05:54 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گوسفند

توضیحات سازمان دامپزشکی در خصوص گوسفندان رها شده در فرودگاه
نماد برتر- سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه‌ای در ارتباط با حضور گله گوسفندان مشاهده شده در محوطه فرودگاه امام خمینی (ره) توضیحاتی ارائه کرد.
اختلاف ۵۰ درصدی قیمت گوشت از تولید تا مصرف
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه دلالان و واسطه گران بازار گوشت را در دست گرفته اند، گفت: گوشت با اختلاف قیمت ۵۰ تا ۶۰ درصدی از تولیدکننده به دست مصرف کننده می رسد. در حقیقت حلقه های واسط مازادی در این بین وجود دارند که هرکدام بازار را تغییر می دهند.
تغییرات قیمت گوشت سفید و قرمز/ مرغ در صدر ایستاد
نماد برتر- آخرین آمار از تغییرات قیمت انواع گوشت از این حکایت دارد که گوشت مرغ بیشترین میزان افزایش قیمت را داشته و نسبت به سال گذشته بالغ بر ۳۰ درصد گران شده است.
نخستین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی در ساوه افتتاح شد
نماد برتر- به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی، نخستین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی در شهرستان ساوه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کاهش ۴ تا ۵ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز
نماد برتر- رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومانی قیمت گوشت گوسفندی در هفته های اخیر خبر داد.
مصرف سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش توسط ایرانی ها
نماد برتر- یک فعال تعاونی حوزه چرم با تاکید بر توان بالای صادراتی صنعت چرم ایران، گفت: با توجه به سرانه مصرف کفش و محصولات چرمی در کشور،این صنعت از اشتغالزایی و ارزآوری بسیار بالایی برخوردار است.
قیمت کدام کالاها کاهش یافت؟
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در خردادماه امسال در بین ۴۲ کالای اساسی و مهم، قیمت ۳۳ کالا بین ۰.۸ تا حدود ۱۴۷درصد نسبت به خرداد سال گذشته افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت هم مربوط به گروه حبوبات، تیرآهن و تخم مرغ بوده است.
افزایش چند برابری قیمت نهاده های دامی در بازار آزاد
نماد برتر- مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت: هرچه قیمت نهاده ها گران تر شود قیمت تمام شده تولیدات دامی هم افزایش می یابد. وقتی سویا در بازار آزاد نسبت به بازار دولتی چهار برابر گران تر عرضه می شود، طبیعتا هزینه تولید برای دامدار هم بالا می رود.
گوشت در روزهای آتی گران نخواهد شد
نماد برتر- رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در روزهای آینده قیمت گوشت گوسفندی تغییری نخواهد کرد.
نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در خردادماه
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که وضعیت قیمت آن‌ها در خرداد ماه امسال منتشر شده، قیمت هفت کالا نسبت به خرداد سال قبل افزایش داشته و تنها قیمت گوشت قرمز با کاهش مواجه شده است.
گوشت گران نشود، یزد خالی از گوشت می‎ شود!
نماد برتر- رئیس اتحادیه قصابان یزد با گلایه از بدون تغییر ماندن قیمت گوشت قرمز در استان برخلاف بسیاری از دیگر استان‌ها، می‌گوید: یزد به عنوان استان واردکننده دام مورد نیاز در صورت ادامه‌ی این روند با کاهش عرضه گوشت قرمز مواجه خواهد شد.
عدس، صدرنشین افزایش قیمت در اردیبهشت
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه امسال از بین ۴۴ کالای اساسی و مهم، قیمت ۳۵ کالا افزایش داشته است و عدس بیشترین افزایش قیمت را داشته و قیمت هر کیلو از آن تقریبا ۲.۵ برابر شده است.
غرفه های عرضه دام زنده برای عید قربان برپا نمی شود/سفارش نذورات به قصابی ها
نماد برتر- رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا غرفه های عرضه دام زنده برای عید قربان برپا نمی شود، گفت:مردم می توانند چند روز قبل از عید قربان نذورات خود را به قصابی ها سفارش دهند و در روز عید قربان گوشت ذبح شده در صبح همان روز را دریافت کنند.
دلیل گرانی گوشت از زبان اتحادیه دامداران
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه دامداران ضمن اشاره به اینکه دلالان بازار نهاده های دامی، دام و گوشت را در دست دارند و قیمت را آنها تعیین می کنند، اعلام کرد که اگر دولت اختلاف ارز آزاد و دولتی را به ما بدهد، کره مجانی تحویل آنها خواهیم داد.
قیمت ۸۹ قلم کالا در دوره کرونا افزایش یافت
نماد برتر- سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفته که در دوران کرونا از بین ۱۰۰ قلم کالای اساسی قیمت ۳۶ قلم کالا کمتر از ۵ درصد و قیمت ۵۳ قلم کالا بیش از ۵ درصد افزایش یافته است.