فسیلی در گیرودار تصمیمات
پایگاه خبری راد: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر ۱۷۰ میلیارد متر مکعب از آب‌های فسیلی سرزمینی ایران در چند سال گذشته مصرف شده اما وزیر نیرو معتقد است که بحث آب های فسیلی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و براساس نتایج کمی و کیفی و آنالیز اقتصادی تصمیمات نهایی در این خصوص اتخاذ می‌شود.
آب از سرچشمه خشک شد/ تشریح پیامدهای انتقال آب
‌پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه جیرفت از کاهش شدید دبی رودخانه‌ها و گاهی خشک‌شدن آن‌ها، نابودی حیات تالاب‌ها، به خطر افتادن محیط‌زیست و تنوع زیستی جانوری و گیاهی، بروز نارضایتی‌های اجتماعی، افت سطح آب سفره‌های آب زیرزمینی، ناپایداری سرزمین خصوصاً در حوضه‌های مبدأ، رشد سریع و نامتوازن جمعیت در حوضه‌های مقصد، صرف هزینه‌های زیاد، جابه‌جایی ساکنین آبگیرها و مسیرهای انتقال، کاهش کیفیت آب شرب شهرهای پایین‌دست و افول صنعت گردشگری و توریسم به عنوان پیامدهای ناگوار طرح های انتقال آب یاد کرد.
سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود، داستان شکل گیری اسنپ در ایران با استفاده از فکر جوان نخبه ای که به آمریکا مهاجرت کرده بود را روایت کرد.
دلزدگی از یادگیری الکترونیک به سبب شفاف نبودن
پایگاه خبری راد: آموزش و پرورش اگر بخواهد بودجه‌اش را صرف کیفی‌سازی کند، باید به این سمت برود.
 نمره منفی به عملکرد سازمان محیط زیست
پایگاه خبری راد: در روز جهانی محیط زیست ، یک استاد رشته محیط زیست دانشگاه تهران، « مدیریت غلط منابع آب، گرد و غبار و شیوه‌های نادرست در حفاظت از مناطق چهارگانه محیط زیستی» را مهمترین چالش‌های این حوزه در کشور دانست.
فضای مجازی، فیلترینگ و پیام‌رسان‌های داخلی محور دو نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس
پایگاه خبری راد: طی هفته جاری دو نشست یکی نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی و حقوقی در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و دیگری نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی، اقتصادی و صنایع و معادن مجلس برای بررسی وضعیت عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران پیام رسان‌ها برگزار می‌شود.
 چرا با افزایش تورم، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزایش نمی‌یابد؟
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: این چه سیاست یک با و دو هوایی است که قیمت خودروهای بی‌کیفیت تحت تاثیر لابی خودروسازان و اعلام وزارت صنایع افزایش پیدا می‌کند اما با وجود تورم افسارگسیخته قیمت محصولات کشاورزی هیچ افزایشی نمی‌یابد؟
فراخوان یونسکو برای استفاده از ظرفیت‌ جوانان خلاق در رشته‌های مختلف علمی
پایگاه خبری راد: یونسکو به‌منظور بهبود تنوع جغرافیایی و ترویج عدالت جنسیتی کارکنان خود، به دنبال استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های جوانان خلاق و نخبه در رشته‌های مختلف علمی است.
بازار ۷۰۰ ساله در فاضلاب غرق می‌شود!
پایگاه خبری راد: «به خاطر سیستم فاضلاب، بخش‌های زیادی از بازار سمنان نشست کرده، یک سالی است در جلسه‌های مختلف به اداره آب و فاضلاب فشار می‌آوریم که سیستم فاضلاب را درست کند، اگر این اتفاق رخ ندهد تا ۱۰ سال دیگر این بازار تاریخی فرو می ریزد.»