14:45 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گرانی کالا

لطفاً بافرمان خودرویی‌ها قیمت سایر اقلام را تصحیح نفرمایید
پایگاه خبری راد: دولتی‌ها اعلام کرده‌اند که قیمت محصولات از لبنیات گرفته تا... باید ارزان شوند اما برای نشان دادن عزم خود در این موضوع ‏قیمت خودروهای داخلی را تا 5 درصد زیر قیمت بازار افزایش دادند!!!‏
بیشترین تخلف صنوف، عدم صدور فاکتور رسمی
پایگاه خبری راد: بیشترین میزان تخلف صنوف در زمینه عدم صدور فاکتور رسمی، عدم درج قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی بوده است.
ثروت‌های بادآورده مالیات نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: عدم تحول سیستم‌های مالیات‌گیری در کشور عاملی است که باعث شده نتوان ساز و کاری طراحی کرد که از سرمایه‌های بادآورده‌ای که از پول نفت به دست آمده است، مالیات اخذ کرد. در این رابطه یک کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح مالیات بر مستغلات، آن را یکی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد، توصیف کرد و عاملی برای جلوگیری از گرانی بیشتر در اقتصاد دانست.
 دستگاه‌های نظارتی قیمت اجناس را متناسب با نرخ ارز کاهش دهند
پایگاه خبری راد: یک عضو فراکسیون اقتصاد مقاومتی گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با اعمال نظارت جدی با محتکرین و گرانفروشان برخورد کنند و قیمت اجناس را متناسب با نرخ ارز کاهش دهند.
مراجع فتوای حرمت کنز نسبت به دلار بدهند
پایگاه خبری راد: ‌یک اقتصاددان عنوان کرد: یکی از علت های گرانی دلار، کنز دلار است، کنز و احتکار یک معنا دارد؛ احتکار برای کالا و کنز برای پول استفاده می شود، درصد زیادی از دلار ها اکنون در خانه و در جیب مردم است، مراجع باید فتوای حرمت کنز نسبت به دلار را بدهند، همانطور که با فتوای اقای شیرازی برای تنباکو باعث شد استفاده از تنباکو متوقف شود.
ابلاغیه‌های ارزی واردات و واکنش‌های آن
پایگاه خبری راد: در پی ابلاغ دو بسته ارزی در سال جاری، مصوبات متعددی از جمله پرداخت مابه‌التفاوت ارزی و آزاد شدن واردات بدون انتقال ارز از سوی دولت ابلاغ شد که مسئولان دولتی و بازرگانان بخش خصوصی درباره اشتباه یا درست بودن و هزینه‌زا بودن یا نبودن این تصمیمات نظرات مختلفی دارند.
نقدینگی سرگردان مهار شود قیمت "خودرو" به ثبات می‌رسد
پایگاه خبری راد:نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس نقدینگی سرگردان در جامعه را عامل اصلی التهابات اخیر بازار خودرو عنوان کرد و گفت: اگر این نقدینگی مهار شود، قیمت خودرو به ثبات می‌رسد.
نوسان نرخ ارز سالی ۵ درصد است نه ماهی ۳۰ درصد!
پایگاه خبری راد: رییس اتاق اصناف ایران ضمن تاکید بر اینکه بازار را با زد و بند نمی‌توان مدیریت کرد و بازار در گرانی کالاها مقصر نیست، گفت: نوسان نرخ ارز سالی ۵ درصد است؛ نه ماهی ۳۰ درصد!
نامه 3 اقتصاددان مجلس به رییس‌جمهوری درباره بازار ثانویه ارز
پایگاه خبری راد: روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی و یک نماینده اقتصاددان مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی با اشاره به تصمیم دولت برای تشکیل بازار ثانویه ارز خواستار رعایت ملاحظاتی در این باره برای جلوگیری از بروز مجدد تبعات تصمیم ارزی قبل شدند.
سایه روشن اعتراض بازاریان
پایگاه خبری راد: تجمع بازاریان تهران در اعتراض به نابسامانی ارز که به رکود بازار منجر شده، اخبار اقتصادی امروز را تحت تاثیر قرار داد اما فعالان بازار پیش‌بینی کرده‌اند با توجه به این‌که حرکت امروز برنامه‌ریزی قبلی نداشت، در روزهای آینده با اقدامات اصلاحی فروکش می‌کند.
بررسی اثر دوگانه نرخ رسمی ارز بر صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: دوشنبه شب در شرایطی ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز در تصمیمی غیرمنتظره نرخ رسمی دلار را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد که این نرخ اثر دوگانه‌ای بر روند فعالیت زنجیره خودروسازی کشور خواهد داشت.
صفحه قبل | صفحه بعد