03:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پنبه

پروژه محوری یعنی تخریب مجدد مناطق سیل‌زده
پایگاه خبری راد: یک پژوهشگر اقتصاد توسعه با بیان این‌که در بازسازی مناطق سیل‌زده باید دقت کنیم که پروژه محوری بر برنامه‌ریزی و نهادسازی، تقدم پیدا نکند، گفت: بازسازی اگر طبق مدل‌های قبلی در دستورکار قرار بگیرد در واقع انهدام دوباره مناطق روستایی را به همراه خواهد داشت.
نقش نان و گوشت و تخم مرغ در مصرف آب کشور
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان داده تغییر رژیم غذایی مردم نسبت به گذشته تاثیر زیادی در افزایش مصرف آب داشته است.
 بحران سیل موجب بی‌توجهی دولت به موضوع گرانی و تورم نشود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت باید خسارت‌های سیل را به صورت واقعی برآورد کند و این خسارت‌ها را پرداخت کند، تاکید کرد: باران سیل موجب نشود که دولت به دغدغه‌های مردم مانند گرانی و تورم بی‌توجه باشد.
 انجام مراحل ترخیص خودروهای دپو شده، ادعایی بیش نیست+ سند
پایگاه خبری راد: اذعان به کم‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها قدم نخست برای برون‌رفت از شرایط کنونی است.
آیا همه پوشاک وارداتی، قاچاق هستند؟
پایگاه خبری راد: دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از تعطیلی ۱۱۰ فروشگاه به دلیل فروش کالای قاچاق تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داد و قاچاق و کمبود مواد اولیه را از جمله مهم‌ترین مشکلات صنعت پوشاک عنوان کرد.
رتبه یک رشد اقتصادی جهان در دستان یک کشور غیرقابل پیش‌بینی!
پایگاه خبری راد: تولید ناخالص داخلی روآندا، سریع تر از هر کشور دیگری در سال ۲۰۱۸ افزایش داشته است.
نخستین محصول تراریخته که وارد بازار شد، چه بود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در زمینه محصولات تراریخته باید به جای ادعا به واقعیت توجه شود و اطلاعات درست در اختیار مردم قرار بگیرد.
غلبه بر چالش چروک‌شدگی پارچه‌های پنبه‌ای با راهکارهای نانویی
پایگاه خبری راد: از سوی ستاد توسعه فناوری نانو بیستمین چالش نوآوری نانو با عنوان چالش "ایجاد خاصیت پایدار ضد چروک در پارچه‌های پنبه‌ای" برگزار می‌شود و فناوران می‌توانند تا ۲۵ اسفند طرح مفهومی اولیه خود را ارسال کنند.
تولید آنزیم‌های نوترکیب دارویی در سلول هویج/تولید نانوسیلیکا از کاه و کلش برنج
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به تولید آنزیم‌های نوترکیب دارویی در سلول هویج، از "تولید نانوکود آهسته رهش" و "تولید نانوسیلیکا از کاه و کلش برنج و پوشش‌های نانویی افزایش دهنده ماندگاری مواد" به‌عنوان دستاوردهای بخش نانوفناوری این پژوهشگاه خبر داد.
صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیون دلاری ارقام جدید در کشاورزی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که ارقام جدیدی که در بخش کشاورزی تاکنون به بهره‌برداران معرفی شده است صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیون دلاری برای بخش کشاورزی داشته است.
آلوده‌ترین صنعت دنیا بعد از صنعت نفت کدام است؟!
پایگاه خبری راد: صنعت مد بعد از نفت، آلوده‌ترین صنعت دنیا است. میزان گاز گلخانه‌ای که صنعت مد تولید می‌کند از مجموع میزان گاز گلخانه‌ای صنعت کشتیرانی و هواپیمایی بیشتر است. هر ساله نیز هزار تن لباس دور انداخته می‌شود که ۹۵ درصد آن‌ها قابلیت بازیافت دارد ولی با این وجود تولیدکنندگان پوشاک از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و مواد جدیدی را تولید و آلودگی بیشتری را به محیط زیست وارد می‌کنند.
چالش های پیش روی صنعت نساجی در سال آینده
پایگاه خبری راد: اصفهان از حدود یکصد سال قبل به عنوان یکی از قطب‌های نساجی کشور شناخته شد. احداث کارخانجات بزرگ و پررونق نساجی همچون «وطن»، «ریسباف»، «شهرضا»، «زاینده‌رود»، «پشم‌باف»، «صنایع پشم»، «رحیم‌زاده» و «نختاب» به این شهر لقب «منچستر شرق» را داد و نقش موثری در درآمدزایی مردم اصفهان داشت.
جلوگیری از استرس دام‌های آبستن در توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: خودداری از استفاده از آب یخ‌زده در آبشخورها جهت جلوگیری از استرس و بیماری‌های گوارشی در دام‌های آبستن، اجتناب از برافروختن آتش در حاشیه جنگل‌ها و پاک کردن جلوی دریچه پرواز پس از بارش برف بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۲۰ تا ۲۳ دی‌) ارایه کرده است.
هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریم
پایگاه خبری راد: ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اول وزارت صنعت، معدن و تجارت حفظ وضع موجود تولید است.
سهم هر ایرانی از بودجه چقدر است؟
پایگاه خبری راد: سهم هر ایرانی از بودجه، حدود ۴۵۵ هزار تومان در ماه است.