00:01 | پنجشنبه 14 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ورود

متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت ویرایش دارند
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن که اطلاعات خود را به صورت ناقص در سامانه وارد کرده‌اند مدت زمانی را به منظور ویرایش در نظر خواهیم گرفت که متعاقبا اعلام می‌شود.
فضای معقول در معاملات بورس تا زمان برگزاری مجامع
نماد برتر- از این به بعد سهام شرکت‌ها براساس پارامترهای بنیادی خود قیمت گذاری می شوند و دیگر انتظار نداریم کلیت بازار در یک جهت حرکت کند. پیش‌بینی می‌شود این روند تا فصل مجامع ادامه پیدا کند.
نرخ‌های "پتروشیمی" به کدام سمت می‌رود
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به سیاست‌هایی که در جا‌های مختلف است قیمت نفت می‌تواند اندکی کاهش پیدا کند، اما به اندازه کاهش قیمت در سال ۹۳، ۹۴ نخواهد شد.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
شاخص‌کل "بورس" با سرعت ۲۳ هزارتایی آغاز کرد/ خودرویی‌ها به وقت عرضه
گروه خودرو با عرضه‌های جدی روبرو شد و اگرچه برخی سهام کلیدی آن توانستند صف خرید خود را حفظ کنند، اما تعدادی از سهام آن حتی در مقادیر منفی مبادله شدند و البته خودرویی‌ها امروز حجم پول حقیقی بالایی را به نیش کشیدند.
رشد مجدد نرخ سنگ آهن و ورود به کانال ۱۵۰ دلار
نماد برتر- شاخص جهانی نرخ سنگ آهن ۶۲ درصد همزمان با بهبود وضع تقاضا، افزایشی شده و در آخرین ارزیابی‌ها با رشد ۱ دلاری ۱۵۰،۵۹ دلار قیمت خورده است.
ایستگاه پایانی
نوسان‌گیرانی که پس از سیزده بدر مجددا به بازار خواهند آمد تا آن زمان بیکار نخواهند نشست و منتظر نقطه‌ای برای ورود در هفته ابتدایی بازارسرمایه در سال ۱۴۰۱ هستند.
راه‌اندازی صندوقی با هدف حفظ اصل سرمایه سهامداران
نماد برتر- صندوق تضمین با هدف تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری طراحی شده و اساسنامه آن به زودی ابلاغ می‌شود.
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
نماد برتر- سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا
نماد برتر- حضور و عرضه در بورس کالا به بنگاه‌ها کمک می‌کند، برنامه مشخص و چارچوب داری برای مدیریت نقدینگی شرکت داشته باشند.
بازگشت «وزمین» به مدار سبز
نماد برتر - پس از اصلاحی اندک در شاخص نماد «وزمین»؛ نمودارها از بازگشت به موقع این سهم به مدار صعودی خبر می دهند.
سهامداران به‌دنبال ردپای صعود در شن‌زار
نماد برتر- درحالی که بسیاری از تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار نوید رشد بازار را از میانه‌های بهمن‌ماه می‌‌‌دادند اما؛ روند بازار اینگونه دلالت می‌کند که فعلا، زمان بازی با شاخص نیست و حقوقی‌ها پای خود را در جوی آب سهامداری نمی‌گذارند و بیشتر مانند ملاک‌ها، آب را از سرمنشا گل‌آلود می‌کنند.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.