21:52 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گلوگاه

تهدید هند برای بستن مسیر واردات نفت چین
نماد برتر- تهدید مسدود شدن مسیرهای حمل نفت برای بازار نفت جدید نیست اما تاکنون این تهدید از سوی یکی از مصرف کنندگان بزرگ جهان یعنی هند برای بستن مسیر واردات چین که یک مصرف کننده بزرگ دیگر است، صورت نگرفته بود.
مصوبه جدید تمدید ترخیص خوردوهای دپویی باید اصلاح شود
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، مصوبه جدید تمدید ترخیص خودروهای دپویی هم مشکلی را حل نخواهد کرد. در این مصوبه به‌جای تغییر برخی عبارات باید قید می گردید که با دستور مرجع قضایی ترخیص خودروها بلامانع است؛ اما این مصوبه ایرادی اساسی دارد.
بکارگیری همه ظرفیت‌هابرای تولید ۱۵ میلیون‌ماسک/خارج کردن دستگاه نانو الیاف از بسته بندی صادراتی
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از از انعقاد قرار دادی برای تولید ۱۵ میلیون ماسک N۹۴ و N۹۹ خبر داد و گفت: برای اجرایی سازی این قرارداد همه ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور استفاده شده، ضمن آنکه دستگاه تولید نانو الیاف که برای صادرات بسته بندی شده بود، از بسته خارج و به خط تولید اضافه شده است.
افزایش 50 درصدی صادرات به اوراسیا
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات ما به اوراسیا در طول سه ماه گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
هیچ خطایی در مدیریت سیلاب پذیرفتنی نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طبق پیش‌بینی‌های رسمی احتمال وقوع سیلاب در سال ۹۹-۹۸ دور از انتظار نیست و طبق تاکید وزیر نیرو، هیچ خطایی از شرکت‌های زیرمجموعه در مدیریت رودخانه و سیلاب در چارچوب وظایف قانونی در سال جاری قابل پذیرش نخواهد بود.
راهکار عبور از فصل گرما تشریح شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مدیریت توأمان عرضه و تقاضا امسال به طور شفاف و قابل سنجش محقق شد و مایه افتخار است که با هماهنگی خوب همکاران در شرکت توانیر، شرکت مدیریت شبکه، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو شاهد آرامش شبکه برق کشور در فصل تابستان هستیم.
آیا دولت پزشکان الکترونیکی شده است؟
پایگاه خبری راد: درمان القایی، تقلب در نظام بیمه، بی­‌مسئولیتی پزشکان در قبال بیماران، افزایش مخارج درمان، ویزیت­‌ها و تعرفه­‌های غیرمتعارف و افزایش نسبت هزینه بهداشت و درمان در سبد خانواده، از جمله مشکلات مردم در حوزه سلامت است. اما دولت الکترونیک چه ارتباطی با این مسائل دارد؟ آیا پیشرفت دولت الکترونیک به رفع این چالش‌­ها کمک می­‌کند؟
ستاره چهارم خلیج فارس کی روشن می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، با تکمیل پرونده سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران در تولید بنزین خودکفا و شرایط برای درخشش فاز چهارم پالایشگاه محقق شد؛ موضوعی که طبق وعده مردان نفتی بعد از تعیین تکلیف منابع مالی این فاز نیز طی مدت ۲۴ تا ۳۶ ماه تکمیل می‌شود.
هدایت بخشی از کشتی‌های کالاهای اساسی از بندر امام به بنادر رجایی و چابهار
پایگاه خبری راد: در نشست مشترک با نمایندگان وزاری اقتصادی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، تمهیدات لازم برای تسریع در روند خروج کالاهای اساسی اتخاذ شد.
کشاورزی مازندران در معرض نابودی پس از سیل/ همچنان یک نفر مفقود است
پایگاه خبری راد: بیش از سه هفته از سیلاب مازندران می‌گذرد و تلاش نیروهای امدادی برای بازگشت زندگی مردم به روال عادی ادامه دارد، این در حالی است که همچنان گاز 300 خانه در حاشیه رودخانه تلار سوادکوه قطع و یک نفر پس از سیل نخست در میاندورود مفقود شد، در این میان، نکته بسیار مهم و حیاتی، خطر نابودی کشاورزی مازندران پس از سیل است.
الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در آزادراه قزوین-رشت و تهران - ساوه تا آخر سال
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض دو آزادراه کشور در پایان سال جاری خبر داد.
ناگفته‌های پالیزدار درباره مفاسد اقتصادی
پایگاه خبری راد: راست و چپ بر این نکته اتفاق نظر دارند که اگر نظام یک پاشنه آشیل داشته باشد، همانا فساد است. رتبه بد ایران در ارزیابی‌های بین‌المللی در زمینه فساد به همراه انتشار گاه به گاه اخبار دستگیری و محاکمه مفسدان اقتصادی ریز و درشت، همگی از گستردگی فساد و از آن مهم تر، ادراک گسترده فساد در میان مردم حکایت دارد.
راه‌اندازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان به زودی
پایگاه خبری راد: در جلسه دیشب شورای پول واعتبار که به ریاست دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شد، بنا به پیشنهاد بانک مرکزی و در جهت پیشگیری از سو استفاده از تخصیص و تامین ارز بابت واردات کالا به کشور، راه اندازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان توسط بانک مرکزی به تصویب رسید.
واکنش ناجا به تاثیر قاچاق بر گرانی گوشت
پایگاه خبری راد: جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را درباره قاچاق دام ارائه کرد و برخی ادعاها در باره ارتباط افزایش قیمت گوشت با ناجا را رد کرد .
فیلترینگ مساله اصلی مردم کشور نیست
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور با اشاره به موضوع فیلترینگ گفت: ما دنبال این نیستیم جایی را ببندیم و نه اینکه جا می‌زنیم، ما می‌گوییم باید فضای سالمی در اختیار مردم باشد.