15:01 | جمعه 8 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمک

نرخ‌های "پتروشیمی" به کدام سمت می‌رود
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به سیاست‌هایی که در جا‌های مختلف است قیمت نفت می‌تواند اندکی کاهش پیدا کند، اما به اندازه کاهش قیمت در سال ۹۳، ۹۴ نخواهد شد.
کاهش قیمت نفت در پی افزایش قرنطینه شانگهای
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه حدود ۴ دلار سقوط کرد، این در حالی است که نگرانی ها درباره کاهش تقاضای سوخت در چین پس از اینکه مقامات شانگهای گفتند که مرکز مالی این کشور را برای آزمایش کووید-۱۹ طی ۹ روز تعطیل خواهند کرد، افزایش یافت.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
مخالفت آمریکا با حذف نام سپاه پاسداران از لیست FTO
نماد برتر- آمریکا با حذف نام سپاه پاسداران از لیست FTO مخالفت کرد.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا
نماد برتر- حضور و عرضه در بورس کالا به بنگاه‌ها کمک می‌کند، برنامه مشخص و چارچوب داری برای مدیریت نقدینگی شرکت داشته باشند.
 ضوابط انتشار انواع صکوک توسط موسسه‌های اعتباری ابلاغ شد
نماد برتر- ضوابط ناظر بر انتشار انواع صکوک توسط موسسه‌های اعتباری در بستر بازار سرمایه با تصویب شورای پول و اعتبار به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
امکان اعمال سیستمی «اختیار معاملات فروش در سررسید» فراهم شد
نماد برتر- مزیت‌ها: کاهش خطای انسانی و انجام فرایند اعمال با تعداد قابل توجه در یک روز معاملاتی
 راه‌اندازی اداره «میز صنعت» در سازمان بورس برای رفع مشکلات صنایع
نماد برتر- اولین جلسه از سلسله جلسات دومین دوره آموزشی ویژه ناشران بازار سرمایه با حمایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت فرابورس ایران باهدف افزایش تعامل ناشران با بازار سرمایه و افزایش سطح سواد مالی در مرکز مالی ایران برگزار شد.
کسب سود از بازار ملک با حداقل پس‌انداز از کانال بازار سرمایه
نماد برتر- صندوق «افق آینده آشنا»؛ به عنوان اولین صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه، به زودی فرصت سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت مسکن را برای سرمایه‌گذاران فراهم خواهد آورد.
احتمال رشد اقتصادی ۱۲ درصدی با توافق در مذاکرات
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: آنچه که مردم در سال آینده از نظر اقتصادی حس خواهند کرد، همانند امسال است اما رشد تورم کمتر خواهد بود و اگر تحریم‌ها برداشته شود، با افزایش درآمد نفت می‌توان انتظار رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی را نیز داشت.
 بدهی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا به ۳۵ میلیارد دلار رسید
نماد برتر- بدهی شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا سال میلادی گذشته ۱.۲ درصد معادل حدود ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و به ۳۴.۹ میلیارد دلار رسید.
 رونق رمزارزها ادامه دارد؟
نماد برتر- به نظر می‌رسد رونق تجارت رمزارزها در بریتانیا که با تبلیغات همراه شده است با محدودیت‌های بیشتری روبرو شود زیرا ناظر مالی این کشور اعلام کرد که قوانین مربوط به بازاریابی دارایی‌های رمزارزها را تشدید خواهد کرد حتی می‌تواند محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری اعمال کند.