08:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ناو

تالار «حراج باز» میزبان عرضه ۳۵۹ هزار تن سنگ آهن و وکیوم باتوم
نماد برتر- تالارحراج باز بورس کالای ایران روز شنبه ۷ اسفند ماه میزبان عرضه ۳۰۰ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن، ۵۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی و ۴ هزار تن وکیوم باتوم است.
خدمات نوین «وزمین» در حوزه کیف پول الکترونیکی
نماد برتر - بانک ایران زمین از جمله بانک‌های پیشرو در زمینه کیف پول الکترونیک به حساب می‌آید که از این ظرفیت به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های خُرد و کارآمد در سیستم بانکی کشور استفاده می‌کند.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
برگزاری نمایشگاه میلیاردی با کدام توجیه اقتصادی!
نماد برتر - در حالی که بازار سرمایه همچنان سرمایه مردم را می سوزاند؛ گویا بازی جدید وزارت اقتصاد و سازمان بورس با احساسات و شعور مردم در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه؛ دنبال چیز دیگری است.
آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
تأمین منابع مالی از طریق اوراق بدهی؛ عددی نزدیک به صفر
ارزش فروش اوراق بدهی دولتی و تأمین منابع مالی از طریق این اوراق در بازار سرمایه طی مهرماه، نزدیک به صفر بوده است.
قیمت‌گذاری دستوری یا بازار آزاد؛ مسأله این است
اقتصاددانان به جای قیمت‌گذاری دستوری، کشف قیمت در بازار آزاد را پیشنهاد می‌کنند؛ با این وجود و در شرایط حاضر کشور که چاره ای جز گذار به بازار آزاد وجود ندارد، ایجاد قیمت شناور مدیریت شده برای کالاها، می تواند مشکلات زیادی را حل کرده و زمینه را برای رسیدن به فضای باز اقتصادی فراهم کند.
هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران هم‌زمان با 180 کشور جهان برگزار می‌شود
به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران؛ سروش مودب دبیر دائمی هفته جهانی کارآفرینی خبر از برگزاری این رویداد برای هشتمین سال متوالی داد که به همت باشگاه کارآفرینی ایران و مرکز کارآفرینی ایران و با حمایت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، هم‌زمان با بیش از 180 کشور جهان برگزار خواهد شد.
از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.
الاکلنگ شاخص کل و شاخص هم‌وزن
در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، چهارم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۶۳۲ واحد کاهش، به رقم ۳۷۶ هزار و ۵۲۶ واحد را به ثبت رساند.
رشد ۷۲ درصدی سود خالص شرکت‌ها در نیمه نخست سال
سود خالص شرکت‌ها در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ افزایش ۷۲ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. همچنین، دولت از ابتدای مهر تا الان هیچ گونه اوراقی را نفروخته است و صرفاً این آمار عملیات بازار باز است.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
گام بلند بانک ایران زمین در خدمات دهی نوین
این روزها به لطف فعالیت های نوین بانکداری در ایران دیگر شاهد صف های طولانی در شعب بانک ها نیستیم و مراجعه حضوری هموطنان به شعب بانک کاهش یافته است و این امر موجب بالا رفتن خدمات رسانی بانک ها به مشتریان شان شده است.
فلزات اساسی در صدر معاملات
شاخص کل بورس در پایان معاملات ۲۵ مهر ماه با وجود جهش در ساعات ابتدایی معاملات، با افت ۱۳۰۰ واحدی در ایستگاه ۱.۴ میلیون واحدی نشست.