03:55 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گرسنگی

کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور /لبنیات در سفره مردم کم شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح برخی چالش‌های تغذیه‌ای در کشور مانند کم‌خوری، بیش‌خوری و شیوع بیماری‌های غیرواگیر و کمبود ریزمغذی‌ها، در عین حال از تدوین سند تغذیه برای متمرکز کردن اقدامات در حوزه غذا خبر داد.
روند رو به رشد گرسنگی در جهان/ تهدید سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه‌وزن
پایگاه خبری راد: رییس سازمان ضمن اشاره به روند رو به رشد گرسنگی در جهان و سوء تغذیه مزمن یک میلیارد تن در دنیا، در عین حال نسبت به سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن و الگوهای غذایی ناسالم هشدار داد.
کاهش سوء تغذیه و افزایش چاقی در کودکان ایرانی
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش سوء تغذیه در کودکان کشور، در عین حال از افزایش چاقی و اضافه وزن در آنها ابراز نگرانی کرد.
آسیب فضای مجازی برای نوجوانان/ارتباط بازی‌های اینترنتی خشن با خودکشی و اعتیاد
مدیر گروه تخصصی سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت روان جوانان و نوجوانان در سطح جامعه، برخی از مهم‌ترین آموزش‌ها و مهارت‌های خودمراقبتی جوانان و نوجوانان با هدف ارتقای سلامت این گروه از جامعه را بیان کرد.
خطر قحطی ۵ میلیون کودک یمنی را تهدید می‌کند
پایگاه خبری راد: یک سازمان انگلیسی حامی حقوق کودکان هشدار داد، خطر قحطی جان یک میلیون کودک یمنی دیگر را تهدید می‌کند.
ساکنان یمن از گرسنگی به تغذیه از برگ درختان روی آورده‌اند
پایگاه خبری راد: ساکنان شمال یمن که تحت کنترل حوثی‌ها است برای مقابله با گرسنگی به تغذیه از برگ‌های درخت مو روی آورده‌اند.
افزایش گرسنگی و سوء تغذیه در سراسر جهان
پایگاه خبری راد: بنا بر گزارش جدید "وضعیت تغذیه و امنیت غذایی در جهان"، شمار مردم گرسنه در سراسر جهان رو به افزایش است و این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۸۲۱ میلیون نفر رسیده که یک نهم از کل جمعیت جهان را شامل می‌شود.
تهیه نقشه راه متکی بر علم و فناوری در حوزه مواد غذایی ضروری است
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: باید نقشه راه متکی بر علم و فناوری در حوزه ماد غذایی در کشور تهیه شود.
پیشنهاداتی برای یک صبحانه‌ سالم
پایگاه خبری راد: بسیاری از مردم بر این باورند که صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است چرا که گرسنگی شبانه را رفع کرده و سوخت و ساز طبیعیِ بدن فرد را آغاز می‌کند.
کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با ادعای اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها به دلیل شرایط اقتصادی جدید میزان ازدواج جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان به جای اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد باید از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی حمایت کند تا بقای‌شان منطقی شود و آنها احساس کنند چشم‌انداز روشنی مقابل‌شان قرار دارد.
ارزش پول ونزوئلا تقریبا به صفر رسیده است
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده است تورم ونزوئلا امسال از یک میلیون درصد بگذرد که این تورم بسیار حاد باعث شده پول این کشور تقریبا بی ارزش شود.
آیا نوشیدن آب در کاهش وزن نقش دارد؟
پایگاه خبری راد: برای تقویت کاهش وزن باید سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و آب می‌تواند کمک حال شما در این مسیر باشد.
واقعیت پشت توییت‌های ترامپ چیست؟
پایگاه خبری راد: توییت‌های او از صبح خیلی زود، گاهی حتی پیش از برآمدن آفتاب، آغاز می‌شوند و تا حوالی نیمه‌ شب ادامه دارند؛ توییت‌هایی همچون «اوباما خیلی احمق است»، «گرمایش جهانی چرت و پرت است» و «نیویورک تایمز؛ فریبی منزجرکننده».
۴۸ حقیقت جالب از بدن که نمی‌دانید
پایگاه خبری راد: سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود نوشت: «سلامت بدن برای خوشبختی و شادی انسان‌ها ضروری است.
مهاجرت به کلان شهرها و رابطه آن با ازدواج سفید
پایگاه خبری راد: یک روانشناس با اشاره به آمار بالای طلاق، تنها ماندن افراد مطلقه و هجوم افراد جویای کار در کلان شهرها گفت: این موارد شرایط را برای هم خانه شدن و هم باشی زیاد کرده و یکی از علل گسترش این پدیده بویژه در کلان شهرها وجود این سه عامل است.