09:53 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نفت شیل

تولید نفت آمریکا به پیک رسیده است
نماد برتر-حدود دو سوم از مدیران شرکتهای انرژی آمریکایی در نظرسنجی بانک فدرال رزرو دالاس بر این باور بودند که تولید نفت آمریکا به پیک رسیده است.
بحران بقا در تولد ۶۰ سالگی اوپک
نماد برتر- در یک ۲۰۲۰ معمولی، اعضای اوپک می توانستند در بغداد گردهم جمع شده و سالگرد ۶۰ سالگی تاسیس این گروه را جشن بگیرند اما مانند بسیاری دیگر از رویدادهای امسال، شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری این مراسم شد.
بازار داغ دریافت مجوز حفاری نفت پیش از انتخابات آمریکا
نماد برتر- تولیدکنندگان نفت در مناطق شیل آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با نگرانی نسبت به احتمالا محدودیت حفاری در صورت پیروزی جو بایدن، به دنبال دریافت مجوزهای حفاری فدرال هستند.
صعود نفت در واکنش به کاهش ذخایر آمریکا
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی انتشار آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و فعالیت کارخانه ای مطلوب آمریکا و چین را نشان داد، افزایش پیدا کرد.
افزایش قیمت نفت به ۶۵ دلار در سال آینده
نماد برتر- بانک آمریکایی گلدمن ساکس انتظار دارد قیمت نفت برنت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۶۵ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند؛ با این حال ممکن است سال را با قیمت ۵۸ دلار به پایان ببرد.
نوآوری پالایشگاه‌های نفت در بحران کرونا
نماد برتر- پاندمی کووید ۱۹ و بحران نفتی به تقاضا برای سوخت های حمل و نقل مانند بنزین و سوخت جت آسیب زده و باعث شده حاشیه سود پالایشگاه‌ها به شدت کم شود و آنها را برای بقا و پشت سر گذاشتن این دوران دشوار به بازنگری فعالیتشان واداشته است.
صعود نفت در آستانه دیدار روسای اوپک پلاس
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه در بازار نیویورک در آستانه دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس به منظور ارزیابی این پیمان، به بالای ۴۲ دلار در هر بشکه صعود کرد.
افزایش تقاضا برای نفت اوپک از سال آینده
نماد برتر- اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت خام این گروه در سال میلادی آینده بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد و از سطح مشاهده شده پیش از بحران ویروس کرونا فراتر خواهد رفت.
روسیه جای خالی نفت ونزوئلا را برای آمریکا پر می‌کند
نماد برتر- روسیه صادرات نفت سیاه به آمریکا را در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ در رکورد بالایی حفظ کرد تا جای خالی بشکه های نفت سنگین ونزوئلا را که خریدشان در آمریکا حدود یک سال پیش متوقف شد را پر کند.
بحران صنعت دو تریلیون دلاری پالایش نفت
نماد برتر- نفت خام مهمترین کالای جهان است اما بدون پالایشگاهی که آن را به محصولات مورد نیاز مردم مانند بنزین، دیزل، سوخت جت و پتروشیمی برای تولید پلاستیک تبدیل کند، ارزشی ندارد و اکنون این صنعت در بحرانی گرفتار شده که در هیاهوی صعود قیمت نفت گم شده است.
چرا نفت هرگز روی ۱۰۰ دلار را نخواهد دید؟
نماد برتر- پیش بینی اخیر بانک جی پی مورگان درباره احتمال صعود قیمت نفت به ۱۹۰ دلار بحثی را درباره سطح قیمت نفت در صورت کمبود عرضه در بازار برانگیخته است.
افزایش تولید نفت اوپک پلاس از سال آینده
نماد برتر- آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که توازن سریع‌تر بازار نفت ممکن است به اوپک و سایر تولیدکنندگان فرصت دهد تولیدشان را در سال ۲۰۲۱ افزایش دهند.
تشدید کرونا رشد قیمت نفت را مهار کرد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی انتشار گزارشی که رشد ذخایر نفت و سوخت آمریکا را نشان داد و چشم انداز مازاد عرضه همزمان با خطر شیوع موج دوم بیماری کووید ۱۹ و ضعیف ماندن تقاضا را ترسیم کرد، کاهش یافت.
نفت در یک تونل باریک گیر افتاد
نماد برتر- حرکت پر افت و خیز نفت در سال ۲۰۲۰ دوباره در مسیر نزولی افتاده است.
واکنش مصرف‌کنندگان به شوک نفتی عربستان
نماد برتر-تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت صادرات نفت خود در ژوییه ممکن است باعث شود آسیا درهای خود را به روی تولیدکنندگان نفت آمریکایی بگشاید و فروش آنها به بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت در جهان را تقویت کند.