04:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ویرای

رتبه اعتباری "های وب" توسط شرکت رتبه‌بندی تعیین شد
نماد برتر- رتبه اعتباری شرکت داده‌­گستر عصر نوین با در نظر گرفتن داده‌­های حداقل ۵ سال گذشته شرکت و صنعت برای اولین بار توسط شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان تعیین شد.
وضعیت پیش‌گشایش در ۸ بورس دنیا و مزایا و معایب + دفاع از اقدام سازمان
نماد برتر- دو کارشناس با بررسی وضعیت پیش‌گشایش در ۸ بورس دنیا و مزایا ومعایب این رویه از اقدام اخیر بورس ایران در کاهش ۱۵ دقیقه ایی این دوره دفاع کردند.
ادعای ۵۰ درصدی اثر پیش‌گشایش در سقوط شاخص / انتظار از مسئولان بورس
نماد برتر- یک کارشناس بدون ارایه مستنداتی مدعی شد پیش‌گشایش معاملات در بازارسهام از عوامل سقوط ۵۰ درصدی بورس بوده که از مسئولان و حقوقی ها انتظار شفاف سازی می رود.
آغاز تحولات اساسی در ساختار بازار سرمایه توسط کمیسیون اقتصادی
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب کمیسیون اقتصادی تحولات اساسی در ساختار و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور آغاز می‌شود.
سایه محو مالیات بر بازار مسکن
نماد برتر- اثرگذاری طرح مالیات بر خانه های خالی با توجه به آنکه هنوز قانونی در این زمینه وجود ندارد در حد هیجان کوتاه مدت بود؛ زیرا از بهمن ماه پارسال که سامانه املاک و اسکان رونمایی شده و حتی از اواخر تابستان که اولین پیامکها به مالکان بیش از یک واحد ارسال شده هم قیمت رشد داشته و هم معاملات کاهش یافته است.
کتاب الکترونیکی چه مزایایی دارد؟
نماد برتر- در انتهای هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم. این هفته خیلی‌ها با استفاده از تخفیف‌هایی که در طرح‌های مختلف لحاظ شده بود، کتاب‌های موردعلاقه‌شان را خریدند. اما در این میان طبق اعلام منابع رسمی، امسال به ‌علت شیوع ویروس کرونا، فروش اینترنتی نسبت به کتابفروشی‌ها از رونق بیشتری برخوردار بود. بخشی از فروش اینترنتی کتاب، مربوط به کتاب‌های الکترونیکی است و این نشان از آن دارد که مقوله‌ای به نام ebook دارد آرام‌آرام در کشور ما جای خود را باز می‌کند.
استوری توییتر از کار افتاد!
نماد برتر- قابلیت جدید استوری توییتر به نام "فلیتس" (Fleets) پس از راه اندازی جهانی آن تحت تاثیر حجم بالای استقبال کاربران، با کندی روبرو شد.
ترخیص ۹۰ درصدی کالای اساسی مشروط شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک ترخیص کالاهای اساسی تا سقف ۹۰ درصد بدون الزام به ارائه‌ی کد رهگیری بانک با اخذ تعهد از صاحب کالا برای عرضه در چارچوب تعیین شده و با نرخ مصوب انجام می شود.
فضای رایگان در گوگل فوتو محدود شد
نماد برتر- شرکت گوگل از ژوئن آینده میزان فضایی که کاربران می توانند به رایگان عکسهای کیفیت بالا را در سرویس مبتنی بر ابر Google Photos ذخیره کنند را محدود می کند.
پنج عامل در روند فعلی بورس / ارزش معاملات خرد رکورد منفی ۱۰ ماهه زد !
نماد برتر- پنج عامل ، مسبب روند فعلی بورس و ادامه سقوط شاخص به کانال ۱.۲ میلیون واحدی شده و ارزش معاملات خرد به کمترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسیده است.
همه راه های ترخیص فوری میلیون ها تن کالا/ شروع از فردا
نماد برتر- آنطور که معاون فنی گمرک می گوید با تسهیلات و راهکارهایی که برای تسریع در ترخیص میلیون ها تن کالا پیش بینی شده و از روز شنبه اجرایی می شود حدود ۶۰ درصد کالاهای اساسی و ۷۰ درصد کالاهای غیر اساسی و مواد اولیه تولید امکان ترخیص فوری دارند، از این رو صاحبان کالا باید به سرعت نسبت به انجام فرایند ترخیص اقدام کنند.
جزئیات مصوبات جدید برای ترخیص فوری کالا/ موانع ارزی برداشته شد
نماد برتر- براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تصمیماتی در رابطه با تسهیل ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر اخذ شده که در اهم آن با رفع موانع ارزی ترخیص کالا از محل ارز متقاضی صادراتی، ارز اشخاص یا به صورت صادرات مقابل واردات نیز انجام خواهد شد.
عرضه ٩٠ هزار تن ریل آهن ذوب آهن اصفهان در بورس کالا
نماد برتر- ذوب آهن اصفهان طی صدور اطلاعیه ای در سامانه اطلاع رسانی کدال از امضای تفاهم نامه فروش ۹۰ هزار تن ریل آهن در بورس کالای ایران به منظور تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان خبر داد.
تفاهم نامه فروش ۹۰ هزار تن ریل ذوب آهن اصفهان امضا شد
نماد برتر- ذوب آهن اصفهان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تفاهم نامه فروش ۹۰ هزار تن ریل را امضا کردند که به عنوان افشای اطلاعات با اهمیت در کدال درج شد.