07:45 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پژوهشگاه

برقراری ارتباطات در مناطق بحران‌زده با بالن ارتباطی
نماد برتر- بالن ارتباطی در زمان بحران، منطقه بحران‌زده را تحت پوشش قرار می‌دهد و امکان اتصال بیش از ۱۰۰۰ نفر را به‌صورت هم‌زمان و ۱۰ هزار نفر را به‌صورت غیرهمزمان با سرعت یک گیابیت‌برثانیه فراهم می‌کند.
تولید ماسکی با قدرت کشندگی ۹۹.۹ درصد ویروس کرونا/میزان عمر کرونا بر روی اسکناس و دستمال‌ کاغذی
نماد برتر- بر اساس نتایج تحقیقات، ماسک‌های پارچه‌ای و اسفنجی قادر به جلوگیری از ورود ویروس بیماری کووید-۱۹ به بدن نیستند و محققان پژوهشگاه مواد و انرژی با استفاده از لایه نشانی نانو ذرات به پارچه به الیافی دست یافتند که قادر به تخریب ۹۹.۹ درصدی این ویروس هستند و به گفته آنها این طرح برای ورود به فاز تولید صنعتی برنامه ریزی شده است.
 بررسی لایحه «تراکنش‌های الکترونیکی» در هیات دولت
نماد برتر- وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات به منظور کاهش نگرانی ها در حوزه فضای مجازی و با هدف مدیریت عقلانی در جنبه های مختلف کاربردی فضای مزبور، لایحه تراکنش‌های الکترونیکی را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت ارائه کرده است.
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی
نماد برتر- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده این معاونت با دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی، گفت: آمادگی داریم در قالب این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های علمی دانشگاه در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی به جامعه هدف خود استفاده کنیم.
تاثیر واحدهای تحقیق کارگاه‌های صنعتی در اشتغال فارغ التحصیلان
نماد برتر- نتایج یک پژوهش نشان می دهد که ایجاد واحد تحقیق و توسعه در کارگاه های صنعتی علاوه بر فراهم کردن فرصتهای شغلی برای دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، موجب افزایش ارزش افزوده، فروش و رقابت پذیری در بازار کالا می شوند.
راهکاری برای تامین لبنیات پرچرب کشور
نماد برتر- رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا درباره تاثیر گسترش تکثیر گاوهای نژاد برتر بر کاهش قیمت مواد لبنی و از جمله کره گفت: اگر بخواهیم کره را وارد نکنیم و کره‌ی مورد نیاز را از موجودی کشور تامین کنیم، باید ذائقه مردم را عوض کنیم. یعنی مردم به جای ماست و شیر پرچرب نمونه‌ی کم‌چرب آن را مصرف کنند و چربی شیر موجود به کره تبدیل شود.
لایحه «مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات حوزه فناوری اطلاعات» در دولت بررسی می شود
نماد برتر- وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات به منظور کاهش نگرانی ها در حوزه فضای مجازی و با هدف مدیریت عقلانی در جنبه های مختلف کاربردی فضای مزبور، لایحه مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات حوزه فناوری اطلاعات را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارائه کرده است.
فضای مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها
نماد برتر- نتایج یک مطالعه نشان داد که فضای مجازی در کنار وجود فرصت‌های بی‌شمار، به دلیل فقدان آموزش مناسب و کافی، تهدیدهایی نیز دارد. بنابراین آموزش فراگیر سواد رسانه‌ای و مدیریت این فضا ضروری است.
قول مساعد چین برای پرتاب ماهواره‌های دانشجویی/مشارکت ۳ دانشگاه ایران با اپسکو
نماد برتر- مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی سازمان همکاری‌های فضایی آسیا-اقیانوسیه (اپسکو) با اشاره به مشارکت ایران در طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک دانشجویی با اپسکو، از قول مساعد چین برای پرتاب این ماهواره‌ها در سال آینده میلادی خبر داد.
آخرین وضعیت ۳ ماهواره سنجشی و مخابراتی/ساخت نمونه پروازی "سامان" در دستور کار پژوهشگاه فضایی
نماد برتر- معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه نمونه مهندسی ماهواره ناهید-۲ آماده تحویل است، گفت: طراحی و ساخت ماهواره "پارس-۱" به پایان رسیده است و تست‌های کیفیت سنجی و پروازی آن تحت نظارت سازمان فضایی انجام شده و تست‌های نهایی در حال انجام است و امیدواریم این ماهواره آماده تحویل برای پرتاب شود.
خدمات آزمایشگاهی به ۶ هزار شرکت رسید
نماد برتر- مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که شبکه‌ای از توانمندی‌ها و تخصص‌ها شکل گرفت و زنجیره‌ کاملی از آزمایشگاه ها به هم پیوستند و خدماتشان به جامعه هدف رسید، گفت: یکی از این گروه‌ها، در حدود ۶ هزار شرکتی هستند که با تخفیفات ویژه‌ای به خدمات آزمایشگاهی دسترسی دارند.
طرحی هوشمندانه و ارزان برای تولید بنزین و محصولات مواد پتروشیمی/جایگزینی نفت با گازهای طبیعی
نماد برتر- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صدد برآمدند تا با استفاده از طرحی هوشمندانه و روشی ارزان بنزین و محصولات حوزه پتروشیمی را با گاز طبیعی به تولید برسانند.
برگزاری هفته جهانی فضا در شرایط کرونایی/راه‌اندازی دو مرجع در پژوهشگاه فضایی
نماد برتر- هفته جهانی فضا امسال با شعار "ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند" به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به شکل دیگری برگزار خواهد شد؛ به گونه‌ای که به گفته دبیر هفته جهانی فضا در ایران ترویج علم فضا در این هفته عمدتا در بستر مجازی صورت خواهد گرفت.
"همراه" برای اینترنت ۵G سه تفاهم نامه امضا کرد / دو ویژگی مهم
نماد برتر-شرکت همراه اول با امضای سه تفاهم نامه همکاری چند جانبه، اقدامات برای ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت ۵G با دو ویژگی مهم را عملاً آغاز کرد.
امضای دو تفاهم‌نامه در زمینه کاربردهای ۵G در ایران
نماد برتر- معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (۵G) خبر داد.