13:48 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کد رهگیری

ترخیص ۹۰ درصدی کالای اساسی مشروط شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک ترخیص کالاهای اساسی تا سقف ۹۰ درصد بدون الزام به ارائه‌ی کد رهگیری بانک با اخذ تعهد از صاحب کالا برای عرضه در چارچوب تعیین شده و با نرخ مصوب انجام می شود.
هشدار به صاحبان کالاهای دپو شده
نماد برتر- بعد از اجرای مصوبات اخیر در رابطه با رفع موانع ترخیص کالا های دپو شده و تسهیل فرایند، درصورت عدم ورود صاحبان کالاهای مشمول گمرک نسبت به متروکه کردن کالاها اقدام می کند.
ضعف شناسایی مالکان خانه های خالی
نماد برتر- عدم اتصال سامانه املاک و اسکان با دستگاههای مرتبط بخصوص سازمان ثبت اسناد و املاک، وضع مالیات برای خانه های خالی را دچار مشکل کرده است.
ترخیص بیش از نیمی از کالاهای اساسی در ۴۰ روز گذشته
نماد برتر- رئیس کل گمرک ایران گفت: در راستای اجرای تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در ۳۷ روز گذشته بیش از نیمی از کالاهای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.
۹۱ هزار تن برنج ترخیص شد
نماد برتر- بعد از توافقات صورت گرفته در رابطه با تعیین تکلیف برنج‌های دپو شده در گمرک و حواشی که پشت سر گذاشت طی روزهای گذشته ۹۱ هزار تن برنج از بنادر و گمرکات ترخیص شده است.
افزایش ۱۳۶ درصدی قیمت برنج خارجی/ وارداتی ها در راه بازار
نماد برتر- روند افزایشی قیمت برنج‌های خارجی که از چند ماه پیش آغاز شده بود، در نهایت به گرانی آن تا ۱۳۶ درصدی نسبت به پارسال منتهی شد و این در حالی است که بعد از برطرف شدن موانع ترخیص برنج‌های دپو شده در گمرک، اکنون به تدریج در حال ورود به بازار است.
همه راه های ترخیص فوری میلیون ها تن کالا/ شروع از فردا
نماد برتر- آنطور که معاون فنی گمرک می گوید با تسهیلات و راهکارهایی که برای تسریع در ترخیص میلیون ها تن کالا پیش بینی شده و از روز شنبه اجرایی می شود حدود ۶۰ درصد کالاهای اساسی و ۷۰ درصد کالاهای غیر اساسی و مواد اولیه تولید امکان ترخیص فوری دارند، از این رو صاحبان کالا باید به سرعت نسبت به انجام فرایند ترخیص اقدام کنند.
مجوز واردات با ارز متقاضی از قبل وجود داشته است
نماد برتر- بانک مرکزی اعلام‌کرد: رویه واردات کالا از «محل ارز متقاضی» (سپرده ارزی متقاضی) از ابتدای سال ۹۷ وجود داشته و تغییر جدیدی در این فرآیند رخ نداده است.
ادامه حواشی ترخیص کالا/ این بار مناقشه ۲۰ میلیارد دلاری!
نماد برتر- ظاهرا قرار نیست حواشی پیرامون کالاهای دپو شده و ترخیص آن از گمرک و بنادر تمام شود و بار دیگر بین دستگاه های مربوطه اختلاف نظرهایی در رابطه با تامین ارز و ترخیص کالا وجود دارد؛ این بار برای تامین ارز ۲۰ میلیارد دلاری که بانک مرکز مدعی آن شده ولی گمرک مستندات آن را خواسته است.
 ۲۰ میلیارد دلار کد رهگیری تامین ارز صادر شده است
نماد برتر- آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، بانک مرکزی حدود ٢٠ میلیارد دلار «کد رهگیری اعلامیه تأمین ارز» صادر کرده که تاکنون حدود یک میلیارد دلار از موارد فوق در گمرک اظهار نشده است. همچنین، بیش از ۳۵۰ میلیون دلار نیز علی رغم اظهار کالا در گمرک، منجر به ترخیص کالا نشده است.
 مشکل تجارت کد رهگیری و نظارت ارزی نیست
نماد برتر- بانک مرکزی با اشاره به واردات گمرکی ۲۰ میلیاردی طی هفت ماه گذشته اعلام کرد: مشکل تجارت کشور کد رهگیری و نظارت ارزی نیست.
قیمت کالاهای اساسی کاهش می‌یابد
نماد برتر- مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.
جزئیات مصوبات جدید برای ترخیص فوری کالا/ موانع ارزی برداشته شد
نماد برتر- براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تصمیماتی در رابطه با تسهیل ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر اخذ شده که در اهم آن با رفع موانع ارزی ترخیص کالا از محل ارز متقاضی صادراتی، ارز اشخاص یا به صورت صادرات مقابل واردات نیز انجام خواهد شد.
جنجال برنج های دپو شده جمع شد/ ترخیص از امروز
نماد برتر- بعد از مدتها حاشیه و اختلاف نظر درباره تامین ارز و ترخیص برنج های دپو شده در گمرک و بنادر، در نهایت به دنبال اعلام گمرک مبنی بر متروکه کردن برنج هایی که در آستانه فاسد شدن قرار دارند، صدور کد رهگیری بانک برای این محصول، تسریع و ترخیص از امروز آغاز خواهد شد.
برنج‌های رسوبی در گمرک متروکه می‌شود
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود، این سازمان براساس قوانین امور گمرکی نسبت به اعمال قانون متروکه با رعایت مقررات مربوطه برای برنج های دپو شده اقدام خواهد کرد.