00:47 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وکار

هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران هم‌زمان با 180 کشور جهان برگزار می‌شود
به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران؛ سروش مودب دبیر دائمی هفته جهانی کارآفرینی خبر از برگزاری این رویداد برای هشتمین سال متوالی داد که به همت باشگاه کارآفرینی ایران و مرکز کارآفرینی ایران و با حمایت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، هم‌زمان با بیش از 180 کشور جهان برگزار خواهد شد.
از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شفافیت در نظام قیمت‌گذاری
دستکاری در قیمت‌گذاری کالاها از جمله پیامدهای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی است. حذف این ارز، سبب واقعی شدن قیمت‌گذاری از طریق نظام بازار به ‎واسطه نظام عرضه و تقاضا می‌شود.
با کد بورسی سیمان بخرید
معاملات گواهی سپرده سیمان از روز یکشنبه ۹ آبان ماه با پذیرش ۱۰ انبار شرکت سیمانی در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود تا از این پس خریداران خرد سیمان فقط با در ا ختیار داشتن کد سهامداری از این طریق تامین نیاز کنند.
بهارستانی‌ها؛ حامی صددرصد طرح ساماندهی خودرو
مجلس شورای اسلامی از هر ایده، طرح و اقدامی که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی حوزه صنعت خودرو، برای ساماندهی و بهبود این صنعت داشته باشد قطعا حمایت خوهد کرد.
نخستین عرضه صادراتی ملی مس در بورس کالا
مس به عنوان رهبر فلزات پایه که اغلب، قیمت‌های آلومینیوم، نیکل، سرب و سایر کالاهای صنعتی از نرخ این فلز تاثیر می‌پذیرند و در میان شماری از تحلیلگران به دلیل تطابق شاخص تقاضا و قیمت آن با روند اقتصادی جهانی به «دکتر مس» شهرت دارد، فردا برای نخستین بار روی تابلوی تالار صادراتی بورس کالا در جزیره کیش می‌رود.
وضعیت کامودیتی‌ها در دوران گذار از کرونا
پس از گذشت بیش از یک سال از اخبار منتشر شده در خصوص همه گیری کرونا و کشف واکسن مناسب و ایمنی بخشی در جوامع، حالا شاهد موج جدیدی از تقاضا در اقتصاد کشورها هستیم؛ روندی که به اعتقاد کارشناسان به شکل‌گیری موج جدیدی از تقاضا در جهان منجر شده است.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
"حکشتی" برای تسویه اقساط تسهیلات ارزی لنگر کشید
سرمایه حکشتی طی این دوره یک‌ساله نسبت به سال گذشته با ۳۲ درصد افزایش سرمایه مواجه بوده، همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان دوره یک‌ساله منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۹،۰۵۸ میلیارد ریال به ثبت رسید.
ارتقاء رتبه اعتباری شرکت فولاد مبارکه اصفهان
شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا، رتبه بلندمدت AA با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A1+ با درجه سرمایه‌گذاری را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) تخصیص داد.
از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا افزایش سودآوری
با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌گذاری کاهش می‌‎یابد؛ این موضوع افزون بر کاهش رانت و فساد، به افزایش سودآوری شرکت‌ها و صنایع بورسی منجر می‌شود.
رتبه اعتباری شرکت پلیمر آریا ساسول از -AA به رتبه AA ارتقا یافت
شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا رتبه AA بلندمدت و +A۱ کوتاه‌مدت را به شرکت پلیمر آریا ساسول (سهامی عام) تخصیص داد.
نظرخواهی از فعالان بازار درباره اساسنامه صندوق "زمین وساختمان"
فعالان بازار سرمایه می‌توانند پیشنهاد و نظرهای خود در ارتباط با پیش‌نویس اصلاحی اساسنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان را به اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.
نوپاهایی که با سرمایه‌گذاری جسورانه جان می‌گیرند
صندوق جسورانه نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که به راه‌اندازی کسب ‌و کارهای جدید، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌ها، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و توسعه فناوری کمک به سزایی می‌کنند.
افزایش‌سرمایه ۱۵۰ درصدی از آورده نقدی "شتوکا"
شرکت توکارنگ فولاد سپاهان از افزایش سرمایه ۱۵۰درصدی خبر داد.